Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým prvostupňovým rozhodnutím schválil státní organizaci Správa železnic významnou část Návrhu plánu omezení provozování dráhy na rok 2025. Z rozhodnutí byly do samostatných řízení vyčleněny výluky na úsecích, proti nimž směřovaly námitky některých dopravců. Rozhodnutí dosud není pravomocné.
Správa železnic musí každoročně žádat orgán odpovědný za přístup k dopravní infrastruktuře o schválení plánu výluk na další kalendářní rok. Navrhované výluky přitom musí mít dostatečně předjednány s jednotlivými dopravci.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže po shromáždění nezbytných podkladů ve správním řízení předložený návrh posoudil a konstatoval, že u daných výluk nelze pochybovat o skutečnosti, že mezi Správou železnic a dopravci došlo k dohodě a k omezení provozování dráhy dojde na dobu nezbytně nutnou a pouze v nezbytně nutném rozsahu. Úřad dále shledal, že změna plánu omezení provozování dráhy obsahuje veškeré náležitosti stanovené zákonem o drahách.
Výjimku tvořily pouze plánované výluky:
- Železný Brod – Tanvald, Praha hl.n. – Turnov, Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa a v úsecích Turnov – Železný Brod, Chotětov (včetně) – Všetaty (mimo), které rozporoval dopravce Arriva, vlaky s.r.o.,
- Krupka město – Oldřichov u Duchcova, včetně dopraven D3 Krupka, Teplice lesní brána, kterou rozporuje dopravce KŽC Doprava, s.r.o.,
- Plzeň hl.n.os.n. – Cheb v úseku Chodová Planá – Mariánské Lázně, kterou rozporuje dopravce CityRail, a.s.
Tyto části návrhu Úřad vyloučil do dvou zvláštních řízení a bude o nich rozhodovat samostatně.
Rozhodnutí ÚOHS naleznete zde