Od 5.dubna se zvýšila rychlost vlaků z Votic do Benešova

DSCF4568 (2)Po březnovém broušení kolejí a následném provedení rychlé pantografové zkoušky jízdou měřícího vlaku byla 5. dubna 2013 povolena na úseku z Votic do Benešova maximální projektovaná rychlost. V tabulce jsou uvedeny kilometry trati a rychlosti.

Vysvětlivky jednotlivých rychlostí:

  • rychlost Vk platí pro vlaky s naklápěcí skříní
  • rychlost Vvýj pro, zjednodušeně, vlaky, které splňují určité parametry (konstrukce hnacího vozidla, brzdy)
  • rychlost V pro ostatní vlaky

Údaje o rychlostech jsem čerpal z oficiálního webu 4.koridoru. Chyba. Osobně jsem se dojel přesvědčit mezi tunely Tomický I. a II.  a pro jistotu i z Olbramovic k Jírovicům. Uvedené rychlosti od km 125,2 (135/110/105) neplatí.  Graf rychlostí na oficiálním webu pochází z doby, kdy ještě nebyl plánovaný Tomický II. Tím i nejsou rychlostníky v km 126,7, zvyšující rychlost na 160/150. Omlouvám se a tabulka už je opravená. Oficiální web stavby z veřejných prostředků není v době psaní tohoto příspěvku příliš aktuální.

km tratiVkVvýjVpoznámka
114,7160160150vjezdové návěstidlo Votic od Heřmaniček
120,1160odjezdová návěstidla Olbramovice směr Benešov
123,7150začátek nástupiště v Tomicích
128,5140115110před obloukem u Bystřice
129,9125105100za mostem u Benziny směrem k Benešovu
131,7130přibližně býv. Hr.Jírovice

11 komentářů

  1. a níže uvedené je definitivní stav? Neudělali naši soudruzi někde chybu?

    125,2 135 110 105 mezi tunely Tomický I.a II.

  2. Ahoj, moc díky za přehlednou tabulku, měl bych k tématu pár dotazů.
    1) Jak vypadají rychlosti v opačném směru od Benešova? Stejně, akorát tabulka by ukazoval, kde ona rychlost končí?
    2) V km 123,7 je to snížení na 150 pro všechny soupravy (např. i pro klopidla)?
    3) V km 131,7 zvýšení pro klopidla na 130 a pro ostatní platí stejná rychlost jako v km 129,9?
    4) Proč je mezi Tomicemi a Bystřicí propad na 150? Malý poloměr oblouku? Nevim, kde jsem k tomu přišel, ale žil jsem v domění, že bude souvislá 160 až k Bystřici.
    5) Pro soupravy, které momentálně jezdí po trati platí Vvýj?

    Díky

    • 1) Tabulku pro opačný směr jsem nedělal, je jen zrcadlově otočená
      2) v km 123,7 se mění jen rychlost V, stejně jako se V zvyšuje v km 120,1
      3) ano, zvyšuje se jen Vk
      4) nedokážu odpovědět
      5) platí Vvýj i V. Jak jsem psal v příspěvku, záleží na technických parametrech soupravy. Bude-li celá souprava splňovat podmínky pro rychlosti dané rychlostníky Vvýj, pak ano. Jestliže jediný prvek soupravy splňovat nebude, pak pro vlak platí rychlost V

  3. Zdravím 🙂 Budou se teda taky měnit v nejbližší době časy v jízdním řádu? Pokud vím, na rok 2013 jsou časy podle původního rychlostního rozložení…

    • Jízdní řády se nemění. Oficiální zdůvodnění je, že do konce rekonstrukce Tábor – Sudoměřice to stejně nemá cenu (výluky apod.). Spíše by dráhy měly dát do ukončení rekonstrukce pořádnou slevu. Pokud se srovná cena a kvalita cestování Pha-Ostrava a Pha-ČB.

  4. Mirekk:mohl byste,prosím,pořídit video z kabiny strojvedoucího z úseku Benešov – Votice? Děkuji
    Vám předem.

    • Video z Votic, přes tunely až k býv. Hr.Opřetice mám z letošního února. Z Bystřice do Benešova z loňska, takže zbývá od Opřetic za Bystřici.
      Jakmile bude chvilka času a vhodné počasí, dodělám ho

  5. Poslal jsem propočet JD a návazností při mnou navržených změnách v GVD těm, co tvrdí, že nemá cenu upravovat JŘ do zprovoznění reko Tábor – Sudoměřice. JD lze i se započtením omezení po dobu reko zkrátit cca o 3 min při současném a cca o 15 min při upraveném JŘ. Je to už několikatý expertní dokument, k nimž se staví jak lačný k činnosti přežraného…

Komentáře jsou uzavřeny