
Píše se 5.7.2017 a práce na Plzeňském uzlu probíhají i na Státní svátek Cyrila a Metoděje.
Pro naše čtenáře jsem zachytil momentky ze stavby Plzeňského uzlu z 2.stavby
- 3. a 5. a 6. nástupiště
- mosty přes Mikulášskou ulici
3.stavby
- mimoúrovňové křížení 3. tranzitního koridoru ve směru Plzeň-Cheb a tratě Plzeň – Domažlice – státní hranice
- mimoúrovňového křížení železniční tratě Plzeň – Domažlice se silnicí I/26 Domažlická
Pro úplnou orientaci v železničních stavbách na území Plzně prosím nahlédněte na obrázek níže. Černá linie označuje návrh budoucí východní části vnitřního obchvatu Plzně.

2.stavba – Plzeň Hlavní nádraží
Most blíže k centru je zdemolován a na jeho místě je již budován most nový. Na fotografiích můžete spatřit stavbu pilíře nového mostu. Na most blíže Mikulášskému náměstí je převedena veškerá doprava.

3.stavba – Přesmyk domažlické trati
Už několik týdnů probíhá demolice objektů bránící stavbě mimoúrovňového křížení železniční tratě Plzeň – Domažlice se silnicí I/26 ulice Domažlická
Areál Škody je nedotknutelné zakleté území, chráněný snad ozvěnou minulosti „mafiánské“ privatizace… Marně hledám informace, proč se neuskutečnila stavba dle původního plánu, kdy tratě na Cheb a Domažlice vedou souběžně ve stejné výšce bez přesmyku. Domažlická trať vlevo a chebská trať vpravo směrem od Plzně Hlavní nádraží?? A to se jednalo pouze o pár metrů čtverečního opuštěného území z areálu Škody, kde na betonu rostou břízy…

Proč přesmyk? Z dokumentace stavby:
Dlouhodobě preferovaný hlavní směr Praha – Plzeň – Cheb – Německo však v současné době nevyhovuje a naopak hlavním směrem se stává směr Praha – Plzeň – Domažlice – Německo a druhým směrem České Budějovice – Plzeň – Cheb, čemuž odpovídá i výhledové vedení vlaků osobní i nákladní dopravy. Aby se předešlo koliznímu křížení směrů na chebském zhlaví nebo obvodu Jižní předměstí ŽST Plzeň hl.n., bude realizováno nové mimoúrovňové křížení obou tratí s přeložkou domažlické trati a dvoukolejnou tratí až k odbočce Nová hospoda. V souladu s přípravnou dokumentací by měla výhybka v odbočce Nová hospoda a koleje ve směru Plzeň-Jižní předměstí umožňovat rychlost až 120 km/h. Toto řešení je připraveno jak pro výhledovou přeložku trati Plzeň – Nýřany – Domažlice tak pro případnou rekonstrukci stávající jednokolejné trati a zvýšení traťové rychlosti.
Ahoj. Dekuji za vysvetleni. Ocenuji tvoji snahu. Mam ten pocit, ze pravdepodobne budes vedet vice jak v teto zalezitosti tak i ohledne dalsich staveb, spravne? Popr. ze ano rad bych te poprosil o obcasnou vypomoc. Predstavuji si to tak, ze te oslovim s konkretnim tematem a ty mi poradis a doplnis informace ty ktere jsou povolene. Predem dekuji a popr se omlouvam za obtezovani