Stavbě Soběslav – Doubí bylo vydáno stavební povolení

Zvěrotický tunel | Zdroj: SŽDC

Stavbě „Modernizace trati Veselí n.L. – Tábor, II.část, úsek Veselí n.L. – Doubí u Tábora, 2.etapa Soběslav – Doubí“, jak zní oficiální název této investiční akce, bylo dne 14.června 2019 Drážním úřadem v Plzni vydáno stavební povolení.

Stručný popis stavby

Jedná se o novostavbu dvoukolejné přeložky železniční trati v úseku Soběslav – Doubí u Tábora, v souhrnné délce 8,8 km. Liniová stavba železniční trati je umístěna v extravilánu na katastrálních územích Soběslav, Zvěrotice, Sedlečko u Soběslavi, Klenovice u Soběslavi, Myslkovice, Roudná nad Lužnicí, Košice u Soběslavi, Doubí nad Lužnicí a Planá nad Lužnicí. Účelem stavby je napřímení a zdvojkolejnění železniční trati, zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h, zavedení nápravového tlaku třídy zatížitelnosti D4 a prostorové průchodnosti UIC-GC, vč. modernizace trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení.

Čtěte také  Úkol splněn! "Samovraty" v dopravně Štětkovice namontovány

Podrobnější výpis provozních souborů i stavebních objektů včetně detailnějšího popisu je uveden ve stavebním povolení, které si lze stáhnout zde. Základní údaje o stavbě, včetně mapky trasy byly zveřejněny např. v tomto článku. Historii zastávky Doubí si lze přečíst pak tady.

Situační mapka Soběslav – Doubí  (5 MB)


 

9 komentářů

  1. … jakekoli rychlejsi spojeni mezi prahou taborem budejovicemi pomuze lidem dojizdet do prace a do skoly i na jednodenni bazi. kazda minuta,ktera spoj zkrati,je velice dulezita.z tabora do prahy jezdi denne hodne lidi,i z veseli.stejne tak opacne do budejovic. Proste diky dalnicim a koridoru lidi budou moct si najit praci a skolu,aniz by se museli stehovat.a diky tomu,ze budou zustavat,pomuze to regionu.jejich prijmy primarne utrati v regionu,vzdelani lide primarne zustanou v regionu.o to jde,takhle jsem to myslel. 🙂

    • Každý chlebíček je o dvou kůrkách, z čehož nečiní výjimku ani chlebíček pokroku. A pokrok je matkou (nových) problémů.

      • Ano,ale proto snad koridory a dalnice stavime,aby provoz byl rychlejsi,jednodussi a bezpecnejsi… Nikdo nechce jezdit vlakem 60km v hodine jak se nekdy nekde doposud jezdi… Nikdo nechce jezdit po E55 a doufat,ze to do nej nekdo nenapali. Bezpecnejsi dalnice a rychlejsi koridory jsou pokrokem,ktery si nas stat dovolit muze.
        Druhou kurkou sice muze byt,ze pokud se lidem v regionu dari a jsou dobre napojeni zejmena na prahu,muze se stat,ze nemovitosti a pozemky zacnou stoupat,lidi budou muset vice utracet za bydleni,podrazi i sluzby a ceny v obchodech. Ale furt lepsi,nez regiony,odkud lide odchazeji po tisicich (slezsko napr.).

        • Dálnice stejně jakákoliv jiná silnice nebude o nic bezpečnější, pokud se na ní nedodržují pravidla silničního provozu nebo pokud je jejich stav a povaha taková jaká je. Je krásné, že budeme někde díky dálnici rychleji, ale na dálnici se nebydlí, ani se u ní nežije (pokud je to tedy jen trochu možné), takže musíme někam dojet po silnicích nižších tříd. Jestli se ale po ní budeme kodrcat 50 a vyhýbat se dírám, jejichž počet převyšuje i počet ok v ementálu, ta výhoda časové úspory se jaksi vynuluje. Druhou věcí je, jakým způsobem se v roce 2019 dálnice staví. Projekty dálnic jsou zastaralé i několik desítek let a zdaleka neodpovídají současným trendům (viz D3 kolem Budějovic), je to stejné, jako když se šotoušci hádají, proč jen 160 a ne 230, když už se staví ten koridor. Vy to máte položeno tak „že jen pozitiva a sociální jistoty“, jenže tyhle stavby a zejména dálnice mají i svá negativa a není jich málo. Své o tom ví třeba Průhonice, Čestlice ad., o důsledcích rapidního nárůstu obyvatel vědí své třeba Říčany a jiné obce. Takže o tom je i to přísloví. Všude chleba o dvou kůrkách znamená v přeneseném významu, že všude je něco dobré a něco špatné, nikde není jen to pěkné, problémy jsou všude.

          • A ono to lze dělat i jinak. Pokud budou mít lidé pracovní příležitosti „za hhumny“, nebude se řada z nich muset denně „handrkovat“ do největších měst této země. Je to o tom co chceme, co můžeme. O změně myšlení a způsobech chování. Prý pokrok. Ale řekněte mi, jaké jsou výhody pokroku rakovinného bujení či progresívní paralýzy? Doprava je jako ta rakovina, problémům by se mělo předcházet, léčení následků nemoci je pak mnohem dražší. Jenže tady se ani neléčí, tady se jen krátkodobě tlumí bolesti opiáty a rakovinné buňky si vesele bují dál.

  2. Vzdyt jste napsal to same,co ja. Najednou se na taborsku veselsku bude chtit bydlet vice lidem = narust ven nemovitosti,mala kapacita skol a skolek… Ale furt lepsi,nez kdyz se z regionu lidi stehuji pryc a zaviraji kramky ci skolni tridy nemaji studenty (Jesenicko).
    Dalnice D3 je bezpecna a furt lepsi nez šílená E55.Diky dalnicim nemohou kamiony do mest,musi totiz vyuzit obchvat…
    O socialnich jistotach jsem nepsal nic a ani si to nemyslim. Dalnice,ani jizdenky do vlaku nepodporuji zdarma. Jen at plati ridic za dalnicni znamku,kdyz chce jezdit…

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*