2.března začala nepřetržitá výluka lichých kolejí v Hostivaři. Ačkoli od toho dne uplynulo jen jedenáct dnů, stanice se změnila k nepoznání. Ten, kdo tudy týden neprojížděl, pohledem z okna nepozná, kde je (o zahájení nepřetržité výluky si přečtětě zde>>).
Místo kolejí jen pláň, kde bylo odtěženo kolejové lože, vybagrovaná jáma výstupu z podchodu na 2.nástupiště Část výstupu má již podkladní beton a je prováděno armování. Další jáma je hloubena pro podchod a pro výstup na 1 . nástupiště
Směrem ke St.1 je upravován svah a probíhá výstavby odvodnění.
Část stěn nové odbavovací budovy je již zalitá betonem a při pohledu zdola si již dokážu představit, jak bude vstupní prostor vypadat.
Největší „atrakcí“ je ale rekonstrukce mostu přes Průmyslovou ulici. Ohromý pásový jeřáb DEMAG CC 2800 firmy APB Plzeň provádí vyzdvižení železobetonových nosíků mostu. V době mé návštěvy byly nosníky č. 7 – 10 položeny na ploše, kde budou rozebrány. Ostatní nosníky budou vyzdviženy na podpěrnou konstrukci, stejně jako při první etapě rekonstrukce mostu v loňském roce, opraveny včetně úložných prahů, ložisek a závěrných zídek, spojeny do dvojic a uloženy zpět. Zbývající nosníky budou nahrazeny ocelovými.
Z časových důvodů jsem nenavštívil zbytek stavby, tam se podívám příští týden při další návštěvě Hostivaře. Stavba pokračuje tak rychlým tempem, že si zaslouží návštěvu každý týden.
Fotogalerie 13.3.2015
Noční časosběrné video demontáže dvou nosníků mostu.
Autor: Jakub Hejnic, 13.3.2015