Sudoměřice – Votice: stav před dokončením (1/2)

(foto: koridory.cz)

Stavba koridoru v úseku mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi se blíží ke svému konci a právě kvůli svému dokončení bude v sobotu 2. dubna 2022 zahájena tříměsíční nepřetržitá výluka, kdy budou všechny vlaky v dané části trati nahrazeny autobusovou dopravou. Po ukončení této výluky dne 1. července 2022 budou již vlaky jezdit po nové koridorové přeložce trati a původní trať tak bude po více než 150 letech definitivně provozně opuštěna.

Úvodem tedy to nejdůležitější a tím jsou výlukové jízdní řády, kde jsou uvedeny i všechny podrobnosti a proto netřeba je vypisovat (odkazy níže):

VJŘ Ex/R  Praha – České Budějovice  (opačným směrem VJŘ nenalezen)
VJŘ Sp/Os  Tábor – Benešov u Prahy a opačně

Před touto velkou výlukou kvůli stavbě koridoru ještě proběhne nepřetržitá výluka od 31. března do 1. dubna 2022 v úseku Veselí nad Lužnicí – Tábor (výlukový jízdní řád zde).

A nyní k dnešní první části fotogalerie předvýlukového stavu stavby:

Na snímcích je vyobrazena část úseku ze Střezimíře k Sudoměřicím a to proti směru staničení. V tomto úseku, a to až do žst. Červený Újezd, bude po skončení výluky zahájen ihned dvoukolejný provoz, zatímco mezi Červeným Újezdem a Voticemi se bude jezdit zatím jen po jedné koleji – zde bude dvoukolejný provoz zahájen až koncem srpna t.r.

K toliko mediálně prezentované „dvoustovce“ v tomto úseku snad už jen stručně:

Žádný vlak zde 200 km/h nepojede. „Dvoustovka“ je povolena pouze pro vozidla s aktivním naklápěním skříní a takovým typem v této zemi je pouze 7 ks jednotky ř. 680 „Pendolino“ Českých drah, které jsou však schváleny pro provoz maximální rychlostí 160 km/h a s nějakým doschválením pro rychlosti vyšší se již nepočítá. „Dvoustovka“ je tak pouze mediální humbuk, kdy rychlostník 200 bude v televizi dobře vypadat – spolu s natřásajícími se „papaláši“ samozřejmě. Pokrok je to i tak nezpochybnitelný, ačkoliv rychlosti 170 – 180 km/h, kterými se zde bude ve skutečnosti jezdit, sice už tak skvěle marketingově nevypadají. Nyní se však nacházíme ve fázi zisku zkušeností s rychlostmi nad 160 km/h, tedy něčím, čím si kupř. německé dráhy DB prošly už v roce 1965, takže máme pouze sedmpadesátilé zpoždění.

ODKAZ
Rozšíření odstavných kapacit železničního uzlu Praha – lokalita Malletova

 

Sudoměřice - Votice, březen 2022, 1/2

 

Upozorni mě
Upozornit na
guest
21 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
george
george
3.4.2022 21:32

pěkný posun zpátky pro cestující za 150 roků z nádražních čekáren – k betonovým přístřeškům 🙁

simba
Autor
Reakce na  george
6.4.2022 01:56

Ony ty nádražní čekárny v posledních letech, zejména v menších stanicích, jsou zpravidla otevřeny jen v denní době či po dobu provozní doby pokladny a ještě k tomu dost často v režimu studeného odchovu.

simba
Autor
Reakce na  simba
6.4.2022 01:59

Pokud tedy celá nádražní budova nepřipomíná opuštěný strašidelný zámek, který musí být velmi záhy neprodleně zdemolován, o nádražích duchů ani nemluvě.

Josef
Josef
1.4.2022 11:23

U odkazu na rychlíkový JŘ je v článku poznámka: (opačným směrem VJŘ nenalezen).
Ono je v tom VJŘ výslovně uvedeno, že pro směr do Prahy se nevydává a platí běžný jízdní řád s NAD a předpokládaným zpožděním.

Felix
Felix
31.3.2022 17:57

Dobrý den, v článku máte nepřesnost, Pendolina jsou schválena na rychlost 200, konstruována jsou na rychlost 230, na tu však už schválena nejsou.

