Praha-Vršovice: provizorní lávka do provozu, spěšné vlaky na „Masaryčku“

Od pondělí 22. června 2020 bude cestující veřejnosti dána do užívání nová provizorní lávka na nádraží Praha-Vršovice.

Tato lávka zde bude umístěna po dobu stavby modernizace trati z Hostivaře do Vršovic a umožní (sice bariérový) přestup mezi vlaky, jezdících na tratích ve směru Benešov, Vrané/Čerčany, Dobříš a rovněž přístup od výpravní budovy na všechna nástupiště i průchod mezi Vršovicemi a Nuslemi.

Praha-Vršovice, lávka, provizorium

Od stejného data, tj. od 22.6. až do konce platnosti jízdního řádu začnou být vybrané spěšné vlaky na trati č. 221 Praha – Benešov u Prahy výchozí/končící ve stanici Praha-Masarykovo nádraží se zastávkou v Praze-Hostivaři nebo Praze-Libni. Část osobních vlaků Praha hl.n. – Říčany a zpět bude naopak zrušena zcela.

Podrobnosti ve výlukovém jízdním řádu.

Od 18. června až do 28. července 2020 se též konají noční výluky v úseku Praha hl.n. – Praha-Hostivař. Všechny vlaky jsou vedeny odklonem přes stanice Praha-Malešice a Praha-Libeň, osobní vlaky jsou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

Podrobnosti zde.


 

ODKAZ
Praha hl.n. - stav prací na prodloužení severního podchodu

5 komentářů

  1. Lávka ve Vršovicích je tedy už v provozu, ale ocení to mnohem méně lidí, když je tak rozsáhlá výluka. Takže vznikne prostor pro přepojování kolejí.
    Jsem zvědav, jak na jednokolejné trati Malešice-Hostivař zvládnou střídat „rychlíky“ s S49. Pokud se domnívám správně je tunel pod Táborem taky jednokolejný.
    Jestli zvládnou do konce výluky zapojit nové vedení Vršovice – Eden – Zahradní Město – Hostivař? Pak by Strašnice končily už v prosinci 2020?

    • Je to tak, tunel pod Táborem je jednokolejný. Budován byl pro dvě koleje, ale snad kvůli novějším normám se tam nakonec dvě koleje nevejdou. Do části tunelu byla nicméně donedávna druhá kolej položená.

      Kvůli přetlaku na trati přes Malešice (kromě odkloněných Sp jezdí tamtudy teď třeba i jižní expresy) linka S49 u vybraných spojů obrací v Libni a nezajíždí až do Hostivaře.

      • Nešťastně jste to formuloval – koleje se tam vejdou určitě, možná i troleje,minimálně se tento problém řešil při elektrizaci pražského uzlu, co neodpovídá současné normě je profil tunelu, což je pochopitelné.

  2. Nechápu co to jako s lávkou mělo znamenat a proč ji sakra nepostavili už v listopadu vloni a nutili lidi skákat přes koleje a nebo obcházet celé nádraží až do Nuslí což bylo šílené. Stojí to 4 miliardy a nemohou to tam nechat o půl roku déle..

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*