Plzeňský uzel léto 2017

Píše se 5.7.2017 a práce na Plzeňském uzlu probíhají i na Státní svátek Cyrila a Metoděje.

Pro naše čtenáře jsem zachytil momentky ze stavby Plzeňského uzlu z 2.stavby

  • 3. a 5. a 6. nástupiště
  • mosty přes Mikulášskou ulici

3.stavby

  • mimoúrovňové křížení 3. tranzitního koridoru ve směru Plzeň-Cheb a tratě Plzeň – Domažlice – státní hranice
  • mimoúrovňového křížení železniční tratě Plzeň – Domažlice se silnicí I/26 Domažlická

Pro úplnou orientaci v železničních stavbách na území Plzně prosím nahlédněte na obrázek níže. Černá linie označuje návrh budoucí východní části vnitřního obchvatu Plzně.

Plzeňský uzel – jednotlivé stavby, zdroj SŽDC materiály 2016

2.stavba – Plzeň Hlavní nádraží

Most blíže k centru je zdemolován a na jeho místě je již budován most nový. Na fotografiích můžete spatřit stavbu pilíře nového mostu. Na most blíže Mikulášskému náměstí je převedena veškerá doprava.

Plzeň Hlavní nádraží

 

 

3.stavba – Přesmyk domažlické trati

Už několik týdnů probíhá demolice objektů bránící stavbě mimoúrovňového křížení železniční tratě Plzeň – Domažlice se silnicí I/26 ulice Domažlická

Areál Škody je nedotknutelné zakleté území, chráněný snad ozvěnou minulosti „mafiánské“ privatizace… Marně hledám informace, proč se neuskutečnila stavba dle původního plánu, kdy tratě na Cheb a Domažlice vedou souběžně ve stejné výšce bez přesmyku. Domažlická trať vlevo a chebská trať vpravo směrem od Plzně Hlavní nádraží?? A to se jednalo pouze o pár metrů čtverečního opuštěného území z areálu Škody, kde na betonu rostou břízy…

Přesmyk Domažlické trati

 

 

ODKAZ
Rozšíření odstavných kapacit železničního uzlu Praha – lokalita Malletova
Upozorni mě
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
bkv
bkv
30.7.2017 16:45

Proč přesmyk? Z dokumentace stavby:
Dlouhodobě preferovaný hlavní směr Praha – Plzeň – Cheb – Německo však v současné době nevyhovuje a naopak hlavním směrem se stává směr Praha – Plzeň – Domažlice – Německo a druhým směrem České Budějovice – Plzeň – Cheb, čemuž odpovídá i výhledové vedení vlaků osobní i nákladní dopravy. Aby se předešlo koliznímu křížení směrů na chebském zhlaví nebo obvodu Jižní předměstí ŽST Plzeň hl.n., bude realizováno nové mimoúrovňové křížení obou tratí s přeložkou domažlické trati a dvoukolejnou tratí až k odbočce Nová hospoda. V souladu s přípravnou dokumentací by měla výhybka v odbočce Nová hospoda a koleje ve směru Plzeň-Jižní předměstí umožňovat rychlost až 120 km/h. Toto řešení je připraveno jak pro výhledovou přeložku trati Plzeň – Nýřany – Domažlice tak pro případnou rekonstrukci stávající jednokolejné trati a zvýšení traťové rychlosti.