Sudoměřice – Votice: fotoreportáž z tunelu Deboreč

Tunel Deboreč

Tunel Deboreč, realizace sekundárního ostění

Tunel Deboreč je ražený železniční dvoukolejný tunel celkové délky 660 m, z toho ražená část tvoří 562 m a navazující hloubené části u obou portálů mají délku 49 m.

Tunel je v celé délce vyražen a zajištěn primárním ostěním. Aktuálně probíhají práce na realizaci sekundárního ostění směrem od výjezdového portálu a betonáž vjezdového hloubeného tunelu. Celkový počet tunelových pásů délky 12 m je 55, z toho 4 + 4 jsou součástí hloubených tunelů, 10 tunelových pásů v úseku s příznivou geologií je nevyztužených. Jako mezilehlá deštníková hydroizolace je použita PVC fólie Sikaplan WP 1100-22HL2 tloušťky 2,2 mm. Minimální tloušťka ostění z betonu C 30/37 XC1 XF1 XA2 v raženém tunelu je 320, resp. 420 mm v úseku se spodní klenbou. V úseku průchodu tektonickou poruchou je použit beton C 50/60 XC1 XF1 XA2. V hloubených úsecích je tl. ostění 600 mm z betonu C 30/37 XC1 XA2 XF3. Tunel je vybaven podélným systémem středních a bočních drenáží.

Tunel Deboreč; prosinec 2020

Článek z časopisu Tunel č. 4/2020:
Tunel Deboreč – Zkušenosti z geotechnického monitoringu ražeb

Tunel Mezno

Tunel Mezno, zahájení prací na sekundárním ostění

Tunel Mezno je ražený železniční dvoukolejný tunel celkové délky 840 m, z toho ražená část tvoří 768 m, navazující hloubená část u vjezdového portálu má délku 48 m a u výjezdového portálu 24 m.
K 20. říjnu 2020 byl tunel vyražen v profilu kaloty a opěří včetně bezpečnostních výklenků. Dále probíhala dobírka dna (protiklenby) v úseku délky 288 m od vjezdového portálu, který bude opatřen celoplošnou izolací za účelem ochrany zdrojů pitné vody v blízkosti tunelu. Od výjezdového portálu jsou realizovány práce na sekundárním ostění. Celkový počet tunelových pásů délky 12 m je 70, z toho 2 + 4 jsou součástí hloubených tunelů. Všechny tunelové pásy jsou navrženy jako vyztužené. Pro mezilehlou deštníkovou hydroizolaci je použita PVC fólie Mapeplan TU WL 2,2 mm, v úseku s celoplošnou izolací je použita fólie tloušťky 3,2 mm. Minimální tloušťka ostění z betonu C 30/37 XF1 XA1 v raženém tunelu je 400 mm a v hloubených úsecích 600 mm z betonu C 30/37 XA2 XF3. Tunel je vybaven podélným systémem středních a bočních drenáží.


(texty a fota v článku převzaty z časopisu Tunel č. 4/2020)


 

ODKAZ
Duch místa železničního - Čtyřkoly
Upozorni mě
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Honza
Honza
23.12.2020 07:24

Na začátku článku je hned fotka (ne ta úvodní nahoře ale v textu). A ta fotka způsobuje že mám na mobilu nejdřív 2 fotky a pak teprve nějaký text. Vypadá to dost blbě a hned to nutí posouvat stránku o velký kus dolu. Kdybyste si článek ráčili prohlídnout taky na jiném zařízení než na opčítači asi byste udělali dobře. Hustý.
Web zajímavý ale občas kulhá úprava. A zdá se mi to nebo je to jen od autora simba?

vlkplk
vlkplk
Reakce na  Honza
23.12.2020 11:33

Na mém opčítači i na etlefonu dobrý. Chyba bude asi jinde…

Vlada
Vlada
Reakce na  Honza
23.12.2020 13:32

Honzo, resite nedulezite veci. Kdo chce, najde si informace
Budte rad, ze tu nekdo vubec neco pise a vklada ve svem volnem case…

mirekk
Admin
Reakce na  Honza
24.12.2020 06:53

Dovolím si doporučit: otočte mobil naležato. Stejně tak učiňte i při fotografování a nahrávání videa.

Vlada
Vlada
22.12.2020 11:20

Super,diky. Jedine me mrzi,ze vse skonci az v roce 2023. Sliby chyby