Po stopách stavby Soběslav – Doubí

Začátek listopadu 2019 - přípravné práce

Soběslav - Doubí (Autor: Martin, koridory.cz)

Využil jsem hezkého počasí k procházce stavbou nového úseku koridoru Soběslav – Doubí, abych se podíval kde všude se již pracuje.

Většina lesů stojících v trase je vykácena a ornice z polí odstraněna. Prostor pro novou zastávku v Doubí byl odhrnut. Pod tenkým drnem se nachází jemně písčité podloží naplavenin blízké řeky Lužnice, které se negativně projevilo už při stavbě silniční přeložky v 80. letech. Tehdy se kvůli tekutým pískům musely základy silničního nadjezdu zpevňovat velkým množstvím betonu. To se může dle mého názoru negativně projevit i nyní. V místě budoucí zastávky Myslkovice práce ještě nezačaly, ale prostor je vyznačen kolíky a stavební stroje se k němu blíží. Také niva Černovického potoka je zbavena vegetace pro budoucí estakádu.

Stavba je tedy v terénu patrná téměř po celé své délce.

Následující fotogalerie je seřazena ve směru Doubí – Soběslav, tedy proti staničení trati.

Soběslav - Doubí 7. 11. 2019
ODKAZ
Duch místa železničního - Doubí u Tábora
Upozorni mě
Upozornit na
guest
11 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
vláďa
vláďa
15.11.2019 10:10

super, díky za fotoreportáž. 🙂

Jirka
Jirka
14.11.2019 15:44

Že odbočuji jak to vypadá na nádraží Vršovice?

simba
Autor
Reakce na  Jirka
15.11.2019 14:33

Že by jako na nádraží ? 🙂

mirekk
Admin
12.11.2019 20:08

On je to docela problém. Třeba z Olbramovic k Bystřici se původní těleso trati rekultivovalo, částečně zavezlo kamením prý aby tam mohli žít i hadi atd., už tam rostou stromy. A teď se na tom původním tělese má vybudovat cyklostezka. To znamená vykácet to co už narostlo a vyasfaltovat.
A to je právě to, v čem je problém. Na novou stopu tratě se pozemky vykupují a nebo smění za ty, které se opouští. Není tedy kde ty stromy zasadit. Podle trati na pozemku dráhy to nelze, nebo tedy lze, ale jen takové, které moc nenarostou do výšky. Tudíž asi keře.
Nějaké zalesnění udělat nelze, jedině vykoupit daleko větší pás a to by už asi nikdo neschválil. Tak tedy řešení moc nevidím.

simba
Autor
Reakce na  mirekk
12.11.2019 22:40

Pod rekultivací si tedy představuji zcela něco jiného, než zbytečně odbagrovat zdravé propusti a vyvézt všechen bordel ze stavby do zářezů a umně ho skrýt pod zeminou, takže bych do toho raději moc už nehrabal. Ono se ale stejně nic dít nebude, kolem cyklostezky se víc mele pantem než maká a pokud se opravdu udělá v r.2020 ten úsek Votice – Olbramovice, bude to malý zázrak, momentálně se opět rozhořel spor o tom, které nádraží je významnější železniční uzel.

Robert
Robert
11.11.2019 14:57

Velmi pěkná dokumentace. Díky za ní. Já jsem stihl 26.10 pouze prostor Janov/Myslkovice a dokumentaci stávající situace u Kamenného rybníka. Čeho dost lituji je bývalá, nebo skoro bývalá lipová alej mezi Janovem a Myslkovice, kterou značně poznamenala stavba dálnice a teď to dorazí koridor. No, co se dá dělat, je to vývoj.

simba
Autor
Reakce na  Robert
11.11.2019 18:31

Vývoj by byl, kdyby byla povinnost vysázet taky nové.

bkp
bkp
Reakce na  simba
12.11.2019 08:45

A ona v tomto případě není?

simba
Autor
10.11.2019 13:41

Díky za raport. Jsem rád, že se našel někdo, kdo si najde čas na dokumentaci liniové stavby a současně i mizející krajiny.
Jen pár doplňujících poznámek: Boží muka opravdu stojí v cestě a budou přesunuta do nové polohy. Onen betonový „plácek“ je pilotový rošt.