Modernizace Praha-Běchovice – Úvaly, stav 4.9.2015

AKTUALIZOVÁNO (přidáno video)

Zásadní srpnovou událostí byla aktivace liché skupiny Úval a přesun výluky zpět na sudou skupinu, nutný k dokončení běchovického zhlaví. Stručně řečeno, Běchovice jsou dokončené, traťový úsek Běchovice – Úvaly je dokončený v 0+1 TK, 2. TK finišuje, Úvaly jsou kompletní s výjimkou běchovického zhlaví.

V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.

 

 


Sekce 1: Obvod žst. Praha-Běchovice včetně odb. Blatov:

situace_v3_2015-09-04_s1

Pro celou sekci: Dokončeno ve všech kolejích včetně nákladních spojek. Dokončují se PHS.

 

Zastávka Praha-Běchovice – střed.

Stav beze změn, zastávka je dokončená, zbývají krátké úseky PHS u prvního nástupiště. Aktivaci zastávky očekáváme od platnosti JŘ 2015/16.

Více o zastávce v tomto souhrnném článku.

Most SUEZ (a okolí)

Sanace pohledových ploch mostu pomalu postupuje do finále.

Odb. Blatov

Na odb. Blatov už nečekáme na pokládku kusé odvratné koleje 101c(?), údajně žádná nebude, oproti projektu se vystačí s odvratnou výhybkou.

Fotogalerie sekce 1, stav 4.9.2015:

Běchovice - Úvaly 4.9.2015 (s1)

 

 


 

Sekce 2: Širá trať žst. Praha-Běchovice – žst. Úvaly:

situace_v3_2015-09-04_s2

Pro celou sekci: 0.TK + 1.TK dokončena. 2.TK čeká již jen dosyp štěrku a podbití.

 

Zastávka Praha-Klánovice

Východní výstup z nového klánovického podchodu na druhé nástupiště je již také přístupný, zbývá dokončit sousedící kousek chodníku a upravit okolní terén. Dále bude nutné v 0.TK vyměnit svršek za bezstykový a odstranit provizorní nástupiště.

 

Fotogalerie sekce 2, stav 4.9.2015:

Běchovice - Úvaly 4.9.2015 (s2)

 


Sekce 3: Obvod žst. Úvaly:

situace_v3_2015-09-04_s3

Pro celou sekci: Lichá skupina v provozu – včetně přejezdu Husova a mostu Výmola. Sudá skupina vyloučená – bude modernizován zbývající úsek běchovického zhlaví v sudé skupině od odjezdových návěstidel po konec spojek.

Běchovické zhlaví

Probíhá snášení zhlaví v sudé skupině, v průběhu září by se měla stihnout kompletní výstavba nového zhlaví v sudé skupině. Na říjen pak zůstane zhlaví v 0.SK.

Žst. Úvaly

Sudá skupina je vyloučena v celém obvodu stanice až po vysunuté spojky. Lichá skupina včetně bočních nástupišť u 3.SK a 1.SK již slouží provozu, výstup z osobních vlaků na nulté koleji (tedy směr do Prahy, případně „pendly“ obracející v Úvalech) je zajištěn na provizorní nástupiště mezi nultou a první kolejí

Pokračuje oprava výpravní budovy, strana u nástupišť už má novou fasádu, nyní se pracuje na straně do ulice. Výluka sudé skupiny (a tedy ostrovního nástupiště) umožnila uzavřít podchod, kde bude vybudován nový jižní výstup včetně napojení na výtah.

 

Přejezd a podchod Husova

Přejezd je v 0+1.SK dokončený včetně povrchu a chodníku. Zbývá část náležící k 2.SK. Podchod je v provozu.

Most Výmola

Most je v provozu v kolejích 0+1. Sanace spodní stavby pokračuje.

 

Fotogalerie sekce 3, stav 4.9.2015:

Běchovice - Úvaly 4.9.2015 (s3)

 

Co bude dál?

2.10. by měla být dokončená i sudá skupina Úval a 2.TK v lese, tedy prakticky hotovo.

V říjnu bude vyloučena 0.SK kvůli dokončení běchovického zhlaví, v listopadu ještě z téhož důvodu lichá skupina, bude upřesněno.

13.12. by měl být zahájen provoz nové zastávky Praha-Běchovice střed.

Tím bude pro letošek hotovo, na jaře pak nastoupí dokončovací práce na TV, třetí podbití a odstranění provizorních nástupišť. Vše nasvědčuje tomu, že v dubnu 2016 se definitivně rozloučíme.

A jako bonus: Video s aktuálním stavem a popisem objektů (v titulcích):

 

 

Zdroj: Vlastní pozorování, oficiální harmonogram.

Upozorni mě
Upozornit na
guest
13 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Elena Trojanová
Elena Trojanová
8.9.2015 22:53

Ano, chodník přes přejezd v Úvalech bude, protože podchod u přejezdu nebude bezbariérový 🙁 Bohužel, takže maminky v Úvalech budou muset s kočárkem přes přejezd. Opravdu úžasné, jak se mají děti naučit chodit podchodem, když s nimi budou maminky muset přes koleje, musím se přiznat, že mi to velice vadí.

vikititor
vikititor
Reakce na  Elena Trojanová
9.9.2015 10:25

navíc, Vám může ujet vlak, než se šraňky dají nahoru.. :-/

ad přejezd:
budou tam kamery? Dost lidí tady jezdí na červenou celkem běžně.. ad Studénka.. A bude pokuty někdo vymáhat?

Elena Trojanová
Elena Trojanová
10.9.2015 21:45

Ano, určitě se mají děti naučit i přecházet přes přejezd, s tím naprosto souhlasím. Ale tady jde o to, že když je k dispozici podchod, měly by použít podchod, pro každodenní cestu do školy a ze školy určitě. Mladšímu je 5 měsíců, takže budeme chodit do školy přes přejezd. O to jestli stihnu nebo nestihnu vlak nebo přijdeme pozdě do školy mi vůbec nejde. Doufám, že vyjde ta bezbariérová cesta od podchodu směrem k Husově ulici, jen se obávám, že na výtah se bude stát fronta 🙂

Jinak vám děkuji za skvělé reportáže z postupující modernizace.

Jan Vejražka
Jan Vejražka
21.9.2015 08:57

V jakém stavu je, prosím, zabezpečovací zařízení?
A co se děje v měnírně Běchovice?

Díky za odpověď.

Petr K.
Petr K.
Reakce na  Jan Vejražka
29.9.2015 19:43

V Úvalech provizorní, Úvaly – Běchovice (Blatov) definitivní.
Měnírna se též rekonstruuje.

Petr K.
Petr K.
21.9.2015 17:19

V konečné verzi projektu (12/2012) skutečně žádná odvratná kolej není. U stavebního objektu svršku se uvádí: „V koleji č. 101 je vložena vyzískaná regenerovaná stávající výhybka č. 3 tvaru JR65-1:9-300-P sloužící jako odvratná výhybka č. 11. Výhybka bude vložena bez přípojného pole na společných pražcích.“