Modernizace IV. koridoru (mezi Prahou a Českými Budějovicemi) v tuto chvíli běží na čtyřech místech. Mezi Benešovem a Voticemi se dokončují poslední úpravy TV a dalších (pro laika) drobností, v Českých Budějovicích jsou již opravena tři nástupiště ze čtyř, poslední (třetí) je dokončováno s druhou polovinou zastávky České Budějovice-Severní zastávka (tomuto úseku věnuji samostatný článek), úsek Tábor – Sudoměřice u Tábora (prozatím mimo nádraží Sudoměřice), který je ve fázi příprav a co nevidět zde vyrostou patky k novým sloupům TV a nakonec trať mezi Veselím nad Lužnicí a Horusicemi, která již byla předána jako staveniště.
Ačkoliv je v tuto chvíli modernizováno neuvěřitelných 38 kilometrů trati, jistě se brzy k výše zmíněné čtyřce přidá dalších deset kilometrů trati v úseku Praha Hlavní nádraží (mimo) – Praha-Hostivař (včetně), jak dává tušit oficiální video od SŽDC umístěné na jejich kanálu. Nová trať dozná zásadních změn, které pěkně dokumentuje následující video.
Z celého úseku Hostivař-Vršovice (po hlavní trati i „ranžírem“) máme připravenu rozsáhlou fotodokumentaci, ke které připravujeme dva články o minulosti, současnosti a budoucnosti trati.
Osobně soudím, že staré výpravní budovy mohou obsahovat detašované pracoviště pro SŽDC, vyjímečně pak informační centra či lokální muzea (viz zoufalý stav Vyšehradu). Nádražáci patří na nádraží a ne kamsi do skleněných či betonových monster v centru. Komunikace není problém nejen v důsledku doby, ale i podstaty věci.
Takže stávající historicky významné nádraží s krásnou budovou zbouráte a zanecháte tady tuhle příšernost, doufám, že to jen tak neprojde.Cit pro krajinu zrovna nemáte, ono jde hlavně prostavit co nejvíc peněz, jak za Řebíčka…
Samozřejmě jde o nádraží Hostivař.
Výpravní budovu nikdo bourat nechce a ani nebude
Počítá se s tím,že staré unikátní historické nádraží v Hostivaři již nebude sloužit svému účelu a to by byl jeho konec.
Na tom něco je. Mám svrbění zveřejnit fotky a článek, jak chátrá památkově chráněná výpravní budova v Bystřici. „Péče“ spočívá ve výběru nájemného od nájemnice. No, ještě si to nechám odležet, pokud se přístup správce nezmění, bude reportáž
Nemusíme jezdit ani tak daleko, Říčany jsou úplně postačující příklad. Doufám, že hostivař dopadne o něco lépe. V Říčanech byla pro jistotu zrušená i autobusová zastávka, bojim se, aby v Hostivaři se nestalo něco podobného s autobusy i tramvajemi. O přístupnosti nástupišť ani nemluvim.
S výpravní budovou lze těžko dělat něco jiného, než prodávat v ní jízdenky a tak.
Dobrý den vespolek. No pro mě jako pro příznivce modernizace trati na IV. koridoru je to dobrá zpráva a jsem rád a děkuju za pěkné články. Ale co úsek Praha Bubeneč včetně – Praha Holešovice včetně? Je to také IV. koridor a stavba je v plném proudu, jezdím tudy prakticky denně. Myslím, že by to stálo za dokumentaci.
No, když to někdo nafotí a popíše, proč ne? Budem jen rádi
Během následujících 14-ti dnů to „spáchám“, jen co bude trochu času a lepší počasí. Pošlu fotky a komentář, prosím o mailovou adresu. Toto je samozřejmě odpověď i pro Jakuba Svobodu 🙂
Email: admin@4koridor.cz
Tam bude každému zájemci o pomoc s webem dopomoženo 🙂
Tento web je specializován na trať 220, hlavně proto, že na sever od Prahy je většinou postaveno/bude se stavět v nedohlednu.
Já sám bych se se stavbou v Holešovicích rád seznámil, pokud tudy jezdíte denně, budeme za fotografie velice rádi. Klidně k nim sepíšu doprovodný text, když dostanu fotky a poznámky.