Galerie | Od Benešova k jihu...
Benešov - Bystřice
Traťový úsek od vjezdového návěstidla žst. Benešov po žst. Bystřice
Galerie obsahuje fotky od 25.8.2007 do 3.12.2008
Bystřice + část trati do Benešova 8.2009
Protože před několika dny začalo kácení dřevin mezi Bystřicí a Benešovem a také proto, že od předešlé fotogalerie odjelo již hodně vlaků, nafotil jsem Bystřici a kousek tratě k Benešovu znovu. Jsou to asi poslední fotky tohoto kousku tratě předtím, než se začne v rámci stavby koridoru měnit.
Ještě časem přidám fotky až k Benešovu, a potom už jen stavbu...

Všechny fotky obsahují GPS souřadnice místa, odkud bylo foceno. Kliknutím na odkaz "Ukázat na mapě" zobrazíte polohu na fotomapě
Bystřice-Benešov 11.09.2009
Denní výluky už delší dobu znepříjemňují život cestujícím a mě dnes nedalo a šel jsem se podívat, jak pokračují práce
Bystřice-Benešov 26.09.2009
Po dvou týdnech jsem opět trať prošel, abych viděl, jak práce pokračují. A je na co koukat...
Pro srovnání jsem zařadil snímek z loňska u mostu do Černého Lesa.
A pro orientaci snímky obsahují odkazy na mapy.cz, kliknutím na něj se zobrazí místo, odkud byl snímek pořízen
Most u Benziny v Bystřici
V sobotu 3.10.2009 byl pro silniční dopravu uzavřen podjezd pod tratí u Benziny v Bystřici a začala jeho rekonstrukce.
Bystřice - Benešov 25.10.2009
Bystřice u Benešova 31.10.2009
V Bystřici byla v nepřetržité třídenní výluce vložena nová výhybka 10XA, spojující stávající traťovou kolej s nově budovanou 2.kolejí. Výhybka je uzamčena výměnovým a odtlačným zámkem, boční ochrana je zajištěna výkolejkou Vk5. Obsluha výkolejky a výhybky je možná pomocí elektromagnetického zámku Vk5/10XAt/10XA.
V současnosti také začínají práce na opravě propusti mezi rybníky Splavský a Semovický. Také jsem se podíval na bývalou čerpací stanici pro zbrojení lokomotiv. Zchátralá budova je u rybníka, vpravo pod náspem za St.2
Bystřice - Benešov 13.11. - součást článku Postup prací Bystřice - Benešov
Bystřice - Benešov 3.dubna 2010
Na tento úsek trati jsme se naposled podívali v listopadu loňského roku. Věnovali jsme se začátku přestavby Votic a tuto část stavby jsme poněkud zanedbali. A je na co se dívat, změnilo se hodně a stavba značně postoupila dopředu.

Dnes jsem využil pěkného počasí a pořídil dost fotek pro ilustraci stavu. Stejnou trasu jsem prošel již 20.3., takže některé fotografie jsou z toho dne.

Více v článku Postup prací Bystřice - Benešov - II.
Bystřice-Benešov: pokládka nové, 2.traťové koleje
Od 4.4.2010 začalo navážení, rozhrnování a hutnění podkladní vrstvy štěrku od rekonstruovaného mostu u Benziny až mezi most u Jírovic a bývalé hradlo Jírovice. Současně se provádělo přesunutí kolejnic, které od podzimu ležely v traťové koleji, na místo nové 2.TK. Dnes začala pokládka pražců a montáž kolejových pasů.


