Po zimní přestávce pokračuje stavba Ševětín – Dynín

Dynín (Autor: Kasme, koridory.cz)

Pomalu začíná stavení sezóna a já jsem vyrazil zkouknout stavbu se zavádějícím názvem „Modernizace trati Nemanice 1 – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část“. Stavba začáná na 25. km v traťovém úseku ze Ševětína do Dynína, kde končí přibližně u odjezdových návěstidel na km cca 29,2.

Podle harmonogramu prací byla od července 2018 do 10.12.2018 rekonstruována 2. traťová kolej od km 25 za Ševětínem, včetně žst. Dynín (mimo již hotového severního zhlaví). Po zimní technologické přestávce se na jaře 2019 dělníci vrací na staveniště, aby dokončili objekty potřebné k zahájení výluky 1. traťové koleje a liché skupiny v žst. Dynín. Především se jedná o posunutá nástupiště Neplachov a Dynín. Termín dokončení 1. traťové koleje je 18.8.2019, úplně hotovo by mělo být 14. ledna 2020.
V těsném sousedství železniční stavby finišuje stavba úseku Bošilec – Ševětín dálnice D3.

V rámci stavby dojde k přemístění zastávky Neplachov k novému podchodu pod dálnicí D3 a v Dyníně budou vystavěna nástupiště na jižním zhlaví u přestavěného silničního podjezdu. Tím dojde ke zkrácení docházkové vzdálenosti od obce Dynín. Po rekonstrukci zůstane traťová rychlost 160 km/h s možností zvýšení na 200 km/h.

Ševětín - Dynín, 23.3.2019

Upozorni mě
Upozornit na
guest
14 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Martin S
Martin S
8.4.2019 15:54

Jenom jsem se chtel zeptat, kdy bude modernizovana stanice Sevetin,tedy krom Budejovickeho zhlavi?Z textu to na me pusobi jako ze se zmodernizuje pouze usek z Dynina (vcetne) nekam k obloukum pred Sevetinem.Nevite nekdo,jak to bude?Pripadne,kdy dojde i na ten Sevetinsky zbytek?

simba
Autor
Reakce na  Martin S
23.5.2019 20:55

Ševětína se dotknou zatím jen drobné změny. Jako stanice bude dopravně zrušen až se stavbou tunelů.

Vlada
Vlada
3.4.2019 17:32

simba: mate pravdu,jizne od sevetina to neni zmodernizovane,to jsem si popletl.

Pepa ze vsi
Pepa ze vsi
2.4.2019 09:57

Jo, mapka je dobrá věc. Ale dovolim si zapochybovat jestli je dílem autora Kasme. Je to fotograf co naseká stovky fotek ale na tohleto asi není. Tipnul bych si na nápad admina 🙂 Kasme těžko.
Přimlouvám se za mapky do všech takových článků o stavbách. Pomůžou v orientaci a díky za ní ať jí tam dal kdokoliv

Karel
1.4.2019 23:41

S těmi tunely bych nebyl tak pesimisticky. Varianta s dvěma tunely už ekonomicky vyšla, což je pokrok, jelikož původně nevychazelo skoro nic. Teďse to posouvá do další fáze přípravy…

Vlada
Vlada
1.4.2019 20:06

simba: je to sice 5km ale doted to modernizovane nebylo ale sousedni oba useky ano. tudiz tipuji ze vlaky nemohly vyuzivat potencial ani u sousednich modernizovanych usecich jelikoz byly limitovany timto usekem… nebo se pletu??

simba
Autor
Reakce na  Vlada
1.4.2019 22:46

Potenciál čeho? Rychlosti nebo kapacity? A na jaké sousední úseky? Je jen jeden a to z Dynína do Veselí, resp.Soběslavi a na ten to má vliv, z hlediska zrychlení, opravdu minimální. A kapacita elektrifikované dvoukolejné dráhy je natolik velká, že nikdy využita nebude na 100%. Na druhou stranu, od Ševětína k jihu je, pokud vím, původní úsek přes Zámostí – a ještě dlouho bude. Na tunely zapomeňte, pokud na ně nevydyndají zlaťáčky od EU.

František Zažímal
František Zažímal
Reakce na  simba
23.5.2019 20:31

To víte, železniční trať č. 220 byla mezi Veselím nad Lužnicí a Ševětínem už v dřívější době poměrně rovná. Jenže takto vytížená trať prostě nemůže být v současnosti jednokolejná, protože kromě rychlíků z Plzně do Brna (resp. z Prahy do Českých Budějovic) tam jezdí taky spousta tzv. zastávkových vlaků. Navíc tam postupně upravují také nástupní hrany v jednotlivých stanicích a zastávkách, aby byly přístupné pro maminky s kočárkem nebo pro vozíčkáře. Takže ten přínos bude dle mého názoru obrovský.

Josef
Josef
1.4.2019 12:59

Sevetin-Nemanice ….Kudy a kdy konecne?Stale se jen mlzi…Josef

Vlada
Vlada
Reakce na  Josef
1.4.2019 20:04

josef: sevetin nemanice tipuji zacatek 2025/6 takze konec 2028/9. urco na to penize budou.s rokem 2025 tipuji i pres veskere protesty ruznych odpurcu a odvolani.

Petr
Petr
31.3.2019 22:41

Dle SZDC: … zvýšení propustnosti a provozuschopnosti nové dvojkolejné trati, spolu se zvýšením bezpečnosti železničního provozu. …zajištění požadované propustnosti se zvýšením maximální traťové rychlosti na 160 km/hod v celém úseku.
Asi oboji, ale o kolik?

Vlada
Vlada
30.3.2019 20:02

u tehle modernizace jsem marne patral jestli pomuze od roku 2020 zrychleni (i kdyby jen o jednu dve minuty) anebo navysi kapacitu v obou smerech? kdo vi presne,budu rad za komentar. 🙂

simba
Autor
Reakce na  Vlada
31.3.2019 23:27

Kapacita dráhy od Veselí na jih byla nevyužitá i před modernizací a to již po mnoho let. Nějakým významnějším zrychlením bych se na 5 km vůbec nezabýval.