
Dne 3. 9. 2018 jsem znovu zavítal do Čelákovic, abych zde navštívil dokončovanou stavbu rekonstrukce železniční stanice. Tentokrát jsem se vydal na místa, která nebyla vidět detailně v prvním příspěvku.
Jako první bude možno na fotografiích vidět pražské zhlaví a rozplet všech tří železničních tratí č. 074, 231 a 233, tedy tratí na Brandýs nad Labem, Prahu a do Mochova. Následuje pohled na dokončené první nástupiště a druhé ostrovní nástupiště. Na konci pak čeká pohled do nově vybudovaného podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská.
Detaily jsou komentovány u jednotlivých fotografií. Celkově se jeví rekonstrukce stanice jako velmi zdařilá a přínosná, i když i zde narazíte na pár drobností, u kterých se nejeden člověk pozastaví a přemýšlí nad jejich smysluplností.
Trať do Mochova mírně klesající z pražského zhlaví žst. Čelákovice.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Trať do Mochova jakoby byla spíše staveništní vlečkou, pohled od stanice.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Částečně spravený přejezd přes ulice Cihelna/Masarykova na trati do Brandýsa n. L.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Částečně spravený přejezd přes ulice Cihelna/Masarykova na trati do Brandýsa n. L.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Pohled na trať od Brandýsa vstupující do žst. Čelákovice. Levá nepoužívaná kolej je vlečka do průmyslového areálu na konci Čelákovic.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Zleva přichází trať od Brandýsa, uprostřed trať od Mochova, úplně vpravo pak hlavní trať na Prahu.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Zleva přichází trať od Brandýsa, uprostřed trať od Mochova, úplně vpravo pak hlavní trať na Prahu.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
V zázemí staveniště se trošku ztrácí trať do Mochova, trať do Brandýsa se stáčí doprava.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Levotočivý oblouk ze žst. Čelákovice směrem na Prahu. Zde by v budoucnu měla trať být narovnána a vést přímo.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Pražské zhlaví žst. Čelákovice. Vlevo rozdvojení tratí do Brandýsa a Mochova.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Konec stavby rekonstrukce žst. Čelákovice u vjezdových návěstidel v oblasti Záluží.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Stejný pohled z dálky.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Přijíždějící osobní vlak linky S2 z Prahy.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Osobní vlak z Prahy na pražském zhlaví v žst. Čelákovice.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Osobní vlak z Prahy na pražském zhlaví v žst. Čelákovice.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Opět pohled na rozplet tratí od železniční stanice. Vlevo trať na Prahu, uprostřed trať na Mochov, vpravo pak na Brandýs n. L.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Společný vjezd do stanice pro máchovskou a brandýskou trať. Vpravo pak zhlaví pražské trati.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Pražské zhlaví pražské tratě.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Trať do Mochova a do Brandýsa n. L.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Staniční budova žst. Čelákovice z ulice.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Motoráček původní řady M152 provozovatele KŽC na brandýském nástupišti. Provoz na trati do Mochova byl obnoven v průběhu rekonstrukce stanice. Snad bude nástupiště pro obě lokálky stačit.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Hotové 1. Nástupiště. V pozadí pak nástupiště druhé.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Trošku přemýšlím o smysluplnosti tohoto zábradlí.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Celkový pohled na výpravní budovu a staniční koleje včetně ostrovního nástupiště.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
DSC04549 Nástupní hrany u obou nástupišť jsou opravdu dlouhé.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
0 Výpravní budova a první nástupiště.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Bedna plná informací o jízdních řádech.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
ýzdoba města Čelákovice v hale u staniční budovy.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Hala u staniční budovy, do které ústí výtahová šachta. Slušně velký prostor, škoda, že není nijak využitý.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Vstupujeme do doby betonové, z pohledového betonu. Vstup do podchodu k druhému nástupišti.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Podchod pod staničními kolejemi.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Vyústění na druhé nástupiště.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Bezbariérová rampa na druhé straně kolejiště u ulice Kozovazská.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Osobní vlak od Lysé nad Labem u 1. nástupiště.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Zdařilé prosklené 2. nástupiště.