03.09.1871

Kdy:
3.9.2014 celý den
2014-09-03T00:00:00+02:00
2014-09-04T00:00:00+02:00

3.září 1871

Oficiálně zahájen provoz na Dráze císaře Františka Josefa v úseku z Gmündu do Čerčan. Ač trať ku Praze byla již poměrně hotová, spojení Vídně s Prahou vázlo právě na výstavbě čerčanského mostu. Cestující museli v Benešově nebo v Čerčanech vystoupit a dále pokračovat omnibusem směrem na Prahu. Most však byl dohotoven ještě téhož roku a 14. prosince 1871 otevřen pro provoz.

2 komentáře

  1. Dobrý den. Mám prosím dotaz,byly součástí výstavby tratě i kamenné tunely a mosty? Nebo je museli financovat obce. Díky moc za jakou koli zprávu.

    • Tunely a mosty přímo související s tratí byly součástí stavby tratě a převážně je financovaly železniční společnosti. Obce či soukromníci ovšem poměrně dost často přispívaly např. na stavby drážních skladišť, vlečkových kolejí nebo zastávek. Spolupodílení bylo např. i při stavbách výpravních budov.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*