JIKORD ruší další osobní vlaky v Jihočeském kraji – bude do budoucna koridor bez vlaků ?

Po zrušení železniční osobní dopravy na lokálkách do Netolic a Týna nad Vltavou v nedávné době rozhodl Jihočeský koordinátor veřejné dopravy JIKORD doslova pár týdnů po platnosti nového jízdního řádu zrušit další osobní vlaky (ještě z toho mála co zbylo) v úseku trati 220 Veselí nad Lužnicí – České Budějovice a to s platností od 3.února 2014. Zrušené vlaky budou částečně nahrazeny autobusy.

Tiskovou zprávu JIKORDu přebíráme v plném znění, posouzení důvodů ponecháme na úsudku každého čtenáře  – odkaz na upravený jízdní řád je pod článkem :

„Vážení cestující,

na základě projednání s dotčenými obcemi dne 10. 12. 2013 dochází od 3. 2. 2014 ke změně jízdních řádů na trati č. 220 Praha – Tábor – České Budějovice. Úprava se týká spojů č. 8203, 8205, 8235, 8237, 8202, 8232 a 8210. Bližší informace jsou zveřejněny  výše v tabulkovém jízdním řádu. Červenou barvou jsou označeny zrušené spoje, zelenou barvou jsou označeny náhradní autobusové spoje. Autobusové spoje odjíždějí z běžných zastávek a autobusových nádraží. Zastávky autobusových spojů jsou uvedeny zeleně ve sloupku „Ze stanice“.

Důvodem změny dopravního konceptu je nedofinancování rozsahu železniční dopravy v rámci rozpočtu Jihočeského kraje a pokračující výstavba IV. tranzitního koridoru s rozsáhlou výlukovou činností.

Děkujeme za pochopení.“

Mimořádná změna jízdního řádu v Jihočeském kraji na trati č.220 od 3.2.2014 ZDE (oprava: odkaz na stránkách JIKORD již není funkční)

ODKAZ
Kolaps české železnice
Upozorni mě
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
František Nyklíček
12.1.2014 11:19

Jestliže se trať v rámci přestavby přesouvá do tunelů a nejsou na ní zřizovány zastávky u sídel (nejsem si jist, zda se to týká celého úseku z Tábora do Českých Budějovic, ale na některých místech jsem tento krok, někde i na žádost obcí, zaznamenal), pak je jen logickým vyústěním zrušení osobních zastávkových vlaků. Rychlíky jsou ale nadále zachovány, takže o trati bez vlaků nemůže být řeč. Zbydou tam jen ty vlaky, pro něž byla trať upravena. Že to nebudou zastávkové, je vina především projektu, který s jejich využíváním nepočítal. Například i zachováním odbočky přes Zámostí s oboustranným napojením, stejně tak na jihu směrem ke Dvořišti výběrem trasy dotýkající se sídel (Kamenný Újezd, Velešín, Kaplice) namísto přenechání tohoto koridoru dálnici, z níž by auta k sídlům sjela i ve variantě dále od nich, kde by je navíc neobtěžovala hlukem.