Traťový úsek Čerčany - Senohraby
080411/folder.png Čerčany - Senohraby 11.04.2008
Počátek stavby je ještě v obvodu žst. Čerčany - za zastávkou Pyšely. Zde jsou již delší dobu položeny nové výhybky a stanice se tak posunula až mezi Pyšely a Čtyřkoly. Zastávka Pyšely je tudíž součástí Čerčan. Optimalizace úseku začíná za poslední výhybkou.
Opět v předstihu byly hloubeny základy pro stožáry trakčního vedení a jejich betonáž, na některých základech byly postaveny nové stožáry. Již před započetím výluky, 29.2.2008 byla na hradle Čtyřkoly ukončena služba hradlářů a hradlo jako takové bylo zrušeno. Více se dočtete v článku.
Při mé první procházce, 11.dubna, byla vytrhaná celá původní kolej, probíhalo těžení štěrkového lože, téměř na celém úseku se hloubilo odvodnění. Na Čtyřkolech probíhala stavba protihlukové stěny a nového domku pro přejezdové zařízení, budova hradla byla zbouraná.
Několik set metrů za zastávkou je sanován skalní zářez kolem mostu do Javorníku. Více je vidět ve fotogalerii, kterou jsem pořídil z Pyšel až do Senohrab. Od Benešova až do Senohrab se válela mlha, místy byla řidší, takže jsem něco nafotil, v editoru se mi fotky podařilo jakžtakž vyčistit, ale stejně nic moc. No posuďte sami.

080416/folder.png Čerčany - Senohraby 16.04.2008
16.dubna jsem se na tento úsek vypravil znovu. Tentokrát nebyla mlha, ale občasné přeháňky. Zase jsem si vybral správný den. Nešel jsem z Pyšel jako minule, ale jen ze Čtyřkol.
Tady rychle roste protihluková stěna a nástupiště. Do nového štěrkového lože je položená nová kolej, pokladač jsem dohonil za strážním domkem 109, před dalším zářezem.
V zářezu pod mostem již natahují na skálu pletivo, za zářezem nad údolím také bude moc pěkná protihluková stěna. Dole v údolí jsem byl minule, na fotky se můžete podívat.
V dalším zářezu není celkem co fotit, moc se to tam nezměnilo. Na rovince k senohrabské předvěsti jsou položeny chráničky s kabely, je téměř hotové odvodnění až do Senohrab, sanovány propustky.
Těsně před Senohraby vpravo bagr hloubí rýhu pro dálkový kabel, vlevo je téměř dokončená opěrná zeď.
seno_080418/folder.png Senohraby 18.4.2008
Žst. Senohraby - fotografie od výhybek na Strančickém zhlaví, celá stanice a Čerčanské zhlaví a záhlaví. Většina fotografií pořízena z nadhledu, takže si můžete udělat snad celkový obrázek o stanici. Další fotografie jsou v předchozích galeriích, které jsou použité u článků z postupu prací Čerčany až Senohraby.
seno_080423/folder.png Senohraby 23.4.2008
Jen 5 fotek ze Senohrab: zhlaví a záhlaví St.1 a zapojování ESA11
seno_080428/folder.png Čerčany - Senohraby 28.04.2008
Opět jsem se pěšky vydal ze zastávky Pyšely. Zde nic nového, zastávka se bude rekonstruovat až se stanicí Čerčany.
Za poslední výhybkou Čerčan začíná nově položená kolej. Vjezdové návěstidlo "1S" v den mé návštěvy ještě nestálo. Na chvilku přeskočím na středu 30.dubna: Jsou postavena všechna návěstidla od Čerčřan až do Senohrab v 1.TK, včetně budoucích autoblokových, celý den probíhalo jejich zapojování a zkoušení, byly také namontovány počítací body počítačů náprav traťového zabezpečovacího zařízení a staničního pro Čerčany a Senohraby.
Zpět k 28.dubnu. Na zastávce Čtyřkoly se intenzivně, i když pro mě trošku podivným způsobem, pokládají panely bočního nástupiště. Úrovňový přejezd je stále uzavřen pro auta, bude otevřen až po optimalizaci 2.TK a po vybudování nového zabezpečovacího zařízení. Domek pro něj stojí, sice stále ještě není dokončen, ale je. Za zastávkou začíná skalní zářez. Ten byl celý sanován, skály zpevněny pletivem. Na několika místech bylo provedeno zazdění velkých děr kamennou výplní. Most k Javorníku, který zářez překlenuje byl opraven ve spodní části.
Na zářez navazuje vysoký násep přes údolí s rekreačními chatami. Zde jsou pilíře protihlukové stěny a do nich osazeny pouze spodní betonové díly. Zbytek stěny chybí. Dál pokračuje odvodňovací kanál až k bývalému strážnímu domku, kde dříve stála předvěst "Př.So" Hr.4koly. Trať kousek vede v úrovni okolního terénu ale vzápětí se opět zakousává do skály. Po obou stranách trati je sanovaný skalní masív, na fotografiích se můžete podívat, co se tady udělalo práce. Po několika stech metrech na pravé straně trati končí zářez a naopak je vidět hluboko pod sebou údolí řeky Sázavy.
Trať dál až do Senohrab vede lesem, jsou zbudovány odvodňovací kanály a žlaby. V den mé návštěvy tady firma EŽ připravovala výstroj trakčních stožárů a natahovali napájecí lano troleje.
Před vjezdovým návěstidlem do Senohrab je dokončená opěrná zeď, dál jsou hotové dva velké propustky.
seno_080520/folder.png Čerčany až Senohraby 20.05.2008
seno_st1_bourani/folder.png Bourání St.1 v Senohrabech
Vygenerováno 23. května 2008 v 19:23:28 programem Zoner Photo Studio 10
(c) 2007 ZONER software