Jízdní doby Praha-Benešov 1874, 2007, 2012

Před dokončením výstavby koridoru v úseku Benešov-Hostivař jsme porovnali jízdní doby z Prahy do Benešova v letech 1874 a 2007.

Dnes bych se k tématu krátce vrátil, s doplněním jízdních dob po dokončení stavby.

Jízdní doba v roce 1874 činila 94 minut, v roce 2007 74 a po dokončení optimalizace 63 minut.

Zajímavé by bylo porovnání Praha (Benešov, Tábor) Č.Budějovice, ale nemám historické podklady. Pokud někdo máte, podělte se.

odjíždí z187420072012
Prahy13:3513:4813:50
Hostivaře13:5214:0214:04
Ouřiňovsi14:0214:0814:10
Řičan14:1414:2014:17
Mnichovic a Strančic14:2814:3114:25
Čerčan a Pišely14:5314:5014:44
do Benešova přijíždí15:0915:0214:53
Celkem minut947463

Názvy stanic jsou použity takové, jak se psaly v roce 1874. Blíže viz mapy v článku>>


 

8 komentářů

  1. Takže od roku 2002 (kdy se na IV. koridoru ještě ani nekoplo – aspoň myslím) zrychlení osobáků o celé 2 minuty. No potěš koště. Kolikže to stálo miliard?
    A rychlíky dokonce jezdí Praha – Tábor pomaleji než před 10 lety.

    • Ono je to horší, pamatuju si, že v době slibů rekontrukce, kolem roku 2000 (monžá 99 možná 2002, nevim přesně) trvala osobáku jízda hodinu a minutu (61 minut), tedy dnes (a stejně i podle nového JŘ2013) je ještě o dvě minuty delší, než v době, kdy se o rekonstrukci teprve jenom mluvilo. Jízda rychlíku byla tehdy 49 minut (1 tarifní kilometr za minutu přesně), dneska je tušim o něco míň, ale osobáky nejsou ani tam kde byly v roce 2000.
      To je síla, žejo…

      • Jenže v roce 2000 platilo, alespoň na trati Praha – Benešov, že jízdní řád je nedostižné přání. Dojížděl jsem denně do školy a měl jsem to spočítané na minuty, abych nemusel vstávat o půl hodiny dřív, bohužel na Hlavní jsme přijížděli podle řádu tak jednou týdně. Většinou + 2-3 minuty, ale + 4-5 minut nebylo neobvyklé.

  2. Už si ohledně jízdních dob vyměňuji maily s vedením ČD. Jsem zvědav, jak se k tomu postaví těch několik málo zbývajících expertů na optimalizaci grafikonu…

    • No já věděl že jsem je kdysi někde objevil, jen se mi vykouřilo, kde to je.
      Díky moc za odkaz

  3. Takhle to nevypadá moc dobře, ale není to náhodou tak, že po nějakou dobu od kolaudace ty koleje nejsou pojížděny projektovanou rychlostí (nevím, do 2. podbití, „až si to sedne“ nebo tak něco?). Já jen jestli to nejsou předčasné soudy. Kdyžtak mě umlaťte podkladnicí 🙂

    Jinak jasně že ta částka je šílená, ale berte to tak, že to je taky generální oprava té trati, i kdyby se nezrychlilo ani o minutu. Pamatujete si ten stav před koridory?

    • Částečně musim souhlasit, doufejme v lepší zítřky…ono jezdit ve vlaku co brázdí koleje od roku 68 by při větší rychlosti byla sebevražda. Po zkušenosti z ciziny mám někdy pocit, že necestuju druhou třídou, ale tak pátou 😀

Komentáře jsou uzavřeny