Aktualizováno 17.11.2014 20:10 |
Dnes, 14.listopadu 2014, hodinu po půlnoci, byla na čtyři dny uzavřena ulice Průmyslová v části podjezdu pod železniční stanicí Hostivař.
Důvodem uzavírky je spouštění nosníků železničního mostu, na kterém probíhá rekonstrukce nosníků, úložných prahů a závěrných zídek.
Tuto náročnou operaci budeme sledovat po celou dobu spouštění a postupně sem budou přidávány aktuální fotografie z průběhu prací.
První fotky spouštění byly pořízeny dnes, 14.11.2014 po čtvrt na deset, kdy byl spouštěn první pár nosníků. Jen připomenu, že nosníky byly během rekonstrukce spřaženy železobetonovou deskou do párů. Každý pár bude uložen pod jednu budoucí staniční kolej.
V první fotogalerii JamessN zachytil přípravné práce den před zahájením spouštění mostu.
Přípravné práce 13.11.2014
hosti-most-0
Pátek 14.11.2014 čas 9:20
Pátek 14.11.2014 čas 16:00
Sobota 15.11.204, 13 a 16 hodin
Detaily technologie spouštění a uložení nosníků
hosti-most-technologie
Poslední fotoreportáž je z poledních hodin v pondělí 17.11.2014, kdy bylo dokončováno ukládání nosníků. Celá tato technicky a organizačně náročná akce tedy proběhla dobře, včas a (snad) bez větších komplikací.
Pondělí 17.11.2014, 12 – 13 hodin
hosti-most-5
Na závěr jen dodám, že uzavírka Průmyslové pod tímto mostem by měla skončit dnes ve 23:29 hodin, ale podle neověřené informace by měla být zkrácena a zprůjezdněna kolem 20. hodiny. I to naznačuje, že harmonogram spouštění byl dodržen.
Děkuji také autorům fotografií za jejich pořízení na úkor volného času a za jejich poskytnutí k uveřejnění.
Když vidím, že dva nosníky jsou spojeny k sobě, jakým způsobem je synchronizován pohyb směrem dolů? Na každé straně je pár hydrauliky spojený – čili jednotný tlak na oba nosníky?
A pak jak se zabezpečí, že po dosednutí si nosníky nesednou jinak? Může k tomu vůbec dojít? Myslím na nerovnoměrné zatížení každého z nich (v rámci páru)..
Jinak díky za fotky. Super