Votice – stav před skončením nepřetržité výluky

V pondělí 1.11.2010 skončí ve Voticích nepřetržitá výluka. Dojel jsem se tam podívat, jak práce pokročily a mohl si porovnat skutečný postup s harmonogramem.
A jsem, mírně řečeno, zmatený a na rozpacích. Nevím, jak postup okomentovat, když se podívám na reliéf JOPky a porovnám jej s harmonogramem, přesněji se stavem na konci roku 2010, mám trošku zmatek.

Ale budem se bavit o tom, co jsem viděl na vlastní oči a co jsem také vyfotil a dal do galerie pro vás.

Výhledový stav - konec r.2010

Jdu od provizorního mostu u Nazdic, přes stanici, skončím u poslední výhybky před budovanou přeložkou do Olbramovic.

Od Heřmaniček je pod torzem nazdického mostu rozšířen hluboký zářez pro vložení 2.traťové koleje (TK). Ještě před mostem má být vložena provizorní výhybka 101X, zatím zde není a nic nenasvědčuje tomu, že by se tak mělo stát v nejbližší době.
Po pravé straně současné trati následuje pláň nové přeložky trati, připravená pro pokládku kolejí.  Po její levé straně leží nové pražce, kolejnice jsou připravené po levé straně současné koleje.
Je svátek, nikdo zde není. Následuje křížení budoucí přeložky se současnou kolejí za vjezdovým návěstidlem. Nové koleje 101a, 102a budou vedeny zářezem skalním masívem lomu. Vyšplhal jsem na skálu, ponechanou mezi současnou a novou kolejí a pořídil pár fotek.
Starý most do Beztahova je dávno snesen a jeho funkci zastává most nový, nové jsou i přípojné komunikace z obou stran mostu.
Těsně za mostem po levé straně se mi nějak nezdá provedení zářezu. Hlinitý svah není nijak zpevněný, první déšť jej nutně musí splavit. O tom, že něco není v pořádku, svědčí i zničné koryto odvodnění příjezdové komunikace. Až na konci zářezu je nová opěrná zeď ze zatravňovacích bloků. Ale třeba je to správně. Stejně se mi to nelíbí. (Svůj názor nikomu nevnucuju).

Tak a jsem u podchodu. Tady, zdá se, je vše tak, jak má být. Podchod finišuje, právě je pokládána střešní krytina, u podchodu jsou z kamionu vykládány velké skleněné tabule pro jeho zasklení.

Kolejiště: Stav odpovídá obrázku reliéfu JOPky, nebudu se tedy více rozepisovat. Snad jen to, že dnes jsem dostal informaci, že začala montáž ohřevů výměn. Pokud bude úspěšně dokončen, půjde zřejmě o první stanici od Prahy, kde budou ohřevy funkční již před první zimou.

Reliéf kolejiště platný k 1.11.2010

V nepřetržité výluce bylo zapojeno a aktivováno další provizorní staniční zabezpečovací zařízení ESA11. Další píšu proto, že původní dva kontejnery ESA byly nahrazeny dalším, který již obsáhne celé současné uspořádání stanice. Proč tady dosud byly dva, to nebudu komentovat.
Toto zařízení by mělo sloužit do jara 2011, kdy bude nahrazeno definitivním zařízením ESA11 umístěném v prostorách výpravní budovy. O tom jsme si již řekli v předchozích článcích.

Po projití celé stanice se dostávám až k budoucímu napřímení kolejiště přeložkou do tunelů Votický a Olbramovický kolejemi 91a, 92a. Tady se pracuje i dnes a je vidět, jak se krajina mění.

To je vše, co se dá k současnému stavu napsat. Snad jen to, že ještě letos by měla být hotová přeložka od Heřmaniček, práce ve stanici ukončeny až do začátku března, kdy by se měla vkládat provizorní výhybka č.200 a definitivní č.11, 112.

Upozorni mě
Upozornit na
guest
11 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
454
454
31.10.2010 13:33

Pěkná procházka… Ač do problémů moc nevidím,tak zde tedy vidím. Je zřejmé,že tempo pokulhává. Po zhlédnutí fotek optimismem neoplývám. A nikde nevidím výtahy, jak se bude řešit přeprava cestujících na vozíku?
Nástupiště vypadá pěkně jako všude, ale v kontrastu s utopenou výpravní budovou…
No nic, je to jen postřeh. Jinak by to asi řešit nešlo.
Dík za trefnou aktualitu :))

mirekk
Reakce na  454
31.10.2010 13:52

Ve Voticích projektanti naštěstí upustili od výtahů a bezbariérový přístup je řešen „šikmým chodníkem“. Odpadnou tak věčné problémy s poruchami výtahů. Škoda, že toto řešení není ve všech stanicích.

