Jak jsme již v předstihu informovali v tomto článku, 21.srpna začala oprava tratě z Votic do Prahy-Hostivaře. První noční výluka proběhla v železniční stanici Senohraby a hned následující den se technika přesunula na první noční etapu do stanice Praha-Uhříněves.
Následovat budou ještě další dvě noční v Uhříněvsi, dále Říčany, Strančice, Čerčany, po dvou nocích Benešov, Olbramovice, Votice a potom kompletně celé traťové úseky z Votic do Prahy-Hostivaře.
V Senohrabech i Uhříněvsi jste mohli vidět v akci podbíječku UNIMAT 9-32/4S DYNAMIC, pluh BDS (hezky česky zvaný „PUŠL“) a soupravu vozů se štěrkem. Oba speciální stroje patří firmě SWIETELSKY, která celou opravu provádí.
Během noční výluky (19:00 – 6:00) byly podbity, zaštěrkovány a upraveno lože všech staničních kolejí a výhybek, následně došlo k regulaci trakčního vedení.
Na videu se můžete podívat, jak pracuje podbíječka UNIMAT 9-32/4S DYNAMIC v Senohrabech:
V příštích dnech tyto stroje doplní ještě jedna stejná podbíječka a můžeme se těšit i na nejmodernější soupravu na úpravu štěrkového lože, sestávající z podbíječky DYNAMIX 09-4X Dynamic a pluhu BDS 2000.
Podbíječka DYNAMIX Tamping Express 09-4X
https://www.youtube.com/watch?v=HzzZwR75Q-8 video
Jistě vám dalo hodně práce to video vygůglit, ale to samé jsem dal hned při publikaci do článku. Vy jste zřejmě ale četl jen nadpis, že?
sem se na videa na začátku nekoukal páč vim jak ty mašiny makaj,3X dělala u mě na trati,hledal sem video kde bude princip dobře vidět tak sem se trefil do toho vašeho
https://www.plassertheurer.com/fileadmin/_processed_/d/1/csm_fig._3_Prozesssicheres_Stopfaggregat_neu_en_f75dafce3c.jpg
princip podbíjení
Když to řeknu hodně laicky,tyto stroje by měly být při údržbě geometrie kolejí na koridorech naprostou samozřejmostí
Nějak nechápu jak podbíječka funguje. To se jen zapíchnou ty železa do kamení a to co udělá. To stačí k tomu aby se kolej zvedla nějak si to nedokážu představit že stačí tam vrazit železa a kolej se srovná. Myslel bych že se to kamení musí nahrnout pod prašce a né jen natlouct do země vedle prašce.
Vždyť na tom videu to vidět je, že hydraulika těmi železy tlačí štěrk pod pražce.
ono nejenom ty kladiva tlačí štěrk pod pražec,ale jak při tom vibrují tak jednotlivý kameny skládají na sebe aby byly co nejmenší vzduchové kapsy
Ano, je to tak. Škoda, že video neumí přenášet vibrace. Kladiva totiž kmitají ve vodorovném směru rychlostí 35 Hz, to je 35 (32?) kmitů za sekundu. Firma, která stroje vyrábí, to je Plasser & Theurer, svým výzkumem přišla na to, že je to nejvhodnější kmitočet pro optimální zhutnění frakce kameniva, které se podle norem používá.
Vibrace jsou velmi silné, i ve vzdálenosti 10 a více metrů je pociťujete velmi silně. Nejvíc na betonových peronech – to si ostatně na vlastní kůži okusilo mnoho přihlížejících cestujících a návštěvníků místní nálevny, kteří z putyky vycházeli ven, co že se to děje. A to se podbíjela nultá kolej, od hospody dost daleko.
A ano, vibrující kladiva jsou spuštěna do štěrku a poté několikrát o několik centimetrů vtlačena vodorovně pod pražec. Tím dojde k vlastnímu zhutnění štěrku. Na videu to není patrné, ale podbíječka si „uchopí“ kolejnici a i s pražci ji přizvedne. Potom dojde k vlastnímu pdbití.
Kdo se přijde podívat na stroje v akci, možná se mu poštěstí i vidět, že se nejen pdbíjí, ale ve stejném kroku dochází v potřebných místech i ke směrové korektuře a v obloucích i k opravě převýšení.