Tuto otázku jsem si položil v souvislosti s různými diskusemi na K-reportu. A také mě napadlo porovnat, jaké jsou rozdíly ve vytížení mezi jednotlivými úseky trati. Takže jsem využil možnost grafických výstupů nejmenovaného zařízení abych si udělal obrázek.
Porovnával jsem úsek z Bystřice do Benešova, z Benešova do Čerčan, Říčany – Uhříněves a Uhříněves – Hostivař. Zvolil jsem 27.červenec 2011, kdy z Benešova nebyly výluky, byla to středa, takže průměrný všední den. Získané údaje jsem zpracoval do tabulky na konci příspěvku.
Jak jsem již uvedl, jde o jen jeden den, a to od 6:00 do 18:00, večerní a noční hodiny jsem pominul.
Z Benešova k jihu je doprava slabá, stačí se podívat do jízdního řádu. Nad osobními vlaky převažují rychlíky. Ty doby, kdy jezdil jeden náklad za druhým oběma směry a navíc se od většiny z nich vracel do Benešova ze Střezimíře postrk, jsou dávno pryč. Jednokolejka byla vytížená silně. O osobní dopravě raději nemluvím.
Z Benešova do Strančic mimo špičku jezdí osobní vlaky každou hodinu, ve špičce v půlhodinovém taktu. Ze Strančic ve špičce 4x za hodinu, mimo špičku dvakrát.
Nejvytíženější je úsek Uhříněves – Hostivař, kde za sledovaných 12 hodin projede oběma směry celkem 121 vlaků. Vliv na to má terminál METRANSu.
Údaje jsou trochu zkreslené tím, že „na jihu“ jsou výluky a nákladní vlaky jezdí odklonem. Ale i tak jsou veliké rozdíly v jednotlivých úsecích.
[table id=4 /]
Zajímavé. Snad nebylo moc propadů napájení 😉
Pán se vyzná 🙂