Pendolinem dvoustovkou na jihu Čech

Pendolino ve Veselí nad Lužnicí při zkouškách rychlosti 200 km/h ve vybraných úsecích 4. koridoru (foto: Deník)

Rychlostní jízdy pendolina na IV. koridoru na Táborsku (2024)

Správa železnic ve spolupráci s DB Systemtechnik od Deutsche Bahn, Výzkumným ústavem železničním a společností Elektrizace železnic testuje na Táborsku za pomocí rychlovlaku rychlost až 200 km/h. Naklápěcí jednotku pendolino má za tímto účelem půjčenou od Českých drah. V galerie a na videu Deníku lze vidět testovací jízdy z noci ze 14. na 15. června 2024 v úseku Veselí nad Lužnicí a Tábor. Zachyceny jsou zastávky Doubí u Tábora, Myslkovice a Soběslav, na hladký průběh zkoušek kromě zaměstnanců Správy železnic dohlíží také hasiči.

Foto na webu Deníku zde

Po kolejích dvoustovkou (2024)

Zahájili jsme zkušební jízdy na zmodernizované trati z hlavního města do Českých Budějovic. Cílem je ověření možnosti zavést pro naklápěcí vlaky rychlost až 200 km/h. Testování dvousetkilometrové rychlosti bude probíhat až do letních prázdnin.

Testování rychlosti 200 km/h v úseku mezi Táborem a Voticemi (2024)

20 let pendolina v ČR (2023)

Přesně před 20 lety, v noci z 18. na 19. června 2003, přijela do Česka první jednotka Pendolino. Z Pendolin se časem staly nejspolehlivější vlaky s vysokou disponibilitou. Nasazené jednotky ujedou denně v průměru kolem 950 kilometrů. Soupravy s protáhlým čelem, vysokou rychlostí a novými službami ukázaly Čechům budoucnost železnice a naučily je znovu cestovat vlakem na větší vzdálenosti. Dodnes ujela téměř 39 milionů km a přepravila přes 18 milionů cestujících. Přejeme jim mnoho kilometrů i do budoucna!

Reportáž TV Nova o poruchovosti tehdy nových jednotek (2006)


 

ODKAZ
Duch místa železničního - Čtyřkoly
Upozorni mě
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Jindra Vlach
Jindra Vlach
20.6.2024 10:30

Co to na tom Pendolinu svítí za ohromný reflektor na střeše? K čemu to je?

mirekk
Admin
Reakce na  Jindra Vlach
20.6.2024 11:42

Jedná se o zkušební jízdy mj. pro měření chování trakčního vedení při rychlosti 200 km/h. Pravděpodobně je na střeše i kamera, která snímá přítlak sběrače na trakční vodič a v noci je sběrač nutné nasvítit. Proto tak silný reflektor