Inspirací a největším zdrojem dat pro kalendář je BmbČ.


 

Po Út St Čt So Ne
1
2
3
03.05.1958
03.05.1958
Kvě 3 celý den
3. května 1958 Od tohoto data je staniční budova českobudějovického nádraží zapsána v seznamu nemovitých kulturních památek
4
5
6
7
07.05.2012
07.05.2012
Kvě 7 celý den
7.května 2012 bylo v Bystřici u Benešova vypnuto z činnosti elektromechanické zabezpečovací zařízení a skončila služba signalistů na obou stavědlech
8
9
10
10.05.1836
10.05.1836
Kvě 10 celý den
10. května 1836 c.k. První železniční společnost obdržela povolení k přepravě osob po koněspřežce (bez oficiálního povolení se osoby přepravovaly již od dubna 1833)
10.05.2006
10.05.2006
Kvě 10 celý den
10. května 2006 Po opravě v ŽOS Č. Velenice přijel z Českých Velenic do Č. Budějovic parní vůz M 124.001 zvaný KOMAREK. Na nádraží byl slavnostně ...
11
12
13
13.05.1946
13.05.1946
Kvě 13 celý den
13. května 1946 byl v úseku Benešov u Prahy-Praha zahájen pravostranný provoz (vlaky č. 904 a 906)
14
14.05.1892
14.05.1892
Kvě 14 celý den
14. května 1892 S novým letním jízdním řádem zavedeny vstupenky na nástupiště pro osoby, které chtěly doprovodit odjíždějícího až k vlaku, což do té doby ...
14.05.1911
14.05.1911
Kvě 14 celý den
14. května 1911 U Včelné přistál s balónem arcivévoda Josef a ze zdejšího nádraží odjel vlakem do Vídně
14.05.2012
14.05.2012
Kvě 14 celý den
14.května 2012 byla administrativně zrušena železniční stanice Bystřice u Benešova, místo ní dočasně zřízena Odbočka Bystřice
15
15.05.1888
15.05.1888
Kvě 15 celý den
15. května 1888 Na plzeňské trati v Budějovicích otevřena zastávka Staré město (zrušena 26. 5. 1968)
15.05.2008
15.05.2008
Kvě 15 celý den
15.května 2008 V rámci výstavby 4. železničního koridoru ukončena služba na stavědlech v Senohrabech.
16
17
18
18.05.2012
18.05.2012
Kvě 18 celý den
18.května 2012 v Bystřici u Benešova zbouráno St.2
19
19.05.2012
19.05.2012
Kvě 19 celý den
19.května 2012 v Bystřici u Benešova zbouráno St.1
20
20.05.1872
20.05.1872
Kvě 20 celý den
20. května 1872 KFJB zavedla u svých vlaků „poštovní ambulanci“
21
21.05.1869
21.05.1869
Kvě 21 celý den
21. května 1869 Pod dozorem ohledací komise provedena zkušební jízda z Budějovic do Gmündu
22
22.05.1966
22.05.1966
Kvě 22 celý den
22. května 1966 U ČSD zavedeno nové hodnostní označení a nové služební stejnokroje. Zrušily se velmi nepraktické nárameníky a hodnostní označení bylo umístěno na límci blůzy nebo ...
23
23.05.1869
23.05.1869
Kvě 23 celý den
23. května 1869 Vyšel zákon o přestavbě koněspřežky
24
25
26
26.05.1968
26.05.1968
Kvě 26 celý den
26. května 1968 Otevřena nová přeložka tratě Č. Budějovice – Hluboká nad Vltavou, zároveň zrušena zastávka České Budějovice-Staré město
26.05.1979
26.05.1979
Kvě 26 celý den
26. května 1979 Jel mezinárodní rychlík Vindobona naposledy jako motorová jednotka, poté jej nahradila klasická vozová souprava
27
28
28.05.1967
28.05.1967
Kvě 28 celý den
28. května 1967 Přes Č. Budějovice jel poprvé mezinárodní rychlík Sanssouci Berlín – Vídeň. V roce 1971 odkloněn na trasu přes Třeboň
28.05.1967
28.05.1967
Kvě 28 celý den
28. května 1967 V Českobudějovické stanici zrušen telegraf MORSE a nahrazen dálnopisem TESLA umožňujícím provést až 6 spojů
29
29.05.1988
29.05.1988
Kvě 29 celý den
29.května 1988 byla dokončena elektrifikace trati Tábor – Benešov u Prahy střídavou trakcí 25kV. Styk se stejnosměrnou trakcí byl před Benešovem, na trati. Při výstavbě ...
29.05.1988
29.05.1988
Kvě 29 celý den
29. května 1988 Díky nasazení výkonných dvousoustavových lokomotiv jezdí rychlíky do Prahy bez přepřahání, čímž se podstatně zkrátily jízdní doby. Na rychlících do Plzně začaly jezdit vozy ...
29.05.1999
29.05.1999
Kvě 29 celý den
29. května 1999 Česká pošta přestala využívat služeb Českých drah při přepravě svých zásilek a po 148 letech ukončila na celém našem území (až na dvě ...
30
30.05.2008 12:45
30.05.2008
Kvě 30 @ 12:45
30. května 2008 Ve 12:45 zahájen dvojkolejný provoz mezi Planou nad Lužnicí a Táborem. První na trati se míjející vlaky byly R 635 a R ...
31