Rekonstrukce stanice Praha-Hostivař se blíží k svému finále. Ve čtvrtek 12.5.2016 proběhlo závěrečné měření pevných částí trakčního vedení, takzvaná „rychlá pantografová zkouška“, při které souprava měřícího vlaku projede měřené úseky maximální traťovou rychlostí, navýšenou o 10%. V případě, že zkouška proběhne bez závad, je následně povolena jízda vlaků projektovanou rychlostí.
Stále probíhají závěrečné práce jak v kolejišti, tak i v jeho okolí. Na trakčním vedení ve vedlejších kolejích jsou měněna laníčka mezi nosným lanem a trolejovým drátem za definitivní (tzv. „laníčkování“), původní výpravní budova dostává novou fasádu, dokončováno je odvodnění, protihlukové stěny a postupně je kolejiště a okolí uklízeno a rovnáno do definitivní podoby.
Jamessn v pátek nafotil celou stanici, včetně jízd měřícího vlaku. Fotografie jsem rozdělil do dvou galerií a autor všechny fotky popsal tak, že není třeba další komentář.