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Čekárenský přístřešek na prvním nástupišti. Nástupiště je dosti dlouhé, tak ho jistě využijí i lidé přicházející od severu města.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Prosklený přístřešek rampy do podchodu u ulice Kozovazská.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Protihluková stěna.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Celkový pohled na stanici od severu.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Celkový pohled na stanici od severu.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Celkový pohled na stanici od severu.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Konec druhého nástupiště a chodníky vedoucí podél staničních kolejí do druhého podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
DSC04569 Přístupový chodník na druhé nástupiště od podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská je mezi staničními kolejemi dobře oplocen.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Přístupový chodník na druhé nástupiště od podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská je mezi staničními kolejemi dobře oplocen.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Celkový pohled na stanici od severu.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Celkový pohled na stanici od severu.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Přístupový chodník na druhé nástupiště od podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská. Do podchodu pouze bezbariérově.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Přístupová rampa do podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Přístupová rampa do podchodu mezi ulicemi Kollárova/Mochovská.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
576 Vyústění z podchodu směr ulice Mochovská. Zde ještě není hotovo…
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
7 ..odjezdová tabule ale nechybí ani zde.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Vpravo rampa na první nástupiště, rovně do ulice Kollárova.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Bezbariérově se dostanete do podchodu tímto chodníčkem k rampě, která vychází vlevo.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Lávka přes ulici U Podjezdu. Vlevo pak železniční most.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
A pohled z druhé strany.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Místní „Igráček“ s kapesním bagříkem či nakladačem. Chodník vpravo vede kam?
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Osobní vlak z Prahy u druhého nástupiště.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Opravdu vyšlo z protihlukové studie, že stará zeď není dostatečnou clonou a musí být před ní postavena zeď nová – protihluková?
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Celkový pohled na stanici severním směrem k Lysé nad Labem.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Poslední pohled na první nástupiště. Barevný přechod mezi staniční budovou a protihlukovou stěnou moc neladí.
(Autor: Karel Havránek, koridory.cz)
Zajímalo by mě, proč budova která se rekonstruována v roce 2009 je teď obestavena kulisami… prostě konstrukce a na ní papundekl… katastrofa… a těch vyhozených peněz
Je casto si treba uvedomit, ze rada veci se stavi rok ci vice roku pote, co se vyprojektuji. Setrvacnost soucasnych norem je tak dosti znacna. Bohuzel. Kazdemu by se libilo vice kvetinacku, vice travniku, mene betonu apod. Ale pres normy proste neprojdete. Boj s timto stavem tak prameni realne uplne nekde jinde, nez jsou idealisticka prani nas vsech. Neshazuju tim Vas nazor. Polemizovat jde, zda to projektant mohl udelat lepe ci ne, zda tolik zadlazdene plochy je opravdu treba, kdyz projde kolem jen sto cetujicich apod. Ale to uz je o tom, vyvijet tlak tam, kam je treba. Na druhou stranu, z hlediska bezpecnosti, komfortu, bezbarierovosti, kapacity trate a dalsich hledisek doslo v teto stanici k vyraznemu posunu, nelbyl bych tak vyrazne negativni …
Pěkná reportáž – díky. Jen bych chtěl polemizovat o zdařilosti – skleněné zastřešení je sice rádoby originální, ale všichni víme, jak bude v českých reáliích (ne)údržby vypadat za pár let, nicméně i z pohledu architektonického je použití skla dosti sporné – přístřešek naproti je obyčejná plechová bouda, ani ty betonové PHS minimálně v dohledovém úseku příliš neladí (skleněné či polykarbonátové by byly lepší). O obkladových materiálech na SŽDC asi ještě neslyšeli (mramor, žula, keramika ad. se nám někam ztratily), i na povrch nástupišť lze použít něco jiného než beton.dlaždice (viz chodníky v Tyršově ul. v Benešově), pohledový beton všude je dost v kontrastu s tím, jak se likvidují v této zemi architektonicky hodnotné brutalistní stavby a rozhodně jejich chodby ala loď Nostromo mají do nějakého přívětivého prostředí daleko. Proč se dnes nádraží nezelenají rostlinstvem v nějakých květináčích je taky na popřemýšlení. V létě tam bude nesnesitelně.