„Už je to tady!“ chtělo by se zvolat a cinkat klíči. Ne, klíče ponechme v kapse, ale že je přelom června a července plný zásadních událostí, o tom není pochyb. Tou nejzásadnější událostí je bezpochyby nástup strojní linky (nakonec nikoliv AHM 800, ale RPM 2002). Tím se celá stavba dostává do další etapy a nezadržitelně se blíží k dokončení. Až na výjimky je vše, co bylo možné položit klasicky položeno a připraveno k provozu, nová běchovická nástupiště i boční nástupiště v Úvalech jsou před dokončením. Zbývají tedy již jen úseky „v lese“ strojní linkou, běchovické zhlaví Úval a most Výmola.
V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.
Pokud čas a síly dovolí, bude následovat článek s popisem práce strojní linky RPM 2002.
Sekce 1: Obvod žst. Praha-Běchovice včetně odb. Blatov:
Pro celou sekci: Dokončeno ve všech kolejích včetně nákladních spojek. Pokračuje výstavba PHS.
Zastávka Praha-Běchovice – střed.
První nástupiště je téměř dokončené, zbývají části PHS. Osazeny byly oba přístřešky, dokončené jsou přístupové chodníky do podchodu pod „osobním“ mostem Mladých Běchovic. Výstavba podchodu pod „nákladním“ ještě nebyla zahájena.
Více o zastávce v tomto souhrnném článku.
Most SUEZ (a okolí)
Sanace pohledových ploch mostu postupuje jen pozvolna, nicméně na funkci (dopravní 🙂 to nemá vliv.
Odb. Blatov
Pokládka kolejí 1a i úseku nákladní spojky 101a byla dokončena, včetně příslušné výhybky. Do koleje 101a byla vložena výhybka pro odvratnou kolej, ta však ještě není položena. Až na tuto drobnost lze považovat odbočku Blatov za dokončenou.
Fotogalerie sekce 1, stav 30.6.2015:
Sekce 2: Širá trať žst. Praha-Běchovice – žst. Úvaly:
Pro celou sekci: Až na prostor klánovické zastávky svršek i spodek původní, od 1.7. nastupuje strojní linka na 1.TK od mostu Pilovská do Úval. Podél vyloučené 1.TK je prakticky dokončená sanace svahů zářezu / náspu a budování nového odvodnění, toto nyní probíhá od Klánovic do Úval – Klánovic.
Zastávka Praha-Klánovice
Východní výstup z nového klánovického podchodu je již přístupný, ale jen na prvním nástupišti. Na druhém je je ještě uzavřený kvůli dokončování demolice původního podchodu, dokončení se zdá být otázkou dní. V plném proudu je demolice staré části 1. nástupiště.
Fotogalerie sekce 2, stav 30.6.2015:
Sekce 3: Obvod žst. Úvaly:
Pro celou sekci: Pokládka liché skupiny až na drobnosti na českobrodském zhlaví dokončena, most Na Spojce dokončený. Komplikací a brzdou stavby je i nadále mops Výmola.
Běchovické zhlaví
Ve zhlaví je nyní napřed lichá skupina – zde je nový svršek položen prakticky od vjezdových návěstidel. V sudé skupině (plus nula), která dosud zajišťuje provoz, zůstal původní svršek, a to až po úroveň odjezdových návěstidel směr Běchovice. Tato část zhlaví bude pochopitelně realizována až po převedení provozu na lichou skupinu, tedy až po dokončení mostu Výmola koncem srpna (spojky jsou nyní vysunuté před Výmolu, v českobrodském zhlaví spojky lichá – sudá nejsou a Výmola v liché je snesený).
Most Na Spojce
Dokončený, koleje leží, dále nesledujeme 🙂
Žst. Úvaly
Přestože na první pohled působí Úvaly stále jako staveniště, pokládka liché skupiny je až na krátký úsek v českobrodském zhlaví dokončená. Bohužel to provozu nijak nepomůže, z důvodu nepřístupnosti liché skupiny přes Výmolu, jak bylo vysvětleno o dva odstavce výše. Stejně tak budou zatím jen pro parádu dokončená boční nástupiště u 3.SK a 1.SK (téměř dokončená, probíhá pokládka spojovacího chodníku od výpravní budovy k nástupišti u 3.SK).
V podchodu je provedený zábor severozápadní stěny. Šachta výtahu je dokončená, zastřešení výstupu z podchodu původní.
Přejezd Husova
Stále nic. Přejezd patrně slouží jako přístupová cesta pro navážku konstrukční vrstvy k mostu Výmola. Podchod je zasypaný, zastřešení severního vstupu je dokončené, u jižního je ještě částečně nějaké dřevěné provizorium.
