Most nad tratí ve Střezimíři uzavřen pro havarijní stav. Čeká jej demolice

Když jsme nedávno psali o plánované rekonstrukci silničního mostu z roku 1895 nad železniční tratí ve Střezimíři, zvěstovali jsme své obavy, že by mohlo dojít k narušení jeho konstrukce a tím definitivnímu zániku, až budou stavební práce zahájeny. Bohužel jsme ani netušili, jak dalece nejsme od pravdy. Osud mostu se díky náhlému narušení jeho konstrukce naplnil mnohem dříve a místo rekonstrukce jej pravděpodobně čeká demolice. Muselo to opět dojít tak daleko Středočeský kraji? Právě teď, když dráha brzy svou původní trasu opustí? 

Uzávěra mostu ve Střezimíři (zdroj: Obec Střezimíř)

Z důvodu závažné havárie kamenného mostu přes železniční trať u Střezimíře v pátek 29. května 2020 došlo obratem k jeho úplnému uzavření, a to jak pro motoristy tak i pro chodce. Objízdná trasa a výlukový jízdní řád autobusů se připravuje. S ohledem na rozsah poškození se předpokládá, že provoz na této komunikaci bude obnoven až po demolici a výstavbě nového mostu. Do čtrnácti dnů bude podána žádost o stavební povolení.

 

Více informací pak bylo uvedeno na oficiálních stránkách města Votice:

V pátek 29.května byla oznámena dispečerovi letní pohotovosti Krajské správy údržby silnic havárie kamenného mostu přes železniční trať u Střezimíře. (padající kameny z mostu do kolejiště). Most byl obratem uzavřen pro veškerou dopravu.

Na základě provedeného místního šetření byla konstatována přítomnost kaverny v poprsní kamenné zdi o velikosti 1 m2, ze které padají kameny cca 1 m od kolejiště a trakčního vedení železniční trati 220. Na mostě bude provedena další mimořádná prohlídka a dle jejího doporučení budou přijata další opatření. Předpokládá se ale jeho úplně uzavření až do doby výstavby nového mostu na totožném místě. Záležitost bude konzultována i se Správou železnic, aby došlo k patřičné reakci na tuto mimořádnou situaci. Obec Střezimíř tímto vyzývá všechny občany Voticka, aby v zájmu vlastní bezpečnosti na most do dalších relevantních informací od statika nevjížděli a ani nevstupovali! Mimořádná situace se bude řešit i s dopravci ČSAD Benešov a Comett plus a na návrhu výlukového opatření budoucích linek 567 a 568 již pracují odpovědní pracovníci Integrované dopravy Středočeského kraje.

Znatelné poškození mostu. Most nebyl od doby svého vystavění nikdy významněji opravován (zdroj: Město Votice)

Dopravně-inženýrská opatření (mapka)
Opatření obecné povahy


 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
7 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Renča
Renča
6.6.2020 20:18

Juj… taková škoda..chodili jsme tam každou chvilku, koukat na vláčky…hlavně když jezdila Vindobona a Pára..to byl zážitek

Zubásek
Zubásek
4.6.2020 12:58

Celý je hezký.

Alla Platilová
Alla Platilová
4.6.2020 08:35

Ty mosty jsou kouzelně nostalgické. Stejně jako ty nádražní domky. Teď místo nich jsou čisté, bezúdržbové betonové „rampy“. Škoda, že mladší generace to tak nevidí.

Rob
Rob
4.6.2020 08:04

Neúdržba a nadměrné zatěžování se projevilo v plné šíři. Jde samozřejmě o běžný kamenný most, ale co si budeme povídat, jednoznačně historicky spojená s tímto místem a oblíbeným objektem fotografů. Škoda, že nevydržel do připravované opravy a půjde k zemi.
Vedlejší most u Mezna taky časem zanikne, tak toho moc ze starých časů nezůstane.

Honza
Honza
3.6.2020 09:30

Škoda hezkého mostu.

Honza
Honza
Reakce na  Honza
3.6.2020 10:16

Co je na něm hezkého?

mirekk
Admin
Reakce na  Honza
7.6.2020 13:12

U mě nejde ani o to, jestli je nebo není most hezký. Jde o něco jiného: o um a těžkou práci našich předků. Vždy když přijedu třeba na nějaký hrad a vidím, jak je to složitá stavba a hrady jsou na kopcích, kam se každý kámen, trám, malta… ručně vytahat, mechanizace primitivní. Strašná dřina.
A já měl možnost vidět hodně fotek ze stavby nejen mostů, ale i třeba tunelů ve 20. letech minulého století při zdvoukolejňování této tratě. Na fotkách jsou vidět často celé rodiny, které se na stavbě podílely. Lidé tam bydleli v dřevěných barácích a od nevidím do nevidím dřeli. A to už byla 20. léta 20. století, kdy jakás takás mechanizace byla, ale stále byla pro stavitele nejlevnější mechanizace lidská, tedy obrovská dřina.
Dovedu si vážit lidské práce, i proto je mi líto třeba tohoto mostu, který třeba nějaký prapředek i někoho z nás stavěl.