Pendolino jelo na trati 220 jako zvláštní rychlík IC 11061/11060 František Křižík

 

22.června 2013 jsme mohli na trati z Prahy do Českých Budějovic a zpět potkat soupravu, která tady normálně nejezdí. V rámci oslav 110 let Tábor – Bechyně byl pro veřejnost vypraven zvláštní rychlík IC 11061/11060 vedený soupravou Pendolino 680.003

Pendolino na trati 220/221   (8)

Vlak jel maximální traťovou rychlostí, která je určena pro vlaky s naklápěcí skříní. To znamená až 160 km/h.

Fotografie z jízdy těchto vlaků jsou zařazeny do galerie, pod fotogalerií jsou tři videa – Čápův dvůr, Sezimovo Ústí, Mezno.

Děkuji všem, kteří fotografie a videa pořídili a souhlasili s jejich uveřejněním.

[nggallery id=23 template=dop-thumbnail-gallery]

 


 


 

 

5 komentářů

  1. Hmm, o tom, jaký byl čas jízdy při využití Vmax vert nic? Tyhle propagační jiísdy doprovázené propagačními titulky a texty pod nimi jsou informačně vyprázdněné…

    • Moje původní myšlenka byla porovnat jízdní doby alespoň v úsecích Praha-Votice a Tábor-ČB. Nemám dost informací k sestavení tabulky, takže se spokojíme s fotografiemi z této nevšední jízdy.
      Z vlastní zkušenosti vím, co obnáší pořídit momentky z takovéto akce a velmi jim děkuji za jejich poskytnutí.

      • No, z jedné jízdy pendolina se toho asi opravdu moc vysoudit nedá, když o tom víme jen že nejelo na své maximum a že jelo jen o asi 8 minut rychleji než návrh na rychlík v příštím roce, což se zřejmě schová do vaty a rychlíkového zastavování.

  2. Praha – Tábor:
    Pendolino 78 minut, Vmax=150 km/h (reálná použitá)
    Rychlík 100 minut, Vmax=140/120 km/h

    Víc nemohu sloužit.

    • Co znamená ten údaj o rychlíku? Nějaké reálné pozorování?

      Podle letošního JŘ má ten rychlík Tábor – Pha hl.n. 92/95 minut, podle návrhu příštího má 92/86 min.

Komentáře jsou uzavřeny