Koncem minulého týdne podepsaly společnosti PORR S.A. a PKP PLK S.A smlouvu na modernizaci železniční tratě E30 v úseku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie. Společnost PORR byla pověřena projektováním a provedením stavebních prací.
Celkové náklady na rekonstrukci čtyřiceti kilometrů tratě dosáhnou podle Mirosława Siemieniece z PKP PLK 142 milionů eur, z toho 90 milionů bude uhrazeno z dotace EU.
Rekonstrukce tratě mezi hornoslezskými městy Kędzierzyn Koźle – Opole Zachodnie je plánovaná již delší dobu. V současnosti je zde maximální traťová rychlost 60 – 100 km/h, po rekonstrukci bude umožněna až 160 km/h pro osobní a 120 km/h pro nákladní vlaky. Kromě zkrácení jízdních dob se zvýší propustnost pro osobní i nákladní dopravu.
V rámci stavby bude vyměněno 91 km železničního svršku a trakčního vedení a 112 výhybek.
Dojde i na rekonstrukci 49 inženýrských staveb:
- 9 mostů
- 5 viaduktů
- 3 podjezdů
- 32 propustků
- 22 železničních přejezdů
Samozřejmostí je i modernizace sdělovacího a zabezpečovacího zařízení jak staničního, tak i traťového. Cestující pocítí zvýšení komfortu ve stanicích zvýšením nástupní hrany na 55 cm nad temeno kolejnice a vybavením nástupišť novými přístřešky, osvětlením a bezbariérovými přístupy. Ve stanici Gogolin přibude nový podchod na nástupiště a ve stanici Opole Grotowicach lávka přes koleje.
Nová nástupiště budou vybudována ve stanicích Kedzierzyn-Kozle, Raszowa, Zdzieszowicích, Jasiona, Gogolin, Gorazdze, Przywory Opole, Opole a Opole Grotowice Groszowice.