Výběrové řízení na zhotovitele Hostivař – Vršovice má vítěze

Vizualizace stanice Praha-Eden

Po několika odkladech termínu odevzdání nabídek výběrového řízení na zhotovitele stavby Praha-Hostivař – Praha-Vršovice, je konečně, zatím ale neoficiálně, znám vítěz. Je jím sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP s nabídkovou cenou 3,487 miliardy korun.

Druhou nejnižší nabídku podalo sdružení  stavebních firem Eurovia, Strabag Rail a GJW Praha – 3,680 miliardy korun.
Společnost Chládek&Tintěra, která si do sdružení přibrala rakouskou společnost Habau nabídla třetí nejnižší cenu 3,686 miliardy korun.

Komise vybírala ze šesti předložených nabídek, kde hlavním kritériem byla nabídková cena zakázky.
Teď už nám zbývá jen doufat, že zadavatel (SŽDC) opět soutěž nezruší a oficiálně potvrdí vítěze, že se žádný z účastníků se neodvolá a stavba bude moci být konečně zahájena.

Připomenu jen, že v roce 2016 výběrové řízení vyhrála společnost Chládek&Tintěra, zadavatel ale řízení zrušil a Chládek&Tintěra rozhodnutí napadla u Ministerstva dopravy a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. MD provedlo na SŽDC audit, jehož výsledkem bylo rozhodnutí, že zrušení tendru SŽDC na trať mezi Prahou-Hostivaří a Prahou-Vršovicemi bylo zákonné, ale nebylo dostatečně transparentně vysvětlené.
Následně po vypsání nového výběrového řízení společnost Chládek&Tintěra svou stížnost u ÚOHS stáhla a do nového se přihlásila ve sdružení s rakouskou Habau. ÚOHS zamítl žádost o vydání předběžného opatření, které by zakázalo původní soutěž zrušit.

Kdyby stavba začala podle původních plánů

Teď budem trochu spekulovat a podíváme se, jaké byly původní předpoklady postupu výstavby.

Čtěte také  Kdy budou zahájeny další stavby na IV.koridoru?

V dubnu 2017 se měly změnit čekací koleje a vjezdové nádraží bývalého „ranžíru“ v železniční stanici Praha-Zahradní Město s provizorním napojením na vršovické osobní nádraží přes provizorní obvod Eden. Týž měsíc díky stavbě kabelovodu a demontáži přístřešků mělo dojít k provoznímu omezení ve vršovickém os.n. Přibližně od poloviny července 2017 měla být zahájena rekonstrukce kolejí, počínaje sedmou staniční kolejí a výše, jedné koleje ve směru Hlavní nádraží a koleje směr Vyšehrad. Práce by si vyžádaly i krátkodobé výluky TK do ONJ a to vždy z jedné strany (vjezd/odjezd).

V závěru roku 2017 pak mělo dojít k přepojení TK směr ONJ vjezd a Krč do nové části vršovického os.n. s provizorními nástupišti.

I v letech 2018 a 2019 se díky postupujícím pracem počítalo s různými omezeními v os.n. i v prostoru bývalého „ranžíru“, neboť v druhé polovině roku 2018 a první půli roku 2019 byly naplánovány postupné výluky kolejí mezi Záběhlicemi a Hostivaří.

Předpoklad převedení provozu do nové stopy byl plánován se zavedením GVD 2018/19.


Titulní obrázek: Vizualizace Praha-Eden, SUPOP Praha

1 komentář

Komentáře jsou uzavřeny