Ejpovický tunel – stavba zdárně pokračuje, slasti a strasti stavbařů

Západní portál Ejpovického tunelu - první proražený tubus

Razící štít Viktorie zdárně pokračuje v budování severního tubusu Ejpovického tunelu na trati Rokycany-Plzeň. Nyní se nachází 1,5 km od svého cíle vyústění tunelu v západním portálu na dohled Plzně. Od povrchu odděluje razicí štít jedenáct metrů masivu hornin. Další významný počin k zdárnému ukončení díla, se na na stavbě odehrál v nedávných dnech, neboť byly po začaty práce na budování bezpečnostních propojek mezi jižním a severním tubusem. Celkem jich bude osm. Zatímco tubusy se budují pomocí technologie razicího štítu, ony bezpečnostní propojky jsou budovány za pomocí, „odstřelu a bagrů“.

Stavbaři se nepotýkají jen s matkou přírodou v podobě masivu břidlic a spilitů v bývalé sopce vrchu Chlum. Nedávno se například potýkali s rizikem zřízení stropu tubusu. Předminulý víkend se pohyboval štít Viktorie pouchých jedenáct metru pod pod povrchem a to přímo pod silnicí spojující Plzeň a Chrást. „Z pravděpodobně z politickohospodářských důvodů“ nebylo možné pozastavit na dotčené silnici provoz, doprava byla „alespoň“ svedena do jednoho pruhu. Nebezpečné i automobily…

Možné riziko s pohybem hornin vyskytující se nad razicí soupravou stále pokračuje. Na polích mezi Zábělou a Bukovcem jsou natažené červeno-bílé pásky vymezující plochu, na nějž kvůli bezpečnosti nikdo nesmí vstupovat, hlídá jeden ze stavbařů.

Stavbaři se ovšem poučili ze zkušenosti ražby jižního tubusu a v těchto polích vystavily v podzemí zpevňující betonové stěny. Přestože průzkumy provedené před ražbou prvního jižního tubusu přesvědčovali stavbaře o bezpečné situaci, matka příroda se postavila na odpor. Právě poblíž obce Zábělé silné přítoky spodních vod vytvořily mezi povrchem a již hotovým tubusem v podzemí tzv. kavernu, která se propadla pod traktorem.

Stavbu pronásledují i „problémy“ s místními občany. Místní kreativní umělci, jimž je cizí svátost práce jiných lidí, jsou přitahovány snad zářivou šedostí čerstvé hladké plochy betonových zdí a pilířů.

Více aktuálních fotek ze stavby z letošního jara 2017 naleznete v naší reportáži zde: Plzeňský uzel z jara 2017.

ODKAZ
Karlštejn - Beroun: zastávka Srbsko v novém

Není to jediná kriminální činnost resp. vandalství na této stavbě. Z počátku března 2017 policie rozjela pátrání po neznámých pachateli, který způsobil škodu přes 250 000Kč. Onen neznámý pachatel prořezal pneumatiky dvanácti nákladních automobilů.

Zdroj: idnes.cz –  http://plzen.idnes.cz/pneumatiky-poskozeni-policie-stavba-tunel-fkc-/plzen-zpravy.aspx?c=A170301_083800_plzen-zpravy_pp

 

 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
1 Komentář
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
bugear
bugear
19.4.2017 23:04

Zkuste si prosím příště ten článek po sobě před uveřejněním přečíst. To je ostuda, kolik v něm je chyb.