Utopená výpravní budova. I tady, stejně jako třeba v Uhříněvsi nebo Mnichovicích, nebylo možné, aby kolejiště bylo níž než doposud. Takže díky zvýšeným nástupištím se původní peron u budovy dostal pod úroveň nového peronu a musí tu být schody.

simba
Autor
Reakce na  454
31.10.2010 18:59

Vytahy nebudou – pristup ZTP je resen najezdovymi rampami v podchodech – viz fotogalerie z 31.10.

simba
Autor
31.10.2010 13:13

A taky je zabavne videt to narovnane esicko u Strelitova – esicko zustalo, jen ponekud o neco vetsim polomeru 🙂

454
454
Reakce na  simba
31.10.2010 16:27

Pravda, odpadnou věčné poruchy a stanici nepřibudou starosti s bezdomovci, kteří si výtahy vybrali jako své “ pokojíčky“. Cestující je pak nemohou stejně využívat. Nebo ani nemohou, každý si představí proč asi 🙂

mirekk
Reakce na  454
31.10.2010 16:30

Ano, viz třeba Benešov, kde je jeden bezdomáč, který si neustále přivlastňuje výtah, ochranka ho vždy vyžene a on je tam za chvíli zas.
To opravdu není řešení, jak se ho zbavit?

454
454
Reakce na  mirekk
31.10.2010 17:33

🙂 Je, odvézt ho někam hodně daleko. Ne, vážně, myslím,že to nikoho nezajímá. Pomalu se stává součástí stanice, která tím trpí. Ovšem nejvíc tím trpí pokladní v Benešově.
Je možnost odvézt ho na záchytku. A vůbec není pravda, že se vyhne zaplacení jeho pobytu tam. Mohou mu to strhnout z jeho důchodu a dávek
“ potřebným“ !!
Díky ochrance na chvilku zmizí. Ale PČR se neangažuje, absolutně situaci přehlíží- se slovy, že co oni s tím,že je to nezajímá.

simba
Autor
Reakce na  mirekk
31.10.2010 19:11

O vytazich v Benesove je lepe nemluvit – permanentne v poruse (zejmena u 2.nastupiste je to jiz tradici), prostorove male (kolo lze prepravit jen s natocenym prednim kolem uhlopricne nebo na stojaka).
Puvodni zrcadla vydrzela jen par dni po otevreni – jejich neznovuosazeni bylo tak jen dobrym pocinem – ovsem, ze ve vytahu bylo jiz nekolikrat i – slusne receno – nadelano – je jen dusledkem nedosazeni kameroveho systemu primo do kabin.

simba
Autor
31.10.2010 13:10

No, budiz, i kdyz za 13.dnu se dalo udelat mnohem vic prace, nejen prekopat ESU.
Ten bagr pod beztahovskym mostem stoji presne tam, kdyz jsem tam byl naposled ja :-), svah taky nikdo nezpevnil a to me fakt dojima.

Jinak EZ staci na patkovani u Bystrice denni vyluky, na odbagrovani zarezu v podstate vyluka byt nemusi – zkratka to shrnu, dalo se jiste udelat mnohem vice prace – ale proc vlastne – skluz uz mame, nikam nespechame 🙂

Natix
Natix
31.10.2010 11:52

A kvůli tomuhle byla dvoutýdenní nepřetržitá výluka?

mirekk
Reakce na  Natix
31.10.2010 12:03

Ano, ta nepřetržitá výluka byla kvůli montáži a aktivaci zabezpečovacího zařízení. Ono se to asi zdá dlouhé, ale když si uvědomíte, kolik zařízení v kolejišti je a že se všechno musí zapojit do elektronického stavědla, přezkoušet…
I když je pravdou, že je vždy ponechaná nějaká rezerva. Ale je to i tím, že jsme byli zvyklí, že se zab.zařízení dosud aktivovalo vždy na dvoukolejné trati. Takže vždy po jedné polovině se nechalo jezdit. Tady si musíme uvědomit tu jednokolejnost.
Postačí takovéto vysvětlení?