Inspirací a největším zdrojem dat pro kalendář je BmbČ.


 

Po Út St Čt So Ne
1
01.01.1857
01.01.1857
Led 1 celý den
1. ledna 1857 Dráha císařovny Alžběty přejímá tratě c.k. První železniční společnosti (mj. i koněspřežku z Budějovic do Lince)
01.01.1871
01.01.1871
Led 1 celý den
1. ledna 1871 Zahájen parní provoz v úseku Budějovice – Zartlesdorf (Rybník), zatím jen pro nákladní dopravu
01.01.1876
01.01.1876
Led 1 celý den
1. ledna 1876 V Rakousko – Uhersku zaveden kilometr místo míle pro provoz i tarif
01.01.1877
01.01.1877
Led 1 celý den
1. ledna 1877 V Rakousko – Uhersku zaveden metrický systém
01.01.1951
01.01.1951
Led 1 celý den
1. ledna 1951 Utvořena Závodní škola práce Č.S.D. v Č. Budějovicích a u místního dopravního úřadu zřízena  náborová kancelář pro pracující ženy
01.01.1964
01.01.1964
Led 1 celý den
1. ledna 1964 Práce spojené s čistěním osobních vozů byly převedeny ze stanic do vozových dep
01.01.1976
01.01.1976
Led 1 celý den
1. ledna 1976 Vznikla nová výkonná jednotka v odvětví traťového hospodářství Jihozápadní dráhy Drahstav se sídlem ve Veselí nad Lužnicí (v Č. Budějovicích vytvořen stavební oddíl)
01.01.1987
01.01.1987
Led 1 celý den
1. ledna 1987 Od tohoto data ČSD začaly zavádět na základě doporučení UIC nové značení lokomotiv
01.01.1989
01.01.1989
Led 1 celý den
1. ledna 1989 Kontejnerové překladiště v Nemanicích přešlo do správy ČSKD Intrans
01.01.1994
01.01.1994
Led 1 celý den
1. ledna 1994 Dle zákona č. 326/1993 Sb. Přešla Železniční policie ČR k Ministerstvu vnitra jako samostatná Služba železniční policie Policejního prezídia ČR. (v roce 2001 měla ...
01.01.1995
01.01.1995
Led 1 celý den
1. ledna 1995 V síti ČD vznikla depa kolejových vozidel (DKV) sloučením dosavadních lokomotivních a vozový dep, zřízeny správy dopravní cesty (SDC) v jejichž rámci vznily nové ...
01.01.2003
01.01.2003
Led 1 celý den
1. ledna 2003 Dle zákona č. 77/2002 Sb. Se státní organizace České dráhy přeměnila na akciovou společnost
2
3
03.01.2006
03.01.2006
Led 3 celý den
3. ledna 2006 Postihla Moravu a část Čech sněhová kalamita. Celkem přijelo do Českých Budějovic 44 zpožděných vlaků, +3234 minut. Odjelo 29 vlaků zpožděných většinou čekáním na ...
4
5
6
7
8
08.01.1975
08.01.1975
Led 8 celý den
8. ledna 1975 Vyjel z Č. Budějovic do Chotýčan prvý nákladní vlak v čele s elektrickou lokomotivou (S 499.0009)
9
10
11
11.01.1990
11.01.1990
Led 11 celý den
11. ledna 1990 Pro velký zájem veřejnosti začal jezdit z Č. Budějovic do Vídně mimořádný vlak
12
13
14
15
15.01.1866
15.01.1866
Led 15 celý den
15.01.1866
15. ledna 1866 zemřel v Praze Vojtěch (Adalbert) Lanna. Provozoval koněspřežnou dráhu a měl významný podíl na stavbách železnic Vojtěch (Adalbert) Lanna |Zdroj: Wikipedia.cz |
16
17
18
18.01.2007
18.01.2007
Led 18 celý den
18. ledna 2007 Večer a v noci postihla téměř celou republiku ničivá vichřice, která v některých místech dosahovala rychlosti orkánu. Popadané stromy zapříčily zastavení provozu ...
18.01.2009
18.01.2009
Led 18 celý den
18. ledna 2009 Vyjel z Č. Budějovic do Nových Hradů prvý osobní vlak tažený elektrickou lokomotivou (Os 8605, lokomotiva 242.282). Cestující z vlaků tažených el. lokomotivami museli ...
19
20
21
21.01.1987
21.01.1987
Led 21 celý den
21. ledna 1987 Byla poprvé nasazena na osobním vlaku č. 8208 z Č. Budějovic do Tábora nová dvousoustavová elektrická lokomotiva ze Škody Plzeň řady 363 055 ...
22
23
24
24.01.2001
24.01.2001
Led 24 celý den
24. ledna 2001 Přijel prvý nákladní vlak tažený dvojicí elektrických lokomotiv 240.014 a 240.008 z Č. Budějovic do Kaplice
25
25.01.1945
25.01.1945
Led 25 celý den
25. ledna 1945 Projížděl českobudějovickou stanicí tzv. transport smrti s vězni do koncentračního tábora v Mauthausenu. Druhý den se transport vracel zpět
26
27
27.01.2003
27.01.2003
Led 27 celý den
27. ledna 2003 V síti ČD spuštěna nová verze Centrálního vozového informačního systému (CEVIS)
28
29
30
31
31.01.1873
31.01.1873
Led 31 celý den
31. ledna 1873 V Českých Budějovicích prodáno staré koněspřežní nádraží se skladištěm