Postup prací Hostivař – Vršovice obrazem

Praha-Vršovice, nová 102.SK u Řídícího stavědla. (Autor: Kasme, koridory.cz)

Dnes odpoledne bude opět umožněn provoz vlaků mezi Prahou – Vršovicemi a Malešicemi. Bude totiž zprovozněna větší část nové 102. koleje, do níž bude zapojeno i Odstavné nádraží Praha-jih, vršovické depo a strašnické nákladiště (více v tomto článku).

Hostivař - Vršovice 24.2.2019

 

32 komentářů

  1. Akorat tak nechapu,proc se zduraznuje ctyrkolejny usek,jedine v republice,kdyz to stejne budou na jih do benesova a stale jen 2 koleje a jen nahodou vedle budou lezet dve koleje,ktere miri uplne jinam? Tohle nechapu,ze to tak vychvaluji.muze byt klidne vedle deset koleji,ale kdyz kazda povede jinam,pak to bude furt jen deset jednokolejnic a provozu to nijak nepomuze.
    O kolik se zrychli rychliky a expresy mezi jihem (myslim tabor,budejovice) a prahou?
    Dekuji

    • Vedle je hlavně, no, slušně řečeno, značný nepořádek, který tu tak nějak zůstane asi ještě dost dlouho. To budou panoramata 🙂

    • Čtyřkolejný úsek bude mezi Zahradním Městem a Vršovicemi, potažmo tedy „Wilsónem“. Obecně se tvrdí, že zde, v tomto novém úseku, to zkrátí jízdu o 3 min. Co se zkrácení jízdy mezi městem, kde by chtěl žít každý a kdysi nejmenší metropolí, tak po dobudování všech úseků (tj.SuVo a SoDo především) se předpokládá jízdní doba mezi centrem vesmíru a rybníky 90 – 100 min.

      • Simba: díky za koment. To jsou víceméně stále stejné info. V lze 3 minuty a po celé modernizaci 90-100min praha – budějovice já doufám že zejména pomůže úsek votice sudomerice. Plus samozřejmě i praha a pak na jihu.Ale votice sudomerice snad o 10 minut express o rychliky zrychlí. Po modernizaci v lze plus další 3 minuty. To by bylo fajn.

        • Je to prosté, vezmeme-li v potaz nějaké to stavební zkrácení trati mezi Budějkami a Práglem díky napřímení, dejme tomu 160 km a plánovanou časovou jednotku jejího projetí oněch 90 až 100 minut, vyjde nám průměrná rychlost 96 až 106 km/h. Původní klikatice do Benešova prostě celou investici dále na jihu hatí, co se rychlosti týče. A s nějakou novou tratí v těchto končinách bych vzhledem k historickým faktům ještě velmi dlouho nepočítal.

        • Ještě dodám to, že o to víc se pak chápe, proč nikdy nedošlo ke zdvoukolejnění trati, zejména pak před elektrizací (o situaci ztráty významu tratě po rozpadu Rakouska – Uherska ani nemluvě). Pro souvislou rychlost 100 – 120 km/h by si trať vyžádala též značné množství přeložek (oblouky o poloměru R=500 m), především pak v úseku Tábor – Benešov, kde vždy bývala doprava nejslabší. Značné finanční náklady by se tak podle studie z roku 1979 nikdy nevrátily, stavba byla ve své ekonomicky nerentabilní (navíc, pár let předtím se daly značné prostředky do obnovy svršku). Snahy o to situaci změnit ale neustaly ani v dalších letech, v osmdesátých letech se uvažovalo kvůli zvýšení ekonomické návratnosti se stavbou kontejnerového překladiště v Táboře. A pak už nebylo nic, změnil se režim. Doprava na trati upadla, zejména ta nákladní, nikdy by se za národní prostředky jakoukoliv větší modernizaci nepodařilo prosadit. SFDI do r.2000 neexistoval, eurofondy jsou také záležitostí pozdější.

  2. Super web, jsem nadšený nadšením autorů. Měl bych jednu prosbu: chtělo by to kolejové schéma cilového stavu celé stavby od tunelů až po Hostivař. Díky

    • Tak nadšení nevím – záleží, z jakého úhlu pohledu se na to díváte. Z hlediska architektury je to nudné, sterilní, nikterak nevybočující z té šedi, co se dnes staví (a to jsme vyčítali min.režimu paneláky).

      • On zde nebyl v minulosti prezentován cílový stav? Samozřejmě, že není problém to dohledat – pokud to sem nedá zatím třeba někdo jiný (a i když v příp.Vršovic došlo k úpravám, s výhledem zřízení 4.nástupiště se počítalo i v původních projektech), ale co očekáváte za divy světa se 4 kolejemi mezi ZM a Vrskami :-)?

  3. Stavba Nádraží Zahradní Město probíhá i o víkendech. Vrtná souprava pojíždí a vrtá. Viděl jsem několik betonářských mixů najíždět na staveniště.
    Díky popiskám fotek jsem pochopil, že nádraží bude až za novějším mostem (v pohledu od Jižní spojky) a ten zmizí.

    • Nádraží … tak honosně bych tomu neříkal, i když to oficiálně železniční stanice bude. A co bude za mostem? Fyzicky bude ležet stanice vlastně na mostě, před ním i za ním ve směru trasování (kilometráže). Jestli myslíte „bunkr“ na výdej jízdenek, ten bude dole. Na strašnické straně má bát nová měnírna ZM, co nahradí demolovanou Třešňovku.

    • O kolik by jste si to ještě představoval :-)? Vzhledem k tomu, že díky příměstskému metru už dnes dost často rychlík poskakuje za Slonem bych to už moc kupředu na někdejší „frantapepadráze“ moc netlačil.

  4. Zdravim. Jsem uplny amater, ale mohl by mi nekdo vysvetlit, proc se ten usek rekonstruuje pouze na 120 km/h? Diky.

Napsat komentář: Vlada Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*