Ke všem investičním akcím, které na území města Benešov nyní probíhají (z nejvýznamnějších stavba autobusového terminálu či okružní křižovatky na silnici č. I/3 „U topolu“) nyní přibude další a to demolice skladiště a rampy a stavba parkovacího domu u železniční stanice. Parkovací dům je součástí stavby nového terminálu.
Ve dnech od 21.10. do 31.12.2019 proto dojde na silnici II. třídy č. 110 v Benešově, ulici Nádražní k dopravnímu omezení – částečné uzavírce silnice II. třídy č. 110 (viz přiložená situace dopravního opatření – DIO). Průjezd touto komunikací bude umožněn ve směru od budovy České správy sociálního zabezpečení směrem k nádraží, objízdná trasa není stanovena. Po celou dobu akce bude v uvedeném úseku zakázáno zastavení vozidel. Náhradní parkování bude zajištěno u Táborských kasáren, kde budou vytvořena nová parkovací místa. Pokud se ukáže, že je jich nedostatek, zvažuje radnice, že by umožnila parkování i za hlavní budovou bývalých kasáren.
Parkovací dům (o němž jsme psali více zde) za celkovou cenu díla 132.370.017,51 Kč bez DPH postaví Společnost EDIKT – POHL uchazečů EDIKT a. s., Rudolfovská tř. 461/95, České Budějovice a POHL CZ, a. s., Nádražní 25, Roztoky na základě rozhodnutí Rady města Benešov ze dne 5.9.2019.
Bohužel, opět vyhrála ekonomická stránka (cena) nad architekturou a tak v sousedství historické a památkově chráněné budovy nádraží vyroste tuctový prefabrikovaný objekt. Brno, Hradec Králové ani ladné garáže na pražském Střížkově se tak nekonají.
DIO – demolice skladiště a výstavba parkovacího domu (ke stažení)
Naprosto zastaralá koncepce s architekturou a uvažováním o prostoru města jako za doby řízeného komunismu ! – Blenešov nezklamal ! Soudruzi z Blenešova by se měli alespoň obeznámit s tím co vznikalo v 70. letech v západních zemích. Mířit na součastnost je zcela zbytečné. P.S. Lávka na konopiště stále není !!! Jestli je toto výsledek městského architekta – potěž P 🙂 !
Spíše je to, jak bylo zmíněno, výsledek cenové relace, ve které se stavba domu pohybuje. A z této ceny je ještě 100 milionů dotace.
Lávka do parku nikdy nebude. Z tohoto plánu sešlo, protože silnice I/3 bude zahloubená
Infoleták ŘSD k tomu zahloubení máme uložen i zde na webu
Myslím si že to mělo vyhrát něco podobného jako je ten parkovací dům v Hradci Králové a ne takový prefabrikovaný hnus co se postaví.
U Bene to je těžký. Samotné město má svoji historii,ale nijak velkou a historické centrum se hodně zastavelo panelakama… Takže ono je pak těžké chtít něco historického co by vypadalo hezky,kdyz to v tom městě uplne není. Nicméně i tak Benešov se hodně zvednul za poslední roky…
Aha, takže to je důvod postavit další „haluznu“, byť zaštítěnou architektonickým studiem. K sídlištím jen to, že jsou „sídliště“ a sídliště, hodně záleželo právě na architektonicko-urbanistickém řešení. Příkladů dobrého i špatného řešení je více než dost u nás i ve světě. A když už jste nakousl tu historii – Benešov byla nevýznamná obec u Konopiště, kam původně neměla směřovat ani dráha (tehdejší lobing udělal ale své).
Lobing za Rakouska Uherská… 🙂 Současný Benešov je progresivní v tom,ze tam prakticky a věcně na verejny prostor působí architektonická skupina lidí, která má o město velký zájem a podporuje a snaží se nenásilně podporovat dobře myšlenky. Benešov i najal před pár lety městského architekta (nevím teď,jestli je funkce stsle funkční po posledních komunálních volbách,ale předpokládám že jo) a tudíž vše by mělo být zárukou určitého vkusu a praktičnosti. Nelze vyhovět každému ale už jen rozjet všechny tyhle projekty není jen tak.navic to má obrovský dopad do budoucna kdy za třeba 10/15 let Benešov bude mít o tisíce obyvatel vice a propojenost obou nádraží včetně parkovací budovy bude mít svoji funkci a ne vždy je možné uspokojit všechny že to hezky nehezky vypadá. Důležité u Benešova je,ze to rozjeli,stejne jako i jiné další stavby a rekonstrukce (hlavní třída, okruzni křižovatka,kfc na rohu 🙂 … ) prostě za mě ok,ono si to sedne. Autobusové nádraží v původní podobě byla katastrofa i nebezpečné pro chodce (jsou i chodci děti apod, to rodič může trpět a jen doufat)
Lobbing je samozřejmě moderní slovo, nicméně prosazování zájmů tu bylo vždy a to i za Rakouska-Uherska. V Benešově nebyl před vznikem dráhy žádný významný průmysl, pouze skomírající městský pivovar. Všechny tehdejší podniky byly právě nedaleko Konopiště. Vše je popsáno v historii KFJB 🙂
Tak v Hradci je to také betonové monstrum, nicméně tak nějak zahalené do vkusného kabátu. Nynější parkovací domy bohužel musí větrat více než dříve (kvůli autům jezdících na CNG ad.)
Benešov to konečně rozjel pořádně.tohle město bude mít zanedlouho 20 tisíc obyvatel a bude čím dál atraktivnější pro lidi,kteri budou chtít bydlet nedaleko prahy,pritom furt ve městě…