Chotoviny – Sudoměřice 15.3.2014

Estakáda u Chotovin
Estakáda u Chotovin

Po zimní pauze jsou stavební práce opět v plném proudu. Pojďme se společně podívat na úsek Chotoviny – Sudoměřice. Úsek z Tábora do Chotovin byl nedávno popsán zde.

Chotoviny:

Prohlídku začneme na jižním zhlaví stanice Chotoviny, kde dráteníci celé dny převěšují TV na nové brány vždy o denních výlukách. O pár set metrů na sever je ve výstavbě podchod a technologická budova. Naproti nádražní budově neustále jezdí nákladní auta a navážejí sem zeminu.

Chotoviny – Sudoměřice:

Dále jsem se vydal do míst, kde před pár dny hořelo kvůli zabrzděnému vozu rychlíku – vzniklo tak několik lokálních požárů mezi Sudoměřicemi a Stoklasnou Lhotou.

Stavba přemostění D3 a estakády značně pokročila. Na náspu od Chotovin je vypatkováno. V tuto chvíli zbývá dokončit poslední dva pilíře, od Sudoměřic je již pokládaná na pomocné pilíře a smontovávaná ocelová konstrukce estakády, což si vyžádalo uzavírku místní komunikace do Chotovin.

V místě nově budovaného křížení silnice II/603 a koridoru roste přímo před očima nový silniční most, zářez směrem k tunelu dostává finální podobu.

Sudoměřický tunel, ražený od jihu, je již z velké části vyražen. Pracuje se neustále – i o víkendech. Zatímco u jižního portálu je stavební zázemí, na severní straně vzniklo velké a hluboké jezero s modrou vodou připomínající některé z alpských přírodních nádrží.

Sudoměřice:

V Sudoměřicích se v současné době žádné stavební práce neodehrávají. Pouze byl zašalován podchod, ovšem tím to prozatím skončilo. Vše je připraveno na květen, kdy by se stavební práce měly naplno rozjet i zde.

FOTOGALERIE:
Chotoviny - Sudoměřice - 15.3.2014

 

ODKAZ
SŽ a ÖBB-Infrastruktur připravují lepší spojení na trase Praha – České Budějovice – Linz
Upozorni mě
Upozornit na
guest
13 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Radim
Radim
2.4.2014 12:10

Svého času byla na oficiálních stránkách 4. koridoru mapa všech staveb, ale už delší dobu mi nefunguje. Nevíte náhodou, jak se k ní dostat?
Díky

Koudy
Reakce na  Radim
3.4.2014 11:49

U většiny staveb pod Dílčí stavby->Dokumenty je výkres.

Ing. Milan Chalupa
19.3.2014 15:16

Ještě jednou k obrázku prvního osazeného pole mostu. Jsou tam vidět sváry. Je to jasně ze 3 dílů. Prosím opravit popis obrázku. Nejde o vysouvání. Jinak doufám, že až budou vysouvat to velké pole přes dálnici, tak tam nebudou dělat podpory tesaři-fušeři ze Studénky. Občas tam jezdím a byl bych nerad kdyby… No a jeden padacích most v Čechách a na Moravě myslím taky stačí.

mirekk
mirekk
Reakce na  Ing. Milan Chalupa
19.3.2014 17:44

Děkuji za opravu. Text u fotografií jsem za autora opravil.

simba
Autor
18.3.2014 18:55

Jakubovi velký dík – fotky jsou skvělé.
K textu jen pár technických – ocelové konstrukce estakády vytahují nahoru ty klasické jeřáby, proto je tam mají. Jediný most, který se bude vysouvat (od Chotovin) bude ten přes D3. Proto se i rozšířilo těleso nového náspu – jeho montáž proběhne právě zde. Až bude pro výsuv připraven, plánuje se uzavírka dálnice.
Vypálená místa způsobil jeden z „obutých“ rychlíkových vozů R 645 dne 12.3.2014, několik jednotek hasičů mělo dost práce zabránit tomu, aby chytil lesní porost.

simba
Autor
Reakce na  simba
18.3.2014 19:08

Jinak sled jednotlivých opěr a pilířů je následující (ve směru od Chotovin) : OP1, P1 až P8, OP2. Zdánlivě jen názvosloví, ale rozdíl veliký – viz níže. Ale jinak ještě jednou díky 🙂

Opěra – krajní podpěra mostu, namáhaná kromě zatížení přenášeného z mostu též zemním tlakem násypu, na kterém komunikace pokračuje. U obloukových a visutých mostů je zatížena velkou vodorovnou silou, obtížně zachytitelnou.

Mostní pilíř – Vnitřní podpěra mostu. Mostní pilíř postavený ve vodě se nazývá návodní pilíř, mostní pilíř postavený mimo vodu v záplavovém uzemí břehový pilíř. Stavebně jednodušší jsou mostní pilíře mostů stavěných na terénu, například nadjezdů, mimoúrovňových křižovatek nebo estakád.

mirekk
mirekk
Reakce na  simba
18.3.2014 19:35

Tleskám. Pěkně popsané. Díky za wiki 🙂

simba
Autor
Reakce na  mirekk
18.3.2014 20:00

Jestli je to na wiki, to tedy netuším 🙂

David
David
Reakce na  simba
19.3.2014 12:32

Jen doplněk k fotkám, rozšíření náspu z neznámeho důvodu u pílíře nac chotovinské straně je připravený prostor pro montáž obloukového mostu na místě samém. podobně to dělali v Táboře u hřibotava, kde se most sestavoval na místě, a pak ho vysunuli na pilíře.

Ing. Milan Chalupa
18.3.2014 13:14

Děkuji za krásné fotky. Jen mi nejde do hlavy jak ten most od Sudoměře vysouvají. Dle mého o vysouvání nelze hovořit. Čistě na první pohled tam to celé jedno pole museli hodit najednou. Nebo po třetinách (viz pomocná pižma) a dovařit. Docela je škoda, že se nepodařilo zachytit jak to tam dostali. Zkuste vyčíhat pokládku dalšího pole.

Zdeněk Cmunt
Zdeněk Cmunt
Reakce na  Ing. Milan Chalupa
18.3.2014 19:33

Já jsem jel okolo když to celé pole sundavali z kamionu – resp. z přepravníku.

Koudy
Reakce na  Zdeněk Cmunt
18.3.2014 22:30

Osmé pole se mělo tuším svařovat na těch pižmech v definitivní poloze z 3 dílů. Opravdu se nevysouvá.