Do galerie jsou fotografie zařazeny v pořadí, v jakém jsem je pořídil a bez popisků Až bude víc času než dnes, sřadím je a popíšu
Bystřice - Benešov 30.04.2010
Bystřice-Benešov 23.05.2010
21.května začala nepřetržitá desetidenní výluka Bystřice-Benešov. Během ní bude napojena a zprovozněna nová, 2.traťová kolej včetně zabezpečovacího zařízení. V této výluce je také bourán kamenný most v Černém lese.
Postup prací Bystřice-Benešov 27.06.2010
Těsně za vjezdovým návěstidlem žst.Bystřice je za částečné uzavírky místní komunikace rekonstruován silniční nadjezd pod 1.kolejí, pod 2. se práce prováděly v předchozí etapě stavby. Celý úsek z Bystřice do Benešova v místě budoucí 1.traťové koleje je ve stavu "uválcovaný podklad pláně". To znamená uválcovaná hlína, která zůstala po odtěžení původního štěrkového lože.
Podél koleje se bagruje odvodnění, částečně budou položena betonová koryta, zhruba polovinu úseku bude odvodnění tvořit drenážní roura. V rozšiřovaných zářezech je stavěna gabionová zeď.
Nedá mi to a musím se zmínit o jedné věci, která mě celkem zaskočila. Zhruba v km 131,3 kousek za mostem u Jírovic, byl rekonstruován propustek. K provedení na levé straně trati víceméně nemám výhrady. Ovšem na pravé straně se k němu prudce svažuje nezpevněný svah, takže při větším dešti jej ucte splavená zemina. Fotky jsem dal do galerie.

Nejvíce sledovanými stavebními objekty jsou v současnosti dva mosty. První je u Jírovic. Tady je nově postavený pravý pilíř, položená mostovka a připravuje se bednění pro betonáž.
Druhým mostem je most v Černém lese těsně za novým vjezdovým návěstidlem do Benešova. Původní, klenutý kamenný, byl snesen a bude nahrazen novým. Jaká bude jeho podoba je vidět na kresbě převzaté z webu CTECH s.r.o.
Je zde postavena pomocná konstrukce, nad kterou jsou již položeny dva oblouky mostu. Roste i gabionová zeď před i za mostem, zářez k Benešovu je odbagrován. Nad zářezem je mezideponie vytěženého materiálu.

Víc se rozepisovat nebudu, určitě si obrázek každý spíš udělá z fotografií. Mám jich za tu vycházku téměř 200, nejzajímavější jsem vybral pro vás.
Fotky obsahují odkazy na mapy.cz pro snazší orientaci.

Postup prací Bystřice-Benešov 17.09.2010
21.září se stavba v tomto úseku přehoupne do další fáze. Včera jsem se z Bystřice do Benešova prošel abych si udělal obrázek, jak to vypadá těsně před zprovozněním nové 1.traťové koleje.
A je na co se dívat. Srovnejte si sami čerstvé fotografie s těmi, které byly pořízeny před začátkem stavby...



Více v článku Postup prací Bystřice - Benešov - IV.
Nový most v Černém lese
Včera jsem úplně náhodou zjistil, že přes nový most v Černém lese u Benešova se dá přejet. Nikde není žádná zákazová značka, která by to zakazovala. Pokud je most opravdu oficiálně otevřen, tento fakt jsem nezaznamenal nikde v médiích. Je to zajímavé už proto, že jeho uzavření bylo v Benešovském deníku několikrát opakováno, několikrát se psalo i o posunutí plánovaného otevření na letošní podzim... Každopádně se dnes přes něj dá jet z Mariánovic do Černého lesa a dál do Mokré Lhoty.
Připomenu, že na místě dnešního mostu stál most kamenný, který byl se zdvoukolejněním stržen. Původní most byl pravděpodobně postaven pro usnadnění cest Františka Ferdinanda d´Este z Konopiště na lovecký zámeček, který dal v Černém lese postavit.

Několik fotografií jsem dal do fotogalerie, jak stavba probíhala se dočtete v předchozích článcích, jejichž součástí jsou i další fotografie ze stavby nejen mostu
Artefakty
Pozůstatky po starých zařízeních, která už dávno odnesl čas...
(c) 2008 - 2011 4koridor.cz