18. ledna 1989
vyjel první vlak tehdejších Československých státních drah (ČSD) s moderní lokomotivou poháněnou asynchronními motory. Stalo se tak na trati z pražského hlavního nádraží do Benešova u Prahy na vlaku Os 8207 s odjezdem z pražského hlavního nádraží v 10.15 a do Benešova dorazil v 11.24.
Vlak byl veden experimentálním prototypem elektrické lokomotivy výrobního typu 85 E0-ATM Škoda Plzeň, v současnosti společnost Škoda Transportation, a její vývoj měl vyústit ve výrobu takzvané III. generace elektrických
lokomotiv v plzeňské lokomotivce. U ČSD a později u ČD byl prototyp označen 169.001-5.
ČSD a ČD měly experimentální prototyp pronajatý a zkoušely ho v provozu v čele různých typů vlaků od nákladních přes osobní až po rychlíky. V době zkoušek do roku 1994 se objevil na většině tratí elektrifikovaných soustavou 3 kV ss v Čechách.
Lokomotiva 169.001 během testování vystřídala depa v Praze, Ústí nad Labem a Nymburce. Jezdila na tratích z Prahy do Benešova, Berouna, Kutné Hory, na rychlících z Prahy do Mostu nebo Děčína a na různých vlacích kupříkladu z Ústí nad Labem do Nymburka či dále do Hradce Králové nebo Chocně.
Buďte první kdo přidá komentář