Modernizace úseku Praha-Holešovice – Praha-Bubeneč v plném proudu

 

V roce 2013 byla zahájena očekávaná oprava trati, která se dotkne dvou pražských nádraží a vznikne nová zastávka. Pojďme se podívat, jak to se stavbou vypadá k druhé polovině června 2013.

Holesovice-nahled-400

Putování jsem začal vystoupením z vlaku na nádraží Praha-Bubeneč. Nic zde nenasvědčuje výstavbě nové trati, tedy kromě již rok hotové tramvajové trati na Podbabu, kde vyroste nová železniční zastávka – ta zatím ve výstavbě není. Dále pro běžného cestujícího nic neznamenající odjezd vlaku na přivolávaní návěst.

Nádraží je očividně hodně používané, do vlaku směrem na Ústí nastupují davy, další houfy vystupují z vlaku z Kralup. Každou chvíli projíždí nákladní vlak.

Další cesta mě zavedla do parku Stromovka. Je zde dobře patrné, jak výborně násep trati ochránil Prahu před povodní. Všechny mosty jsou stále zandané protipovodňovou zdí.

Po chvilce chůze je patrný krakorec nesoucí zneplatněné autobloky směrem na Holešovice a vjezdová návěstidla do Bubenče. V těchto místech se začínají objevovat patky pro nové sloupy trakčního vedení.

Čtěte také  Opuštěné bývalé nádraží Praha-Bubeneč (video)

Po dalších cca. 200 metrech nalézám nová vjezdová návěstidla do Holešovic. Ty jsou přibližně o 250 předsunuté oproti těm původním, zneplatněným. Mezi nimi se nalézají autobloky směrem na Bubeneč.

Při příchodu na holešovické nádraží hlásí odjezd rychlíku na Děčín, a tak se dávám do běhu společně s dalším pánem. Ovšem vyběhl jsem již na nástupišti číslo 2, které je v původní podobě, stejně jako jednička. Jakmile vlak odjel, prošel jsem si i opravenou trojku.

Nutno dodat, že mě zaujaly barvičky na odjezdových návěstidlech na obě strany. Směrem na Ústí to je oranžová, bílá, oranžová, naopak směrem na „hlavák“ svítily bílá a oranžová. Připadal jsem si jako doma, v Budějovicích.

FOTOGALERIE

1 komentář

  1. Díky za aktuální foto. A jeden detail – na návěstidle to není oranžová, ale žlutá.

Komentáře jsou uzavřeny