Dopravna Štětkovice – oprava i demolice

Štětkovice - staniční budova (Autor: koridory.cz)

Kromě rekonstrukce výpravní budovy v Sedlčanech byly v tichosti a překvapivě započaty opravné a demoliční práce v dopravně D3 ve Štětkovicích, nacházející se rovněž na trati č. 223 Olbramovice – Sedlčany (v km 9,654).

Dopravna si v uplynulých letech prošla redukcí kolejiště (snesení nakládkové koleje) a byly v ní instalovány samovratné přestavníky, nádražní budova prošla opravou zastřešení, kdy oproti původnímu stavu vznikla zcela odlišná koncepce konstrukce verandy. Nyní se tedy z jedné strany můžeme radovat z (poněkud prapodivné) opravy nádražní budovy, současně ale můžeme smutnit nad demolicí původního skladiště i původních dřevěných záchodů, kdy tak mizí další kus historie zdejší „lokálky“. Je však nutno poznamenat, že originální dřevěné suché záchody byly již poněkud, vzhledem k neudržovanosti, zchátralé. Ne však toliko drážní skladiště (na rozdíl třeba od téhož typu skladiště v Kosově Hoře, které zmizelo na jaře letošního roku).

A proč prapodivná oprava nádražní budovy? Protože to opět vypadá na opravu jen tak „na oko“. Provést opravu fasády na budově, která trpí značnou vlhkostí, bez jakéhokoliv zásadního vyřešení tohoto problému, je poněkud kontraproduktivní. Bohužel se mi nepodařilo zjistit jakékoliv bližší informace o rozsahu oprav. Pokračující práce tedy lze nadále pouze zpovzdálí sledovat, jako zda např. bude provedena výměna dveří a oken či zřízeny nové, dnes tolik oblíbené a populární plastové záchodky v kovové ohrádce či zda bude provedena i rekonstrukce vnitřních prostor, ve kterých se čas zastavil v roce 1894. Nějak ovšem tuším jak to nakonec dopadne (jako vždycky), když se ani při rekonstrukci budovy v Sedlčanech na opravu bytové části nemyslelo – na rozdíl třeba od Písku.

Současnou opravu štětkovické nádražní budovy zřejmě provádí firma Sanex s.r.o. (alespoň podle nápisu na plastové nádrži s vodou).

ODKAZ
Stavba mostu u Červené nad Vltavou zdárně pokračuje

Ve dvou samostatných fotogaleriích uvidíte nejen nyní probíhající opravu, ale i stav budov dopravny mezi lety 2008 a 2010.

Historické plány a revizní správu o stavu trati v roce 1927 si lze přečíst a shlédnout zde.

Fotogalerie:

Štětkovice - rekonstrukce nádraží
Štětkovice v letech 2008 - 2010


 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
8 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Jarda Š.
Jarda Š.
7.9.2020 14:54

Má ta budova ve Štětkovicích v současnosti nějaké využití pro potřeby drážního provozu?

Michal
Michal
Reakce na  simba
8.9.2020 21:39

Já se spíš divím, že na opravu nádraží už dávno nepustil chlup ten pambíčkář, co vlastní půlku Štětkovic.

Jarda Š.
Jarda Š.
Reakce na  simba
11.9.2020 08:39

Předpokládám, že provoz dle D1 bude na dálkově ovládaní, že kabel, který zatím vede (myslím) k přejezdu přes I/18 u Voračic, bude protažen po celé délce trati.

mirekk
Admin
6.9.2020 09:25

Skautíci se místo okupace výpravní budovy mohli zkusit o odkup skladiště. Teď už je pozdě