Začala oprava tratě Votice – Praha-Hostivař

Podbíječka UNIMAT 9-32/4S DYNAMIC v Senohrabech (autor: koridory.cz)

Jak jsme již v předstihu informovali v tomto článku, 21.srpna začala oprava tratě z Votic do Prahy-Hostivaře. První noční výluka proběhla v železniční stanici Senohraby a hned následující den se technika přesunula na první noční etapu do stanice Praha-Uhříněves.

Následovat budou ještě další dvě noční v Uhříněvsi, dále Říčany, Strančice, Čerčany, po dvou nocích Benešov, Olbramovice, Votice a potom kompletně celé traťové úseky z Votic do Prahy-Hostivaře.

V Senohrabech i Uhříněvsi jste mohli vidět v akci podbíječku UNIMAT 9-32/4S DYNAMIC, pluh BDS (hezky česky zvaný „PUŠL“)  a soupravu vozů se štěrkem. Oba speciální stroje patří firmě SWIETELSKY, která celou opravu provádí.
Během noční výluky (19:00 – 6:00) byly podbity, zaštěrkovány a upraveno lože všech staničních kolejí a výhybek, následně došlo k regulaci trakčního vedení.

Podbíjení Senohraby 21.8.2019

Na videu se můžete podívat, jak pracuje podbíječka UNIMAT 9-32/4S DYNAMIC v Senohrabech:

V příštích dnech tyto stroje doplní ještě jedna stejná podbíječka a můžeme se těšit i na nejmodernější soupravu na úpravu štěrkového lože, sestávající z podbíječky DYNAMIX 09-4X Dynamic a pluhu BDS 2000.

 

Podbíječka DYNAMIX Tamping Express 09-4X

 

Čtěte také  Proběhne oprava kolejového svršku z Votic do Prahy-Hostivaře

9 komentářů

  1. Nějak nechápu jak podbíječka funguje. To se jen zapíchnou ty železa do kamení a to co udělá. To stačí k tomu aby se kolej zvedla nějak si to nedokážu představit že stačí tam vrazit železa a kolej se srovná. Myslel bych že se to kamení musí nahrnout pod prašce a né jen natlouct do země vedle prašce.

    • ono nejenom ty kladiva tlačí štěrk pod pražec,ale jak při tom vibrují tak jednotlivý kameny skládají na sebe aby byly co nejmenší vzduchové kapsy

      • Ano, je to tak. Škoda, že video neumí přenášet vibrace. Kladiva totiž kmitají ve vodorovném směru rychlostí 35 Hz, to je 35 (32?) kmitů za sekundu. Firma, která stroje vyrábí, to je Plasser & Theurer, svým výzkumem přišla na to, že je to nejvhodnější kmitočet pro optimální zhutnění frakce kameniva, které se podle norem používá.
        Vibrace jsou velmi silné, i ve vzdálenosti 10 a více metrů je pociťujete velmi silně. Nejvíc na betonových peronech – to si ostatně na vlastní kůži okusilo mnoho přihlížejících cestujících a návštěvníků místní nálevny, kteří z putyky vycházeli ven, co že se to děje. A to se podbíjela nultá kolej, od hospody dost daleko.
        A ano, vibrující kladiva jsou spuštěna do štěrku a poté několikrát o několik centimetrů vtlačena vodorovně pod pražec. Tím dojde k vlastnímu zhutnění štěrku. Na videu to není patrné, ale podbíječka si „uchopí“ kolejnici a i s pražci ji přizvedne. Potom dojde k vlastnímu pdbití.
        Kdo se přijde podívat na stroje v akci, možná se mu poštěstí i vidět, že se nejen pdbíjí, ale ve stejném kroku dochází v potřebných místech i ke směrové korektuře a v obloucích i k opravě převýšení.

  2. Když to řeknu hodně laicky,tyto stroje by měly být při údržbě geometrie kolejí na koridorech naprostou samozřejmostí

    • Jistě vám dalo hodně práce to video vygůglit, ale to samé jsem dal hned při publikaci do článku. Vy jste zřejmě ale četl jen nadpis, že?

      • sem se na videa na začátku nekoukal páč vim jak ty mašiny makaj,3X dělala u mě na trati,hledal sem video kde bude princip dobře vidět tak sem se trefil do toho vašeho

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*