15.2.2018 byla podepsána smlouva mezi investorem (SŽDC) a vybraným uchazečem, jímž je sdružení Společnost „Nemanice – Ševětín – EŽ+AŽD+Subterra“, podle níž od 1.7.2018 začnou hlavní stavební práce na stavbě Modernizace trati Nemanice 1 – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část. Jedná se o úsek ze Ševětína do Dynína.
Podle harmonogramu prací bude od července do 10.12.2018 rekonstruována 2. traťová kolej od km 25 za Ševětínem, včetně žst. Dynín (mimo již hotového severního zhlaví). Po zimní technologické přestávce bude stavba pokračovat hlavním stavebním postupem 1.4.2019 v 1. traťové koleji s dokončením 18.8.2019. Kompletní dokončení stavby je naplánované na 14. ledna 2020.
V rámci stavby dojde k přemístění zastávky Neplachov k novému podchodu pod dálnicí D3 a v Dyníně budou vystavěna nástupiště na jižním zhlaví u přestavěného silničního podjezdu. Tím dojde ke zkrácení docházkové vzdálenosti od obce Dynín. Po rekonstrukci zůstane traťová rychlost 160 km/h s možností zvýšení na 200 km/h.
Více informací najdete v článku Stav příprav staveb čtvrtého koridoru – leden 2018
Podle smlouvy dosáhnou náklady stavby 597 486 627 Kč.
Proc se to modernizuje kdyz uz ted je tam 160km/h. To tam jen davaji ETCS?
Dobře je to popsané v článku v odkazu na konci tohoto příspěvku. Buďme rádi, že se i tento úsek bude modernizovat. Po 30 letech má nárok.
Doby dojezdů:
Praha – Č.Budějovice
Praha – Tábor
Tábor – Č.Budějovice
atd
http://slideplayer.cz/slide/3290239/
list/slide č.10
https://www.youtube.com/watch?v=RhLyQFDfOXw
video z dronu zachycující trať Ševětín – Dynín před rekonstrukcí (letí od Dynína)
Ovšem cílem natáčení nebyl 4. koridor ale D3