České dráhy připravují novou kategorii vlaků Rmínus

Praha – Po úspěšném zavedení nové kategorie Rx, tzn. „rychlíků vyšší kvality“, připravují České dráhy další obchodní značku pro některé ze svých vlaků, aby došlo k jejich odlišení a cestující měli jasný přehled o tom, jaký standard mohou očekávat. I přes veškeré úsilí národního dopravce investovat do vozového parku nemalé částky se stále nedaří vyřadit z běžného provozu zastaralé a nepohodlné vozy, proto dojde ke vzniku přepravní kategorie Rmínus, tedy rychlíků nižší kvality.

Mezi první linky, kde se z běžných rychlíků stanou nové Rmínus od prosince 2015, se zařadí trasy Praha – Děčín a Praha – Svitavy – Brno – Šumperk. Dopravce bude na těchto linkách garantovat minimální stáří vozidel, které neklesne pod 25 let, podíl modernizovaných vozů rozhodně nebude vyšší než 10%. Na cestující tak čeká stará dobrá koženka nebo toalety, kde v létě dokonce poteče voda, naopak zařízení blokující dveře na jízdy přítomno nebude. Mezi nasazovaná vozidla budou patřit zejména nejstarší vozy ČD řady A, B a BDs nasazované již v dnešní době, v době páteční a nedělní špičky můžeme zahlédnout i muzejní vozy Bt-k za předpokladu, že cestující donesou dostatek paliva do instalovaných kamen.

V dalších letech můžeme očekávat zavádění dalších Rmínus linek díky postupnému stárnutí vozového parku dopravce.

Rminus
Upozorni mě
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Štofik
Štofik
22.1.2024 15:08

A ten počet vagonů je taky hloupý vtip, můžete se podívat na Vagonweb. Pokud budete pozorní, možná najdete nějakou řadu vozů která ještě není zcela vyřazená, ale nevím jestli se vám to povede.

Štofik
Štofik
22.1.2024 14:52

Co já bych za takový Rmínus a ENmínus dal. Ty dnešní tupé velkoprostorové tvrdosedačky s klímou bych poslal do Třebové a dál tady jezdil s klasickými vagóny taženými lokomotivou a důstojné délky, pět vozů na Jižní expres je tedy slušný oharek, vhodný max na spěšňák. A ty noční vlaky jsou fakt ho***, jeden na východ Slovenska a nula do Zvolena je i jako vtip blbý. Zato doCurychu to musíme střihnout přes Děčín i Österreich, do Chorvadska nula, do Bulharska nula, do Rumunska nula, k Baltu nula, do Varšavy jedno lůžko a lehátko a to obsluhuje i Krakov, a regíny, ty jsou nedůstojné i pro kovošrot. A pak se divíme že tu kvete RegioJet, Arriva a další mrchožrouti.

Wenca
Wenca
1.4.2015 20:20

Rád vás čtu, ale opakovaný vtip už je trapný…… Očekávám aktuality třeba ze stavby okolo Veselí, Soběslavi, ale i Prahy aj.

Martin Flohr
Autor
Reakce na  Wenca
1.4.2015 20:28

Děkujeme za přízeň. Vydržte do zítřka, jeden den se to snad dá přežít 🙂
Zítra už budeme opět seriózní a aktuality z Prahy budou hned dvě, již brzy.