Zajímavosti ze stavby 1.etapy II.

Opět mám několik zajímavostí ze stavby Strančice – Praha Hostivař.

  • 21.11.2006 byla ukončena obnova výhybky č.2 v žst. Strančice, výměna ovládacího software zabezpečovacího zařízení (viz. obrázek – takto stanici vidí na monitoru výpravčí, při průjezdu vlaku od Prahy do Benešova) a zahájena výluka výhybek č.1 a 5XS. Výhybka č.1 bude obnovena a kolejově napojena na výhybku č.2, výhybka 5XS bude demontována. 1.traťová kolej Senohraby – Strančice je vyloučena, ze Strančic se na 2.traťovou kolej do Senohrab odjíždí na přivolávací návěsti (na návěstidle svítí červená („STŮJ“) a pod ní bliká bílá („pomalu na přivolávací návěst“).V Senohrabech byl zrušen kolíčkový zapojovač, obsluha zabezpečovacího zařízení ve směru DO Strančic probíhá normálně, na odjezdových návěstidlech svítí „volnoznaky. Dnes, 24.11.2006 by měla být otevřena nová lávka ve strančicích pro veřejnost.
  • Dnes je také plánován konec výluky liché skupiny v Praze Uhříněvsi a zahájení obnovy výhybky č.20.
  • Pro neznalé poměrů na ČD doplňuji: číslování kolejí má svůj systém: postavíte se směrem od začátku ke konci trati (dá se zjistit podle kilometrické polohy – od začátku trati stoupá). Koleje po levé ruce mají lichá čísla, po pravé sudá. Na obrázku Strančic je začátek trati vpravo, konec vlevo.
  • Na definitivní zab.zař. se ve Strančicích a Praze Uhříněvsi bude přepínat v únoru a březnu 2007. Traťové zabezpečovací zařízení Strančice – Říčany – Praha Uhříněves zůstane, včetně Hr. Svojšovice a Rybník, v původním stavu do spuštění definitivního zabezpečovacího zařízení v žst. Říčany. V mezistaničním úseku Praha Uhříněves – Praha Hostivař bude spuštěn autoblok.