Praha-Vršovice: provizorní lávka do provozu, spěšné vlaky na „Masaryčku“

Praha-Vršovice, lávka na nástupiště

Od pondělí 22. června 2020 bude cestující veřejnosti dána do užívání nová provizorní lávka na nádraží Praha-Vršovice.

Tato lávka zde bude umístěna po dobu stavby modernizace trati z Hostivaře do Vršovic a umožní (sice bariérový) přestup mezi vlaky, jezdících na tratích ve směru Benešov, Vrané/Čerčany, Dobříš a rovněž přístup od výpravní budovy na všechna nástupiště i průchod mezi Vršovicemi a Nuslemi.

Praha-Vršovice, lávka, provizorium

Od stejného data, tj. od 22.6. až do konce platnosti jízdního řádu začnou být vybrané spěšné vlaky na trati č. 221 Praha – Benešov u Prahy výchozí/končící ve stanici Praha-Masarykovo nádraží se zastávkou v Praze-Hostivaři nebo Praze-Libni. Část osobních vlaků Praha hl.n. – Říčany a zpět bude naopak zrušena zcela.

Podrobnosti ve výlukovém jízdním řádu.

Od 18. června až do 28. července 2020 se též konají noční výluky v úseku Praha hl.n. – Praha-Hostivař. Všechny vlaky jsou vedeny odklonem přes stanice Praha-Malešice a Praha-Libeň, osobní vlaky jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

Podrobnosti zde.


 

ODKAZ
Časosběrná videa ze stavby Soběslav - Doubí
Upozorni mě
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
hruza
hruza
21.7.2020 22:35

Nechápu co to jako s lávkou mělo znamenat a proč ji sakra nepostavili už v listopadu vloni a nutili lidi skákat přes koleje a nebo obcházet celé nádraží až do Nuslí což bylo šílené. Stojí to 4 miliardy a nemohou to tam nechat o půl roku déle..

Karel Kubista
Karel Kubista
23.6.2020 08:57

Lávka ve Vršovicích je tedy už v provozu, ale ocení to mnohem méně lidí, když je tak rozsáhlá výluka. Takže vznikne prostor pro přepojování kolejí.
Jsem zvědav, jak na jednokolejné trati Malešice-Hostivař zvládnou střídat „rychlíky“ s S49. Pokud se domnívám správně je tunel pod Táborem taky jednokolejný.
Jestli zvládnou do konce výluky zapojit nové vedení Vršovice – Eden – Zahradní Město – Hostivař? Pak by Strašnice končily už v prosinci 2020?

Ondřej Holas
Ondřej Holas
Reakce na  Karel Kubista
28.6.2020 21:28

Je to tak, tunel pod Táborem je jednokolejný. Budován byl pro dvě koleje, ale snad kvůli novějším normám se tam nakonec dvě koleje nevejdou. Do části tunelu byla nicméně donedávna druhá kolej položená.

Kvůli přetlaku na trati přes Malešice (kromě odkloněných Sp jezdí tamtudy teď třeba i jižní expresy) linka S49 u vybraných spojů obrací v Libni a nezajíždí až do Hostivaře.

simba
Autor
Reakce na  Ondřej Holas
29.6.2020 09:32

Nešťastně jste to formuloval – koleje se tam vejdou určitě, možná i troleje,minimálně se tento problém řešil při elektrizaci pražského uzlu, co neodpovídá současné normě je profil tunelu, což je pochopitelné.

Ondřej Holas
Ondřej Holas
Reakce na  simba
30.6.2020 15:58

Děkuji za doformulování, samozřejmě máte pravdu, je to kvůli profilu.