Realizaci železničních tunelů na jihu Čech už nic nebrání

Nemanice - Ševětín (zdroj: prezentace SŽDC)

(aktualizace 27.9.2019)

Krajský úřad Jihočeského kraje nevyhověl odvolání obce Hosín, jedné právnické a osmi fyzických osob a potvrdil územní rozhodnutí stavby “ Modernizace trati Nemanice I – Ševětín“, vydané v červenci 2017.

Rozhodnutí si lze stáhnout zde

Oč šlo obci Hosín, se lze dočíst například v archivu idnes.cz

Stavba „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín“ řeší v tomto úseku návrh nové dvojkolejné železniční trati a její součástí jsou dva dvojkolejné železniční tunely. Hosínský tunel v délce 3120 m, který je navržen jako ražený technologií NRTM (Nová rakouská tunelovací metoda), s hloubenými portálovými úseky. Součástí bezpečnostního řešení tunelu jsou souběžné únikové štoly. A Chotýčanský tunel v délce 4810 m, který je navržen také jako ražený metodou NRTM. Severní výjezdová část tunelu pak před Ševětínem podchází trasu dálnice D3. Bezpečnost je zajištěna záchrannými šachtami s vyústěním na povrch území a napojením na záchranné štoly.

Po velmi dlouhé době bylo v červenci 2017 vydáno územní rozhodnutí stavby, které nenabylo právní moci, neboť vůči tomuto rozhodnutí došlo k odvolání jedné z dotčených obcí – Hosína a vícero fyzickými osobami. Odvolací úřad tak rozhodl až nyní a to pravomocně.

Jedná se o investičně náročnou stavbu; na základě aktualizace studie proveditelnosti IV. TŽK, doplnění 2016, potvrdila Centrální komise Ministerstva dopravy v únoru roku 2018, že je ve sledované variantě ekonomicky průchozí.

Z uvedeného je tedy zřejmé, že nyní je již možné reálně uvažovat o pokračování návazné přípravy projektové dokumentace směřující k realizaci stavby.

Výstavbou přeložky dojde ke zkrácení délky trati přibližně o 4,5 km.

Vizualizace „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín“:

Projekt modernizace úseku mezi Nemanicemi a Ševětínem byl prezentován na webových stránkách nemanice-sevetin.cz, ke dni vydání článku bohužel nefunkčních

Z článku, který vyšel na serveru idnes.cz dne 27.9.2019:

ODKAZ
Duch místa železničního - Čtyřkoly

Starosta Hosína Jan Řičánek: „Tušili jsme, že to tak dopadne. My v průběhu další přípravy stavby opět využijeme našich zákonných možností, ale nehodláme dělat nějaké obstrukce. Už jsme si k tomu mnohokrát řekli své,“ konstatoval Řičánek. Obec v souvislosti se železnicí ještě vede spor s ministerstvem dopravy o to, jaké pravomoci měla ve věci tamní samospráva a co už byl vyšší zájem.

Zmíněný článek si lze celý přečíst zde.

Železniční stanice Ševětín po modernizaci – výpravní budova se ocitne za protihlukovou zdí – stejně jako v Sudoměřicích u Tábora.

 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
16 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Václav
Václav
23.9.2019 19:07
simba
Autor
Reakce na  Václav
27.9.2019 21:30

Tam toho ti dva nakvákají.

Václav
Václav
Reakce na  simba
1.10.2019 08:18

Bohužel, podobnou informaci jsem včera slyšel v ČRO Plus
Témata podle Lucie Vopálenské
https://plus.rozhlas.cz/temata-podle-lucie-vopalenske-8084120

Sladlu
Sladlu
23.9.2019 00:00

Brani tomu treba finance 😀

simba
Autor
Reakce na  bkp
22.9.2019 02:23

První komentář pod článkem podepisuji v plném rozsahu. A podobných bych tam našel několik.

Vlada
Vlada
21.9.2019 13:09

Čtu titulek a nemohu stále uvěřit. Bomba. Bude se stavět a jezdit rychleji, buďme za to rádi.nevěřil jsem,spory se táhly roky…

Odpadlik
Odpadlik
Reakce na  Vlada
23.9.2019 08:19

Až na to, že se to nikdy nepostaví, pac na to nebudou peníze.

bkp
bkp
20.9.2019 11:49

TBM byla prověřována, líp vyšla NRTM, ano zní to divně…

Petr
Petr
Reakce na  bkp
21.9.2019 12:14

Nezní pokud tam je proměnlivá geologie

Jarda Š.
Jarda Š.
Reakce na  Petr
22.9.2019 14:31

Ano, TBM se hodí tam, kde se často nemění horninová třída. NRTM lze při zastižení změny horninové třídy přizpůsobit ze dne na den, kdežto u TBM to znamená přestavbu razicího štítu pro jinou horninu, což je v řádu týdnů.

zdenek
zdenek
19.9.2019 21:50

Poslední odkaz nefunguje…

Jan
Jan
19.9.2019 20:01

To si dělají prdel s tím NRTM ne? Neznají snad TBM? By vyšlo ještě lépe ekonomicky..

Jan
Jan
Reakce na  Jan
20.9.2019 09:05

V tomto prípade je prolémom zrejme plošný záber miesta, pretože ak to čítam správne, tak oba tunely sú navrhnuté ako dvojkoľajné (tak veľké TBM neexistuje, pre TBM by sa museli raziť 2x 2 jednokoľajné tunely).

Jan
Jan
Reakce na  Jan
20.9.2019 12:22

Ano jsou ale předělat projekt na 2 samostatný není tak složité.. A navíc tmb šetří čas. A je to bezpecnejsi a když pojedou dva vlaky 160 proti sobě a potkají se v tunelu tak to bude pěkná divočina pro ušní bubínky cestujících

Jan
Jan
Reakce na  Jan
22.9.2019 06:37

https://www.national-geographic.cz/clanky/obrazem-stroje-ktere-razi-tunely-jsou-vetsi-nez-petipatrovy-dum.html tady je odkaz že by se dal jeden dvoukolejný tunel pro 230km/h udělat pomocí TBM ale asi by to bylo drahé. ale jen jsem tu chtěl ukázat že takový stroje jsou.