Již dříve jste se mohli podívat na fotogalerie ve zkratce dokumentující stavbu koridoru Benešov – Bedrč a v další potom železniční stanice Senohraby. Dnes se budeme alespoň krátce věnovat Benešovu u Prahy.
V říjnu 2006 začaly přípravné práce. Celé stavbě bylo věnováno několik samostatných článků, tak alespoň ve zkratce počátky:
5.3. – 5.4.2007
- Jsou vytrhané kusé koleje 3a, 7a, 7b, 7c, 15a, demontuje se výhybka č. 6A
- Začínají práce na budoucím napojení zhlaví na trať směr Bystřice: položeny nové výhybky č. 1, 3, 4, 5, 9, 10 a část koleje až do km 133,360, kde bude v další etapě kolej napojena na stávající traťovou kolej.
- Probíhá výstavba a kompletace objektu transformovny, objektu napájení zabezpečovacího zařízení, technologická budova. Fotomapa Benešova
27.4. – 19.7.2007
- Demontáže staničních kolejí č.1 a 3 v místě nového ostrovního nástupiště, až k výhybkám č.32 a 33
- Demontáž výhybky č.31
- Probíhá rekonstrukce části koleje č.2 zhruba od úrovně poloviny nakládací rampy, v těchto místech bude vložena nová výhybka č.24, spojující nynější 1. a 2. kolej
- Rekonstrukce koleje č.4 od poloviny skladiště až na konec výpravní budovy
- Rekonstrukce celé koleje č.3
- Provizorně je napojena 3. kolej od konce ostrovního nástupiště na 2.kolej v místě demontované výhybky č.31
- Podél skladiště je zrušena kolej č.6 a místo ní vybudováno provizorní boční nástupiště.
- Nástupiště u výpravní budovy prochází rekonstrukcí
- Přestavba podchodu na nové ostrovní nástupiště a stavba tohoto nástupiště v místě nynější 1.koleje
Další vývoj stavby je popisován v souvisejících článcích, odkazy najdete pod tímto článkem