Pan Kunt (Historie železnic) mi přispěl zajímavou tabulkou – porovnání jízdních dob Praha – Benešov v roce 1874 a ve stejnou denní dobu v roce 2007. Zajímavé bude srovnání po dokončení optimalizace tohoto úseku – také to „udělá“ 20 minut?
KFJB – Lokální vlaky v neděli a ve svátky od 15.4.1874
odjíždí z | denní čas | hodin | minut | jízdní doba 1874 | dnes | jízdní doba dnes |
Prahy | odpoledne | 1 | 35 | 13.48 | ||
Hostivaře | 1 | 52 | 17 | 14.02 | 14 | |
Ouřiňovsi | 2 | 02 | 10 | 14.08 | 6 | |
Řičan | 2 | 14 | 12 | 14.20 | 12 | |
Mnichovic a Strančic | 2 | 28 | 14 | 14.31 | 11 | |
Čerčan a Pišely | 2 | 53 | 25 | 14.50 | 19 | |
do Benešova přijíždí | 3 | 09 | 16 | 15.02 | 12 | |
celkem minut | 94 | 74 |
Po optimalizaci by měly osobní vlaky bez pobytu v zastávkách mít jízdní doby
Strančice – Čerčany 16 minut
Čerčany – Benešov 9 minut
pozn.: názvy stanic jsou použity takové, jak se psaly. Blíže viz mapy v článku>>
Tak ono u osobního vlaku zastavujícího každých pár km se takto relativně malé zvýšení traťové rychlosti moc neprojeví. U většího zvýšení by to zas naráželo na dobu potřebnou pro rozjezd na tuto rychlost a následné brzdění do další zastávky. Navíc u žabáků vmax=100.
MichalV:
Bohužel se mýlíte. Nemá smysl srovnávat „výsledek optimalizace“ s rokem, kdy probíhala stavba, a byla tam tedy desetiminutová vata navíc. Vezměme raději rok 2003, kdy se ještě nestavělo:
Os z Praha hl.n. 7:23, jízdní doba 65 min.
Os z Benešova 7:12, jízdní doba 64 min.
„výsledek optimalizace“: zatím 1 – 2 minuty. Bohužel.
(Větší přínos je v propustnosti.)
Po dokončení optimalizace jsou časy následující:
1874 Os: 93 min.
2010 Os: 63 min.
2010 R: 42 min.
Takže optimalizace u os. vlaku zkrátila dobu „jen“ o 11 minut.