Most Výmola
Modernizace historického, dvoukolejného kamenného mostu po zajištění první klenby pokračuje. Horní deska je dokončená, betonuje se římsa. Až k mostu je od přejezdu Husova navezena konstrukční vrstva.
Fotogalerie sekce 3, stav 30.6.2015:
Trakční vedení:
Poslední původní brány TV na odb. Blatov jsou pryč. Bez TV je lichá skupina Úval.
Harmonogram:
Z neoficiálních zdrojů, bez záruky:
1.7. – 14.7. RPM na 1.TK, Os jen po 2.TK v obou směrech.
15.7. – 24.7. Výluka 1.TK, ale RPM bez práce?
25.7. – 7.8. RPM na 0.TK.
8.8. – 17.8. výluka 0.TK pokračuje, RPM bez práce?
17.8. – 31.8. RPM na 2.TK, v Úvalech již v provozu lichá skupina + nula, přes Výmolu již dvoukolejně.
od 1.9. pokračuje výluka 2.TK (opět již bez RPM?), k tomu výluka sudé skupiny Úval kvůli dokončení běchovického zhlaví.
A závěrem ještě bonus pro netrpělivé mimopražské čtenáře (článek z Hlavního nádraží vyjde až po zahájení další etapy):
miniFotogalerie Praha hl.n. 27.6.2015
Zdroj: Vlastní pozorování, harmonogram K-report.
Opět bezvadný článek- díky.
Přimlouvám se i za článek o strojní lince. Na K-Reportu to nebude s Vaším přednesem a super fotkami. Ale – zase nerad bych rušil dovolenou. 😉
Dobrá zpráva, odjezd na dovolenou jsem kvůli vedrům posunul na středu, takže článek asi bude. Díky za důvěru 🙂
Omlouvám se všem čtenářům, kteří se těšili na článek o strojní lince. Podle hesla „raději později a kvalitně“ dostala nakonec přednost aktuální informace z hlavního nádraží. Slibovaný článek tedy vyjde přibližně za týden.
Jen doplnění k harmonogramu: V těch devíti dnech po průjezdu RPM, kdy je ještě výluka koleje, ale linka už má spodek hotový, předpokládám výměnu svršku (SUM1000CS?). Ta by mohla probíhat prakticky kontinuálně za RPM, ale nejspíš je pomalejší.
Martine, opět super počtení. Z vlaku se to nedá pořádně sledovat, tady díky vymazleným popisům jako bych tam byl.
Jen z Výmoly jsem nějaký rozpačitý. Zbytečné zdržování na jedné z nejvytíženějších tratí u nás. Opakovaně se tam nepracuje… Snad to bude do toho srpna, jak píšeš.
Díky 🙂
Z vlaku se to dá někdy pozorovat výborně, třeba když jsem se vracel z tohoto focení, tak byla hlášená osoba v kolejišti (já to nebyl, jak víš, na „etiketu“ si potrpím) a celý úsek se jel V=30. Takže prohlídka dokonalá. Kdybych to věděl (a nebýt to elefant), mohl jsem si ušetřit tři hodiny a nafotit to z vlaku 🙂
Výmola to hodně zkomplikoval a je pravda, že to pracovní tempo, jaké tam bylo dřív, už teď vidět není. Nevím, třeba už se teď dělníci bojí tam chodit 😀 Ne, vážně, po zajištění klenby jsem také čekal svižnější tempo, nějaká práce tam vidět je, ale všichni jsme asi čekali, že se na to vrhnou naplno. Snad byl nějaký důvod, zase se mi nechce věřit, že by si to zhotovitel dobrovolně komplikoval, pro něj je nedokončený most dost problém při přístupu na českobrodské zhlaví. Ale čo bolo, to bolo, hlavní je, co bude teď. Ta deska je dokončená a římsy budou za chvilku, pak už to bude fofr, od přejezdu podklad je, na mostě bude za chvilku, pak už jen štěrk a může se pokládat. A sanace pilířů a vůbec spodek může pokračovat se skluzem klidně až na jaře, nakonec stačí se podívat, jak to dopadlo s oběma mosty ve Stromovce. Kdoví, jestli nakonec poslední brzda nebude přejezd. Protože dokud se po něm vozí materiál, tak se na něj asi nesáhne, a pak už moc času zbývat nebude.
Trochu mě mrzí, že jsem nestihl ten článek o strojní lince ještě před začátkem práce. Teď už se na to všichni vyptají na K-reportu a než po dovolené napíšu svůj a nakreslím obrázky, budou už všichni všechno vědět a nebude „poptávka“. Na druhou stranu, kdybych ho vydal napřed, měli bychom teď bezva článek, ale o AHM-800 🙂 Ale nakonec, není důležité, kde osvěta proběhne, ale že proběhne. A pokud bude o článek o lince zájem, klidně ho ještě v červenci napíšu.