Modernizace trati Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část

Ukládání ocelové konstrukce (Autor: Subterra)

Stavbu „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část“ prováděla společnost „Nemanice – Ševětín – EŽ + AŽD + Subterra“. Firma Elektrizace železnic Praha a. s. byla jejím vedoucím účastníkem a prováděla veškeré práce na silnoproudu a na trakčním vedení. Společnost AŽD Praha s. r. o. měla na starosti veškeré zabezpečovací a sdělovací zařízení. Subterra a. s. vlastními kapacitami a za využití subdodávek zajišťovala celou stavební část. Stavbu projektovala firma SUDOP PRAHA a. s.

Celý článek ing. Vladimíra Krále, stavbyvedoucího firmy Subterra a.s. si lze přečíst zde.


 

ODKAZ
Modernizace Jižní spojky zahájena
Upozorni mě
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Michal
Michal
23.2.2020 12:14

A proč se stavba jmenuje Nemanice-Ševětín, když se úseku naprosto v ničem netýká? 🙂

Vlada
Vlada
Reakce na  Michal
24.2.2020 14:19

Michal: Taky mě to vždy mate

mirekk
Admin
Reakce na  Michal
25.2.2020 13:42

Odpověď je jednoduchá: v době, kdy byla celá stavba Nemanice – Ševětín poslána do archivu s tím, že se stavět nebude, bylo vymyšleno, že se alespoň stávající trať připraví na ETCS. Takže vznikl tento projekt. A naštěstí se s jeho realizací, nezačalo od Nemanic, ale od té části, která byla již částečně připravená – té, která je v příspěvku zmíněna.
Název již byl ponechán podle projektu, snad proto, aby se nemusely všechny dokumenty předělávat.

Vlada
Vlada
21.2.2020 01:51

dobra zprava. dekuji.
bude mit tahle modernizace pozitivni vliv na zkraceni spoju? nebo se to projevi az ve chvili,kdy se dodelaji vedlejsi useky? diky za koment

simba
Autor
Reakce na  Vlada
24.2.2020 20:26

Co máte porád s tím zkracováním? Tohle není VRTka, ale trať se smíšeným provozem a dle toho musí být sestavený GVD. Ty expresy na těch kolejích nejsou sami a 200 zde je jenom číslo pro „klopidla“, která tu nikdy v pravidelném provozu jezdit nebudou. Běžná povolená rychlost místy bude max. 170 – 180 km/h, tunely např. v úseku Votice – Benešov byly dle PD navrženy na 150 – 160 km/h. Navrhovaná cestovní doba u rychlé vrstvy v celém úseku Praha – České Budějovice je po dokončení koridoru 92 až 101 min, z čehož vychází průměrná (cestovní) rychlost cca na 160 km dlouhé „štrece“ 95 až 104,3 km/h