Inspirací a největším zdrojem dat pro kalendář je BmbČ.


 

Po Út St Čt So Ne
1
01.02.1970
01.02.1970
Úno 1 celý den
1. února 1970 Ve výhybně Nemanice II uveden do plného provozu elektrický ohřev výměn napájený po transformaci z trakčního vedení
01.02.1972
01.02.1972
Úno 1 celý den
1. února 1972 Vyjel z Č. Budějovic na Plzeň prvý vlak se samočinným spřáhlem. (prototypem tehdy navrhovaného samočinného spřáhla socialistických zemí byly vybaveny stroje S 499.0008 a ...
2
02.02.1954
02.02.1954
Úno 2 celý den
2. února 1954 Zavedena tzv. radiální přeprava kusových zásilek po železnici. Rozvoz a svoz zásilek v Č.Budějovicích a blízkém okolí zajišťovala ČSAD dopravní závod 201
3
4
04.02.1997 00:00
04.02.1997
Úno 4 @ 00:00 – Úno 8 @ 23:59
4. února 1997 Od půlnoci začala na železnici výstražná stávka odborů. Skončila 8. 2. ve 24 hod.
04.02.1979 04:42
04.02.1979
Úno 4 @ 04:42
4. února 1979 ve 4.42 najel v km 170,200 mezi žst Říčany a Praha-Uhříněves ložený vůz řady Zaz 58 11 942-9, který ujel ze žst Říčany z koleje ...
5
05.02.1954
05.02.1954
Úno 5 celý den
5. února 1954 Zavedena pravidelná autobusová doprava z Č. Budějovic do Prahy. Jízdné 36 Kč, pro železničáře 18 Kč
6
7
8
9
10
10.02.1987
10.02.1987
Úno 10 celý den
10. února 1987 Slavnostně zahájen provoz v nové opravárenské hale strojového střediska TSS v Č. Budějovicích. Další hala se stavěla
10.02.1989
10.02.1989
Úno 10 celý den
10. února 1989 v Roudné u Tábora došlo k čelnímu střetnutí vlaku R 537 taženého lokomotivou 363.064 LD Praha Střed (1) a nákladního vlaku, na čele s  ...
11
11.02.1929
11.02.1929
Úno 11 celý den
11. února 1929 Ve Stecherově mlýně u Č. Budějovic naměřena na našem území nejnižší teplota – minus 41,2°C, což způsobilo řadu potíží nejen v železniční dopravě
12
13
14
15
16
17
17.02.1925
17.02.1925
Úno 17 celý den
17.února 1925 V Olbramovicích na St.1 zprovozněno elektromechanické staniční zabezpečovací zařízení
18
19
20
21
22
23
24
25
25.02.1925
25.02.1925
Úno 25 celý den
25.únor 1925 V Olbramovicích na St.2 zprovozněno elektromechanické staniční zabezpečovací zařízení
26
26.02.2011
26.02.2011
Úno 26 celý den
26. února 2011 Po 116 letech provozu ukončena pravidelná doprava na trati Dívčice – Netolice. Posledních sobotních jízd se zúčastnily stovky osob.
27
28
29