K 26.dubnu 2019 zanikne železniční stanice Praha-Vršovice seřaďovací nádraží, přesněji to, co z ní ještě zbylo a to vjezdové nádraží. Od tohoto data bude nahrazena novou žst. Praha-Zahradní Město.
V současné době postupně dochází k přejmenování venkovních prvků zabezpečovacího zařízení (výhybek, výkolejek, návěstidel ad.) a jejich přepojování ze stávajícího elektromechanického zabezpečovacího zařízení žst. Praha-Vršovice seř.n. do jednotného obslužného pracoviště (JOP) provizorního elektronického stavědla ESA 44 nové žst. Praha-Zahradní Město, umístěném v bývalém Řídícím stavědle. Na stávajících pracovištích signalistů (stavědla St.1. a 2.) a dozorců výhybek (stanoviště St.XI.) je postupně ukončován výkon dopravní služby (1).
Železniční stanice Praha-Zahradní Město (ex Praha-Vršovice seř.n., vjezd.n.)) se nachází:
- v km 8,166 dvoukolejné pražské spojovací tratě Praha-Běchovice – Praha-Vyšehrad, která je v úseku Praha-Vršovice – Praha-Vyšehrad jednokolejná,
- v km 0,000 jednokolejné pražské spojovací tratě Praha-Zahradní Město (ex Praha-Vršovice seř.n.) –
Praha-Radotín, která je v úseku odbočka Tunel – Praha-Radotín dvoukolejná.
(všechny tratě zaústěné do žst. Praha-Zahradní Město jsou dráhami celostátními).
Železniční stanice Praha-Zahradní Město (ex Praha-Vršovice seř.n., vjezd.n.):
- je stanicí přednostního směru do žst. Praha-Malešice pro první traťovou kolej,
- je stanicí přednostního směru do žst. Praha-Krč,
- je stanicí přednostního směru do žst. Praha-Vršovice, obvod Eden,
- je odbočnou stanicí pro trať: Praha-Zahradní Město (ex Praha-Vršovice seř.n.) – Praha-Radotín.
Žst. Praha-Zahradní Město (ex Praha-Vršovice seř.n., vjezd.n.): čísla dopravních kolejí, užitné délky ad.:
- č.201 (160 m, trakční vedení (TV) jen do km 7,348),
- č.202 (218 m, TV jen do km 7,318),
- č.307a (53 m, hlavní vjezdová a odjezdová kolej ve směru Praha-Krč – Praha-Vršovice seř. n. – Praha-Malešice a naopak, TV v celé délce),
- č.301 (398 m, pro jízdy vlaků do Prahy-Vršovic, TV v celé délce),
- č.302 (650 m, bez TV),
- č.303 (446 m, bez TV),
- č.305 (563 m, bez TV),
- č.307 (816 m, TV v celé délce),
- č.307c (306 m, TV v celé délce),
- č.309 (865 m, TV v celé délce).
Žst. Praha-Zahradní Město (ex Praha-Vršovice seř.n., vjezd.n.): čísla manipulačních kolejí, užitné délky ad.:
- č.300 (14 m, bez TV),
- č.305c (50 m, bez TV).
Z nového JOP provizorní ESA 44 žst. Praha-Zahradní Město budou po přepojení obsluhovány:
- výhybky č.5. (ex 7), 6. (ex 8), 7. (ex 7XA), 8. (ex 8XA), 12. (ex 901), 14. (ex V67), 18. (ex 903), 18XA. (ex 905), 26. (ex 907), 27. (ex 908), 28. (ex 909), 29. (ex 912) a 31. (ex 914),
- výkolejka Vk1. (ex MVk1),
- návěstidla – vjezdová 1ML, 2ML (ex ML, od Malešic), 102S (od Vršovic), KS (od Krče), odjezdová S307a (do Malešic), L307a (do Vršovic), L302 (do Krče), L307c (do Krče), cestová Sc301, Sc307, Sc309, Lc303, Lc305, Lc307, Lc309, Sc307c, Sc305c, seřaďovací Se7, Se8, Se9, Se10, Se12, Se13, Se23, předvěst PřKS,
- ve stanici Zahradní Město zůstanou i po přepojení ručně ovládané výhybky č.15 (ex 902) a 15XA (ex 904) a výkolejka Vk2.
(1) – po vyjití článku jsme dostali upřesňující informaci: „provizorka“ byla na bývalém Řídícím stavědle aktivována v sobotu 20.dubna 2019. Na bývalém stavědle St.1 zůstali zatím bývalí signalisté ve funkci dozorců výhybek.
Zmuda je klemířství, podle mne provizorní, stující částečně na chodníku v ulici Přetlucká a Průběžná
Kdy zmizne příšerné provizorium „Zmuda“, je to ostuda
Co je prosím Zmuda? Váš komentář jsem nepochopil. Je to konstatování něčeho, anebo se ptáte na něco?
Díky za vysvětlení
Pro další info o výstavbě: https://www.koridorhostivar.cz/fotogalerie/prubeh-vystavby/
V ulici V Korytech 15.5.probíhala betonáž východní opěry druhé části mostu
Na stavbě žst. Zahradní Město se již vyloupla z bednění první východní opěra přemostění Průběžné. Další pilíře mají armatury a probíhá bednění. Takže příští víkend bude velká betonáž.