Modernizace Praha-Běchovice – Úvaly, stav 30.6.2015

„Už je to tady!“ chtělo by se zvolat a cinkat klíči. Ne, klíče ponechme v kapse, ale že je přelom června a července plný zásadních událostí, o tom není pochyb. Tou nejzásadnější událostí je bezpochyby nástup strojní linky (nakonec nikoliv AHM 800, ale RPM 2002). Tím se celá stavba dostává do další etapy a nezadržitelně se blíží k dokončení. Až na výjimky je vše, co bylo možné položit klasicky položeno a připraveno k provozu, nová běchovická nástupiště i boční nástupiště v Úvalech jsou před dokončením. Zbývají tedy již jen úseky „v lese“ strojní linkou, běchovické zhlaví Úval a most Výmola.

V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.

Pokud čas a síly dovolí, bude následovat článek s popisem práce strojní linky RPM 2002.

 

 


Sekce 1: Obvod žst. Praha-Běchovice včetně odb. Blatov:

beuv_situace_s1_2015-06-30_r1

Pro celou sekci: Dokončeno ve všech kolejích včetně nákladních spojek. Pokračuje výstavba PHS.

 

Zastávka Praha-Běchovice – střed.

První nástupiště je téměř dokončené, zbývají části PHS. Osazeny byly oba přístřešky, dokončené jsou přístupové chodníky do podchodu pod „osobním“ mostem Mladých Běchovic. Výstavba podchodu pod „nákladním“ ještě nebyla zahájena.

Více o zastávce v tomto souhrnném článku.

Most SUEZ (a okolí)

Sanace pohledových ploch mostu postupuje jen pozvolna, nicméně na funkci (dopravní 🙂 to nemá vliv.

Odb. Blatov

Pokládka kolejí 1a i úseku nákladní spojky 101a byla dokončena, včetně příslušné výhybky. Do koleje 101a byla vložena výhybka pro odvratnou kolej, ta však ještě není položena. Až na tuto drobnost lze považovat odbočku Blatov za dokončenou.

Fotogalerie sekce 1, stav 30.6.2015:

Běchovice - Úvaly 30.6.2015 (s1)

 


 

Sekce 2: Širá trať žst. Praha-Běchovice – žst. Úvaly:

beuv_situace_s2_2015-06-30

Pro celou sekci: Až na prostor klánovické zastávky svršek i spodek původní, od 1.7. nastupuje strojní linka na 1.TK od mostu Pilovská do Úval. Podél vyloučené 1.TK je prakticky dokončená sanace svahů zářezu / náspu a budování nového odvodnění, toto nyní probíhá od Klánovic do Úval – Klánovic.

 

Zastávka Praha-Klánovice

Východní výstup z nového klánovického podchodu je již přístupný, ale jen na prvním nástupišti. Na druhém je je ještě uzavřený kvůli dokončování demolice původního podchodu, dokončení se zdá být otázkou dní. V plném proudu je demolice staré části 1. nástupiště.

 

Fotogalerie sekce 2, stav 30.6.2015:

Běchovice - Úvaly 30.6.2015 (s2)

 


Sekce 3: Obvod žst. Úvaly:

beuv_situace_s3_2015-06-30

Pro celou sekci: Pokládka liché skupiny až na drobnosti na českobrodském zhlaví dokončena, most Na Spojce dokončený. Komplikací a brzdou stavby je i nadále mops Výmola.

Běchovické zhlaví

Ve zhlaví je nyní napřed lichá skupina – zde je nový svršek položen prakticky od vjezdových návěstidel. V sudé skupině (plus nula), která dosud zajišťuje provoz, zůstal původní svršek, a to až po úroveň odjezdových návěstidel směr Běchovice. Tato část zhlaví bude pochopitelně realizována až po převedení provozu na lichou skupinu, tedy až po dokončení mostu Výmola koncem srpna (spojky jsou nyní vysunuté před Výmolu, v českobrodském zhlaví spojky lichá – sudá nejsou a Výmola v liché je snesený).

Most Na Spojce

Dokončený, koleje leží, dále nesledujeme 🙂

Žst. Úvaly

Přestože na první pohled působí Úvaly stále jako staveniště, pokládka liché skupiny je až na krátký úsek v českobrodském zhlaví dokončená. Bohužel to provozu nijak nepomůže, z důvodu nepřístupnosti liché skupiny přes Výmolu, jak bylo vysvětleno o dva odstavce výše. Stejně tak budou zatím jen pro parádu dokončená boční nástupiště u 3.SK a 1.SK (téměř dokončená, probíhá pokládka spojovacího chodníku od výpravní budovy k nástupišti u 3.SK).

V podchodu je provedený zábor severozápadní stěny. Šachta výtahu je dokončená, zastřešení výstupu z podchodu původní.

Přejezd Husova

Stále nic. Přejezd patrně slouží jako přístupová cesta pro navážku konstrukční vrstvy k mostu Výmola. Podchod je zasypaný, zastřešení severního vstupu je dokončené, u jižního je ještě částečně nějaké dřevěné provizorium.

Most Výmola

Modernizace historického, dvoukolejného kamenného mostu po zajištění první klenby pokračuje. Horní deska je dokončená, betonuje se římsa. Až k mostu je od přejezdu Husova navezena konstrukční vrstva.

 

Fotogalerie sekce 3, stav 30.6.2015:

Běchovice - Úvaly 30.6.2015 (s3)

 

Trakční vedení:

Poslední původní brány TV na odb. Blatov jsou pryč. Bez TV je lichá skupina Úval.

Harmonogram:

Z neoficiálních zdrojů, bez záruky:

1.7. – 14.7. RPM na 1.TK, Os jen po 2.TK v obou směrech.

15.7. – 24.7. Výluka 1.TK, ale RPM bez práce?

25.7. – 7.8. RPM na 0.TK.

8.8. – 17.8. výluka 0.TK pokračuje, RPM bez práce?

17.8. – 31.8. RPM na 2.TK, v Úvalech již v provozu lichá skupina + nula, přes Výmolu již dvoukolejně.

od 1.9. pokračuje výluka 2.TK (opět již bez RPM?), k tomu výluka sudé skupiny Úval kvůli dokončení běchovického zhlaví.

 

A závěrem ještě bonus pro netrpělivé mimopražské čtenáře (článek z Hlavního nádraží vyjde až po zahájení další etapy):

miniFotogalerie Praha hl.n. 27.6.2015

 

 

Zdroj: Vlastní pozorování, harmonogram K-report.

Upozorni mě
Upozornit na
guest
9 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Viktor
Viktor
3.7.2015 15:33

Opět bezvadný článek- díky.

Přimlouvám se i za článek o strojní lince. Na K-Reportu to nebude s Vaším přednesem a super fotkami. Ale – zase nerad bych rušil dovolenou. 😉

Jakub Svoboda
2.7.2015 00:43

Martine, opět super počtení. Z vlaku se to nedá pořádně sledovat, tady díky vymazleným popisům jako bych tam byl.
Jen z Výmoly jsem nějaký rozpačitý. Zbytečné zdržování na jedné z nejvytíženějších tratí u nás. Opakovaně se tam nepracuje… Snad to bude do toho srpna, jak píšeš.