Předmětem stavby je optimalizace trati ve stávající stopě v km 1,805 – 10,561.
V rámci stavby bude kompletně zrekonstruována stanice Praha-Radotín, kde bude zřízen nový přístup do podchodu od stávajícího přejezdu v ulici Na Betonce, který bude v rámci protipovodňových opatření okolí železniční stanice zrušen. Zastávka Praha-Velká Chuchle bude z prostoru závodiště přesunuta blíže ke stávajícímu železničnímu přejezdu.
Do žst. Praha-Radotín je zapojena i odbočná trať z Prahy-Vršovic seřaďovacího nádraží, která bude od výjezdu z Chuchelského tunelu rovněž rekonstruována v rámci výhledového zčtyřkolejnění tratě na výjezdu ze stanice Praha-Radotín směrem na Černošice.
Podívejme se na stavbu prostřednictvím dvou videí:
Dronem nad tratí (březen 2021)
Video, které přehledně ukazuje rekonstruovaný úsek trati od Smíchova až do Radotína. Materiál byl představen na ředitelském kontrolním dni, který se konal v úterý 12. dubna za účasti investora, projektanta, realizačních firem a zástupců dotčených samospráv
Docela by mě zajímaly názory dalších lidí na níže uvedené postřehy:
1. nová podoba zastávky v Chuchli je dle mého názoru výrazným krokem zpět. Tedy v podobě nástupišť pouze u vnějších kolejí, jak se to realizuje. Veškerá zastávková vrstva pojede do „křiva“, byť po štíhlých výhybkách, aby blokovala nákladní dopravu z mostu IQ. A to ještě nejezdí plánovaná linka Radotín – Zahradní Město. Podle mě v Chuchli vůbec zastávka neměla být, a pokud už, tak ve stávající podobě ostrovních perónů.
2. nikde se mi nepodařilo najít aktuální kolejové schéma budoucího stavu, ale někde jsem kdysi zahlédl, že snad za Chuchlí směr Smíchov ani nemají být kolejové spojky (nebo odbočka, či jak se tomu říká)? Nevíte někdo? Protože jestli nebudou, pak nechci vidět situaci, kdy jedna z vnějších kolejí „čtyřkolejky“ bude vyloučena a veškerá Os doprava se bude realizovat v úseku Smíchov – Chuchle – Radotín jednokolejně (!). To pak rozvrátí všechny ostatní vrstvy a nákladních vlaků projede přesná 0.
3. Obraty v Radotíně budou také docela zajímavé. Všechny zde končící Os budou muset křížit celou „čtyřkolejku“ na Smíchovském zhlaví, protože Chuchle bude mít peróny pouze u vnějších kolejí. No a i když nynější Radotíňáky prodlouží v optimistickém scénáři do Dobřichovic, přijde ROPID a zavede tu tangentu přes most IQ, která tu obracet bude…
Nějak jsem z celé budoucí podoby SmRadu přinejmenším rozpačitý. Snad po realizaci alespoň nebudou padat troleje a ten bezkódový autoblok při bezvýlukovém stavu alespoň povede k tomu, že rychlík neposkáče za osobákem už od míst doslouživšího bývalého Hr Závodiště.
Tak jo. Budem se SmRadu víc věnovat a podíváme se na stavbu podrobněji. Nebude to hned, ale dáme tomu vic prostoru.
Tento příspěvek byl spíš jen z důvodu zveřejnění těch dvou videí, oroto je text tak stručný.
2) To bude problém hlavně pro tangentu, S7 bude předpokládám v takovém případě obsluhovat zastávku Velká Chuchle jednosměrně.
Hlavne at se snizi casova jizda vlaku. To je pro me smerodatne, zvyseni bezpecnosti samozrejme taky. I kdyvy zkraceni doby bylo jen o 2-3 minuty, i tak super.
Opravdu jsou v článku správné informace?
– přejezd Na betonce bude zrušen v rámci protipovodňových opatření?
– čtyřkolejný výjezd směrem na Černošice? Když právě nově vybudovaný most je pro tři koleje ?
Oba vaše dotazy jsou zodpovězeny ve videu SŽ. Je to to druhé video, 4 minuty se dají zvládnout shlédnout
no co se týče videa a výše zmíněných dotazů:
– přejezd je rušen kvůli „zvýšení bezpečnosti a plynulosti silniční i kolejové dopravy“ (2:40), o protipovodňových opatření ani slovo ….
– o čtyřkolejném výjezdu na Černošice taky ani slovo v celém videu (jen vizualizace mostu se třemi kolejemi; a zmínka o čtyřkolejném úseku „z Chuchle“) …
– ale jinak pokud je mi místních análů známo, tak hlavní část mostu je rozšířená, takže by případně mohl pojmout čtyři koleje, ale zatím se s tím (i kvůli předpolím mostu) nepočítá
– protipovodňové úpravy v souvislosti se stavbou byly zmiňovány – ale nikdy v souvislosti s přejezdem Na Betonce (ten je konec konců i dost vysoko; týkají se hlavně okolí nově rozšířovaného podjezdu Prvomájová na druhém konci nádraží, které je naopak „proklatě nízko“….