Po koridoru opět projede „replika“ císařského vlaku

362.053-1 v čele Zvl.Ex 100635 „Majestic Imperator” dne 3.7.2015 ve Veselí nad Lužnicí (foto: Martin Lakatoš, zdroj: Trainweb)

Dvorní a salónní vlak – souprava vozů, která byla kdysi vyrobena pro rakousko-uherského císaře Františka Josefa I. pro jeho cesty (nejen) po mocnářství. Poničená za první světové války, po jejím skončení rozdělená mezi nástupnické státy někdejšího mocnářství (kupř. originální „jídelna“ je v Národním technickém muzeu v Praze).

Oživený zájem o „staré dobré časy“ a dobrý nápad, jak tohoto využít, nakonec umožnil navrátit císařský vlak zpět na koleje.  I když trochu v jiné, modernější podobě. A tak se zrodil Majestic Imperator, k jehož vzniku se přičinili i v někdejších českovelenických železničních dílnách. O původní vozy a dvorní vlak císaře se tedy nejedná, přestože se o něm jako o „replice“ běžně píše a hovoří. Zájem se svézt v podobném vlaku  je i tak značný. Na území České republiky se vlak opakovaně vrací a to i na koleje někdejší soukromé dráhy, pojmenované na počest někdejšího habsburského mocnáře, po kterých opět projede v noci z neděle sedmého na pondělí osmého května 2017.

Císařský vlak vyjede z vídeňského hlavního nádraží (Wien Hbf.) až odpoledne a rakousko-českou hranici překročí přes přechod Hohenau/Břeclav. Do Prahy dorazí až ve večerních hodinách. Jízda „Imperator Train“ po trati z Prahy do Českých Budějovic a dále na železniční přechod Horní Dvořiště/Summerau a posléze zpět do Vídně se tak tentokrát bohužel uskuteční až v hlubokých nočních a brzkých ranních hodinách, v noci z neděle 7. na pondělí 8.května 2017.

Osmivozová souprava (o délce 210 m a hmotnosti 387 t) společnosti Wiener Lokalbahnen AG bude po příjezdu do Prahy v Libni rozdělena na dvě části – 6 vozů pojede dále přes hlavní nádraží na České Budějovice a Horní Dvořiště, zbylé dva vozy zpět přes Břeclav a Hohenau.

Jízdní řád „Majestic Imperator“ na území ČR ve dnech 7. a 8.května 2017:

7.5.2017

R 18940 (Wien) – Hohenau – Břeclav, Zvl.R 10002 Břeclav – Praha-Libeň (výběr)

  • Hohenau odj. 18.00
  • Bernhardsthal odj.18.06
  • Břeclav st.hr. odj. 18.09
  • Břeclav os.n. příj. 18.13 / odj. 18.50 (přepřah BR 189 nebo 193 / 362)
  • Podivín odj. 18.57
  • Vranovice odj. 19.12
  • Hrušovany u Brna odj. 19.16
  • Brno dolní n. odj. 19.29
  • Brno-Maloměřice, St.6. odj. 19.36
  • Blansko odj. 19.53
  • Svitavy příj. 20.25 / odj. 20.30
  • Česká Třebová příj. 20.41 / odj. 20.44
  • Záboří nad Labem příj. 21.43 / odj. 21.48
  • Pardubice hl.n. odj. 21.24
  • Praha-Libeň příj. 22.34 (rozdělení vlaku, pro část do Č.Budějovic si přijede loko od R 700).
ODKAZ
Stavební práce na Jižní spojce začnou s prázdninami. Správa železnic získala další peníze z CEF

7./8.5.2017

Zvl.R 10003 (Praha-Libeň) – Praha hl.n. – Horní Dvořiště, R 18971 Horní Dvořiště – Summerau – (Wien) (výběr)

  • Praha-Libeň odj. 23.40
  • Praha hl.n. příj. 23.45 / odj. 00.08
  • Praha-Vršovice odj. 00.12
  • Praha-Uhříněves odj. 00.24
  • Senohraby odj. 00.37
  • Čerčany odj. 00.43
  • Benešov u Prahy odj. 00.49
  • Olbramovice odj. 00.59
  • Heřmaničky odj. 01.04
  • Střezimíř odj. 01.11
  • Tábor odj. 01.26
  • Roudná příj. 01.36 / odj. 01.40
  • Soběslav odj. 01.44
  • Veselí nad Lužnicí odj. 01.49
  • Č.Budějovice seř.n. příj. 02.22 / odj. 03.15 (přepřah 362 / 340)
  • Velešín odj. 03.38
  • Horní Dvořiště příj. 04.06 / odj. 04.07
  • Horní Dvořiště st.hr. odj. 04.09
  • Summerau příj. 04.14

Zvl. R 10005 Praha-Libeň – Břeclav, R 18945 Břeclav – Hohenau – (Wien) (výběr)

  • Praha-Libeň odj. 23.12
  • Řečany nad Labem příj. 00.07 / odj. 00.13
  • Pardubice hl.n. odj. 00.27
  • Česká Třebová příj. 01.11 / odj. 01.12
  • Brno dolní n. odj. 02.21
  • Břeclav os.n. příj. 03.03 / odj. 03.25 (přepřah 362 / BR 193)
  • Hohenau příj. 03.37

(Editováno a opraveno dne 6.5.2017). Za upřesnění faktů a vyvrácení mýtů děkujeme našim příznivcům z FB, archivářům a badatelům.


Odkazy:

Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře