Inspirací a největším zdrojem dat pro kalendář je BmbČ.


 

Po Út St Čt So Ne
1
01.09.1868
01.09.1868
Zář 1 celý den
1. září 1868 Bez oficiálních oslav otevřena pro veškerý provoz trať z Budějovic do Plzně
01.09.1872
01.09.1872
Zář 1 celý den
1. září 1872 Ze St. Valentin přijela do Budějovic na nově otevřené společné nádraží první věnci a květy ozdobená lokomotiva
2
3
03.09.1871
03.09.1871
Zář 3 celý den
3.září 1871 Oficiálně zahájen provoz na Dráze císaře Františka Josefa v úseku z Gmündu do Čerčan. Ač trať ku Praze byla již poměrně hotová, spojení ...
03.09.1981
03.09.1981
Zář 3 celý den
3. září 1981 došlo v km 149,015 mezi železničními stanicemi Čerčany a Senohraby ke srážce vlaku EOs 8212 s vlakem EPn 68550, který byl zadržen ...
4
5
05.09.2005
05.09.2005
Zář 5 celý den
5.září 2005 Zahájení 1.stavby IV.železničního koridoru –  Strančice – Praha Hostivař (mimo)
6
7
07.09.1824
07.09.1824
Zář 7 celý den
7. září 1824 F. A. Gerstner obdržel císařské privilegium ke stavbě a provozu koněspřežky z Budějovic do Lince. Privilegium platilo po dobu 50 let
07.09.1891
07.09.1891
Zář 7 celý den
7. září 1891 Českobudějovickým nádražím projel vlakem směřujícím do Mnichova německý císař Vilém II. a italský říšský kancléř Caprivi
07.09.1989 11:58
07.09.1989
Zář 7 @ 11:58
7. září 1989 V 11:58 vyjel z Dívčic osobní vlak č. 8044 po prvém dvojkolejném mezistaničním úseku tratě v  Jihočeském kraji Dívčice – Číčenice
8
08.09.1827
08.09.1827
Zář 8 celý den
8. září 1827 Do Budějovic přijel prvý stavební vlak z Holkova
08.09.1868
08.09.1868
Zář 8 celý den
8. září 1868 Jel prvý výletní vlak z Budějovic do Hluboké nad Vltavou a zpět. Při zpáteční jízdě došlo z důvodu poruchy na lokomotivě k tříhodinovému ...
08.09.1874 07:44
08.09.1874
Zář 8 @ 07:44 – 08:00
8. září 1874 V 7 hodin 44 minut přijel dvorní vlak „Jeho Veličenstva císaře Rakouského a krále Českého do královského, vždy věrného města Českých Budějovic“
9
10
11
12
12.09.1903
12.09.1903
Zář 12 celý den
12. září 1903 Za účelem návštěvy Františka Josefa I. ve Vídni projel budějovickou stanicí německý císař Vilém II.
13
13.09.1993
13.09.1993
Zář 13 celý den
13. září 1993 Z Č. Budějovic-Nemanic do rakouského Villachu a zpět zahájena přeprava kamiónů po železnici (RoLa)
14
15
15.09.1868
15.09.1868
Zář 15 celý den
15. září 1868 Začala výstavba vlečky do budějovické městské plynárny u nádraží (prvá vlečka u KFJB)
16
17
18
19
20
20.09.1900
20.09.1900
Zář 20 celý den
20. září 1900 Zvláštním vlakem jel poprvé přes budějovické nádraží jeden z nejbohatších mužů světa perský šah Muzzefír Eddin
21
22
22.09.1935
22.09.1935
Zář 22 celý den
22. září 1935 Na českovelenické trati slavnostně otevřena zastávka Hodějovice. Slavnosti se zúčastnilo přes 3000 lidí
23
24
25
26
27
27.09.1828
27.09.1828
Zář 27 celý den
27.09.1828
27. září 1828 Na nádraží koněspřežky v Budějovicích schválena a následně postavena staniční budova (strážní domek), který se jako jediný zděný objekt tohoto nádraží zachoval do současnosti ...
27.09.1975
27.09.1975
Zář 27 celý den
27. září 1975 Tehdejší ministr dopravy JUDr. Ing. Štefan Šutka zahájil elektrický provoz mezi Č. Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí
28
28.09.1970 04:54
28.09.1970
Zář 28 @ 04:54
28. září 1970 na jednokolejné trati v km 3,440 mezi železničnimi stanicemi Čerčany – Týnec nad Sázavou se srazil MSv 3680 s lokomotivním vlakem Lv 3603b. Článek o nehodě >>
29
30
30.09.1828
30.09.1828
Zář 30 celý den
30. září 1828 V úseku Budějovice – Kerschbaum zahájena pravidelná veřejná doprava zboží