Po zimní pauze jsou stavební práce opět v plném proudu. Pojďme se společně podívat na úsek Chotoviny – Sudoměřice. Úsek z Tábora do Chotovin byl nedávno popsán zde.
Chotoviny:
Prohlídku začneme na jižním zhlaví stanice Chotoviny, kde dráteníci celé dny převěšují TV na nové brány vždy o denních výlukách. O pár set metrů na sever je ve výstavbě podchod a technologická budova. Naproti nádražní budově neustále jezdí nákladní auta a navážejí sem zeminu.
Chotoviny – Sudoměřice:
Dále jsem se vydal do míst, kde před pár dny hořelo kvůli zabrzděnému vozu rychlíku – vzniklo tak několik lokálních požárů mezi Sudoměřicemi a Stoklasnou Lhotou.
Stavba přemostění D3 a estakády značně pokročila. Na náspu od Chotovin je vypatkováno. V tuto chvíli zbývá dokončit poslední dva pilíře, od Sudoměřic je již pokládaná na pomocné pilíře a smontovávaná ocelová konstrukce estakády, což si vyžádalo uzavírku místní komunikace do Chotovin.
V místě nově budovaného křížení silnice II/603 a koridoru roste přímo před očima nový silniční most, zářez směrem k tunelu dostává finální podobu.
Sudoměřický tunel, ražený od jihu, je již z velké části vyražen. Pracuje se neustále – i o víkendech. Zatímco u jižního portálu je stavební zázemí, na severní straně vzniklo velké a hluboké jezero s modrou vodou připomínající některé z alpských přírodních nádrží.
Sudoměřice:
V Sudoměřicích se v současné době žádné stavební práce neodehrávají. Pouze byl zašalován podchod, ovšem tím to prozatím skončilo. Vše je připraveno na květen, kdy by se stavební práce měly naplno rozjet i zde.
FOTOGALERIE:
Svého času byla na oficiálních stránkách 4. koridoru mapa všech staveb, ale už delší dobu mi nefunguje. Nevíte náhodou, jak se k ní dostat?
Díky
K mapě se dostal nelze.
U většiny staveb pod Dílčí stavby->Dokumenty je výkres.
Ještě jednou k obrázku prvního osazeného pole mostu. Jsou tam vidět sváry. Je to jasně ze 3 dílů. Prosím opravit popis obrázku. Nejde o vysouvání. Jinak doufám, že až budou vysouvat to velké pole přes dálnici, tak tam nebudou dělat podpory tesaři-fušeři ze Studénky. Občas tam jezdím a byl bych nerad kdyby… No a jeden padacích most v Čechách a na Moravě myslím taky stačí.
Děkuji za opravu. Text u fotografií jsem za autora opravil.
Jakubovi velký dík – fotky jsou skvělé.
K textu jen pár technických – ocelové konstrukce estakády vytahují nahoru ty klasické jeřáby, proto je tam mají. Jediný most, který se bude vysouvat (od Chotovin) bude ten přes D3. Proto se i rozšířilo těleso nového náspu – jeho montáž proběhne právě zde. Až bude pro výsuv připraven, plánuje se uzavírka dálnice.
Vypálená místa způsobil jeden z „obutých“ rychlíkových vozů R 645 dne 12.3.2014, několik jednotek hasičů mělo dost práce zabránit tomu, aby chytil lesní porost.
Jinak sled jednotlivých opěr a pilířů je následující (ve směru od Chotovin) : OP1, P1 až P8, OP2. Zdánlivě jen názvosloví, ale rozdíl veliký – viz níže. Ale jinak ještě jednou díky 🙂
Opěra – krajní podpěra mostu, namáhaná kromě zatížení přenášeného z mostu též zemním tlakem násypu, na kterém komunikace pokračuje. U obloukových a visutých mostů je zatížena velkou vodorovnou silou, obtížně zachytitelnou.
Mostní pilíř – Vnitřní podpěra mostu. Mostní pilíř postavený ve vodě se nazývá návodní pilíř, mostní pilíř postavený mimo vodu v záplavovém uzemí břehový pilíř. Stavebně jednodušší jsou mostní pilíře mostů stavěných na terénu, například nadjezdů, mimoúrovňových křižovatek nebo estakád.
Tleskám. Pěkně popsané. Díky za wiki 🙂
Jestli je to na wiki, to tedy netuším 🙂
Jen doplněk k fotkám, rozšíření náspu z neznámeho důvodu u pílíře nac chotovinské straně je připravený prostor pro montáž obloukového mostu na místě samém. podobně to dělali v Táboře u hřibotava, kde se most sestavoval na místě, a pak ho vysunuli na pilíře.
Děkuji za krásné fotky. Jen mi nejde do hlavy jak ten most od Sudoměře vysouvají. Dle mého o vysouvání nelze hovořit. Čistě na první pohled tam to celé jedno pole museli hodit najednou. Nebo po třetinách (viz pomocná pižma) a dovařit. Docela je škoda, že se nepodařilo zachytit jak to tam dostali. Zkuste vyčíhat pokládku dalšího pole.
Já jsem jel okolo když to celé pole sundavali z kamionu – resp. z přepravníku.
Osmé pole se mělo tuším svařovat na těch pižmech v definitivní poloze z 3 dílů. Opravdu se nevysouvá.