Co jsou „náhradní závislosti?“

 

 

Jak jsme vás aktuálně informovali, v Benešově u Prahy 26.2.2007 byly zřízeny náhradní závislosti části zabezpečovacího zařízení na St.1. Co to vlastně je, ta náhradní závislost?
Náhradní závislost
Jako když přejdu z Ferdinanda na Kozla? Nikoliv.

 

Náhradní závislost mezi mechanickými přestavníky (obr. 1 a 2) a stavědlovým přístrojem se zřizuje v případě, když drátovody přestávají sloužit svému účelu. V tomto případě ustupují stavebním úpravám v kolejišti. Mno, ustupují zde asi není správný výraz (obr.3).

 

Na opornici je namontován výměnový zámek a s jeho pomocí je výměna uzamčena v požadované poloze (obr.4). Klíč je vyjmut signalistou a přenesen do pákového zámku, umístěného na stavědlovém přístroji (obr.5). Až po jeho obsloužení dojde k ovlivnění čepu pistonu a zaskočení západky výměnové páky. Odtud je další obsluha stavědlového přístroje nezměněna. Na konec se přestavník zdemontuje. Po překlopení se nám naskytne neobvyklý pohled (obr.6), kde dobře vidíme jinak skrytou řetězovou kladku.

 

Signalistovi však nyní nastaly časy, kdy si bude muset výhybky přestavovat sám a správně manipulovat s klíči. Každý omyl totiž znamená cestu zpátky do kolejiště. Však každý z nás dobře zná rčení: „Co není v hlavě, musí být v nohách“. A to platí i zde.

 

obr.1 obr.2 obr.3
obr.4 obr.5 obr.6