Felix
Felix
Reakce na  J.A. Halla
1.4.2022 00:34

Například to uvádí cedule přímo na stanovišti viz: https://www.youtube.com/watch?v=CA2YIZFPxuI nebo se o tom dočtete i na Wikipedii https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrick%C3%A1_jednotka_680

mirekk
Admin
Reakce na  J.A. Halla
1.4.2022 12:11

Tak jest. Pendolino se z 0 na 200 rozjíždí asi 6 minut. Když vezmu v potaz, jakou vzdálenost za ten čas urazí a kolik spotřebuje energie na ten krátký „skok“ v magické rychlosti „200“, efekt na trati 220 je jen takový, že těch pár ušetřených vteřin stojí velmi mnoho peněz oproti 160 km/h

Y.K.
Y.K.
Reakce na  J.A. Halla
19.4.2022 12:22

Ono je možná nutné rozlišit na co je schválené vozidlo a za jakých podmínek je schválené pro provoz v ČR a zde neexistuje způsob, jak by legálně mohlo být v ČR provozováno rychlostí nad 160 km/h (důvodem je vlakový zamezpečovač). Možná může 200 km/h v Něměcku a Rakousku, ale ne u nás.

Až tam osadí nové ETCS, tak jej můžou doschválit pro dvoustovku i u nás, na ETCS tratích, ale do té doby to nejde.

Petr Kůžel
Petr Kůžel
31.3.2022 10:55

Omlouvám se, napsal jsem nesmysl, pochodníci z Prahy pojedou domů pochopitelně ze zastávky Heřmaničky, jen bude problém všem prodat jízdenky, což se dříve dělalo ve stanici Heřmaničky.

Petr
Petr
Reakce na  Petr Kůžel
31.3.2022 15:06

Podle mě v tom nebude problém. Stačí na to nějaká zpevněná plocha před zastávkou a přívod elektřiny. A pak není problém prodávat jízdenky v době pochodu tam, podobně jako se dělo ve stanici Heřmaničky, taky se neprodávaly jízdenky jenom přímo v budově…

Petr Kůžel
Petr Kůžel
31.3.2022 10:20

Překvapila mne rozdílná délka nástupišť v zastávce Střezimíř. Jestli jsem to dobře pochopil, tak ve směru Tábor je delší nástupiště údajně z důvodu pochodů do Prčice. Pokud se pamatuji, tak ten pochod se jde pěšky z Prahy do Prčice a zpátky do Prahy jedou všichni pochodníci vlakem. Zajímal by mne myšlenkový pochod zaměstnanců Správy železnice, když navrhli delší nástupiště pro směr do Tábora…..

Jan
Jan
31.3.2022 09:39

„Žádný vlak zde 200 km/h nepojede“ – já nevím, a nemohlo by se stát, čistě teoreticky, že třeba někdy v budoucnu, čirou náhodou, takové vlaky někdo koupí? Nebo jak daleko do budoucnosti toto kategorické a jistojisté prohlášení vidí? Jistě, že se tam touto rychlostí nebude jezdit hned po otevření trati, ale… různé věci se v čase mění, tak se třeba jednou změní i tato skutečnost, ne?

mirekk
Admin
Reakce na  Jan
31.3.2022 10:30

Na banalizované trati je jedno, po které koleji vlak pojede.
Navíc je to i logické – Střezimíř je výchozím místem pochodu, tedy větší návoz cestujících je od Prahy než od Tábora.

rory2k
rory2k
Reakce na  Jan
31.3.2022 18:14

Teoreticky je možné, že některý z dopravců (modrého bych vyloučil) zakoupí postarší vícesystémové Pendolino z Itálie, nechá mu udělat český papíry a hlavně mu zabuduje mobilku ETCS (bez ní to nepůjde). To vše za účelem provozování mezi Prahou a ČB a výhledově možná Linz (ÖBB) a Drážďany (DB).
Úplně nemožné to asi není, ale je třeba si uvědomit, že všechny shora uvedené úpravy (hlavně ETCS) jsou v investice řádech milionů a je otázka, zda se vyplatí.

Pavel Mráz
Pavel Mráz
30.3.2022 19:01

Zářez Lipiny je tedy pořádný. Kolmé stěny na fotkách působí až klaustrofobicky. Zářez Mezno je na tom podobně. Z fotek je vidět obrovské zemní práce, tisíce a tisíce tun materiálu. Stavba je to opravdu obrovská, z vlaku to nijak vidět nebude ale takto je to vidět.
Náspy už začínají zarůstat a pomalu se s tím zásahem příroda začíná vyrovnávat. V prubehu stavby jsem tam několikrát jel vlakem a rikal jsem si, jaká je to obrovská jizva v terénu. Ale minulý týden jsem viděl že to vlastně tak hrozné nebude a ten kvalitativní přínos, zvýšení rychlosti a pohodlí to snad vyrovná.
Díky za reportáž a těším se na další pokračování aspoň z titulku předpokládám že bude reportáž i ze zbytku úseku