Nejste spokojeni se službami železničního dopravce? Stěžujte si

 

stiznostNa internetových diskusních fórech se probírají různé stížnosti cestujících. Sice je hezké, že se o svůj „zážitek“ podělíte s ostatními, ale tím nic nevyřešíte.

Jste-li nespokojeni, stěžujte si. Na diskusním fóru to s kolegy proberete, vymyslíte desítky různých variant „jak by se to mělo“, ale tím to končí. Cestující má právo si stěžovat přímo dopravci, pokud není spokojen se zaplacenou službou.

Pokud vaše stížnost dopravci nebude vyřešena do 30-ti dnů, použijte tento EU formulář stížnosti, který je zveřejněn na webu Drážního úřadu.

FORMULÁŘ JE MOŽNÉ POUŽÍT PŘI PODÁNÍ STÍŽNOSTI U ŽELEZNIČNÍHO DOPRAVCE, PRODEJCE PŘEPRAVNÍCH DOKLADŮ, PROVOZOVATELE STANICE ANEBO ORGÁNU ZODPOVĚDNÉMU ZA KONTROLU PROSAZOVÁNÍ NAŘÍZENÍ 1371/2007


A nezapomeňte: cestujícímu z přepravního řádu jednotlivých dopravců vyplývají nejen práva, ale také povinnosti!

 

Jak můžete podat stížnost u jednotlivých dopravců:

 

České dráhy:

 LEO Express

  • Webové stránky – v přepravním řádu sice dopravce odkazuje na tuto adresu pro případ stížnosti, leč žádný formulář jsem tam nenašel
  • písemně na adrese: LEO Express a.s., zákaznické oddělení, Ad. Mickiewicze, 735 81 Bohumín Nový Bohumín

 Veolia Transport Morava

 REGIOJET

  • Kontaktní informace – v textu stránky je zmiňován elektronický dotazník, který jsem však nenašel